مخبر نمایه

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید به مردم این آرامش را بدهیم که ما در بازار حضور داریم و به قیمت‌ها مسلط هستیم؛ بر افزایش جریمه گرانفروشان تأکید کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اگر میرسلیم رئیس‌جمهور می‌شد!

موضع تاریخی استاد فاطمی‌نیا در فتنه ۸۸ / اگر میرسلیم رئیس‌جمهور می‌شد!

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دانشجو پیرامون صنعت خودروسازی گفته است: تولید خودروهای داخلی در طول چند سال گذشته، لج خودروسازان خارجی و واردکنندگان را در آورده است. سمند، رانا، دانا و تارا جزو خودروهای بسیار خوبی بودند که در طول این سال‌ها تولید شدند که نزدیک به ۶۰هزار دستگاه از این خودروها به خارج از کشور صادر می‌شود. صنعت خودروسازی کشور در طول سالیان گذشته رو به پیشرفت بوده است و وارداتچی‌ها برای اینکه بر سر این پیشرفت بزنند، مدام درحال لگد پراکنی به این صنعت هستند. آن‌ها بزرگنمایی چند ضعف، علیه صنعت خودرو سیاه نمایی می‌کنند.

او در واکنش به ادعای بازنشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادفات جاده‌ای اظهارکرد: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و کسانی –که- مدعی بازنشدن ایربگ خودروها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند. پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه آلود از عبور و مرور خودروها جلوگیری نمی‌کند و بعد مدعی بازنشدن ایربگ‌ها می‌شود. حتی به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است.

میرسلیم افزود: البته منظور بنده این نیست که نباید این ضعف‌ها را برطرف کرد چرا که حتی نقص فنی در ۱۰۰ خودرو هم زیاد است اما نقص فنی خودروهای داخلی، نباید بهانه‌ای برای واردات باشد. مسائل فنی خودرو بر سر جای خودش قابل حل است و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های فنی می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند. اگر متخصصان این حوزه را تخریب کنند، قطع به یقین آن‌ها به خارج از کشور مهاجرت خواهند کرد و در شرکت‌هایی بزرگی مانند بنز و فولکس واگن مشغول فعالیت می‌شوند.

عضو مبرّز حزب موتلفه در ادامه با اشاره به مسائل مالی صنعت خودروسازی گفت: اغلب کارخانه‌های خودروسازی به دلیل اینکه قیمت تمام شده محصولاتشان بیشتر از قیمت فروششان است، در ضرر هستند و به ناچار باید از بانک وام بگیرند. همچنین بعد از گرفتن وام، باید ۲۰ الی ۲۵ درصد بهره وام را پرداخت کنند که با این اوصاف چاره‌ای جز گران کردن محصولاتشان ندارند.

میرسلیم با بیان اینکه گرانی خودرو هیچ ارتباطی با خودروسازان ندارد، بیان کرد: گرانی کنونی قیمت خودرو به دلیل اشکال در سیستم توزیع و وجود واسطه هاست؛ به همین دلیل دولت باید سیستم توزیع خودرو را اصلاح کند. کارخانه‌های خودروسازی تمام محصولاتشان را با ضرر در بازار می فروشند؛ به عنوان مثال قیمت پژوی ۲۰۶ در کارخانه ۱۶۰ میلیون تومان است که در بازار، بالای ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ اما مشخص نیست که ما به تفاوت این قیمت، به جیب چه کسانی می‌رود. [۱]

*محرز است که قرار بوده آقای میرسلیم نماینده مردم در مجلس باشند اما گویا ترجیح داده‌اند نماینده خودروسازان باشند!

اظهارات فوق البته جای یک خوشوقتی بزرگ را هم برای همه ایرانی‌ها آشکار می‌کند و آن اینکه مردم شانس آوردند که آقای میرسلیم با این اظهارات شاذ اقتصادی رئیس جمهور نشد وگرنه...

مسئله قیمت واقعی خودروهای ایرانی می‌تواند در یک کارگروه اصولی و دانش‌محور، بررسی و به افکار عمومی اعلام شود.

اینکه کارخانه‌های خودروسازی همواره بر گستره خود بیافزایند و قیمت‌هایشان ضمن افزایش‌های همیشگی؛ تفاوت نجومی با خودروهای خارج از کشور داشته باشد؛ جملگی نشان می‌دهد که ادعای در ضرر بودن خودروسازها اقلا در ظاهر امر معقول به نظر نمی‌رسد. (اگرچه همانطور که اشاره شد یک کارگروه ملی و بیطرف بایستی در این زمینه وارد عمل شود و نتایج بررسی‌های خود را نیز منتشر کند)

ما همچنین قضاوت درباره دفاعیه میرسلیم پیرامون باز نشدن ایربگ‌ها را نیز بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

انتظار این است که به اظهارات میرسلیم در مجلس و توسط نمایندگان محترم نیز پاسخ داده شود تا افکار عمومی احساس نکند مجلس نسبت به اتخاذ رویکردهای غلط دچار کرختی شده است.

***

قصه مردی که پای حرفش ایستاد

موضع آقای فاطمی‌نیا در فتنه ۸۸

موضع تاریخی استاد فاطمی‌نیا در فتنه ۸۸ / اگر میرسلیم رئیس‌جمهور می‌شد!

مرحوم حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا اگرچه بیشتر بعنوان یک استاد اخلاق و پژوهشگر دینی در میان مردم و خاصّه نسل جوان شناخته می‌شد اما افکار عمومی باید بدانند که این فقیه بصیر در یک بزنگاه مهم به کمک نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب شتافت و در حمایت از رهبری موضعی اتخاذ کرد که الگوی همه شد.

در فتنه بزرگ و دامنگیر سال ۸۸ که ایران اسلامی در آستانه پرتگاه قرار گرفته بود؛ بیاناتی از استاد فاطمی‌نیا در رسانه‌های کشور پیرامون دفاع از رهبر معظم انقلاب منتشر شد که توانست دل‌های بسیاری را معطوف به حقیقت کند.

و البته این در حالی بود که عده زیادی سر در جیب سکوت فرو برده بودند و لام تا کام چیزی برای دفاع از نظام و رهبری نمی‌گفتند!

فاطمی‌نیا در بخشی از آن بیانات راهبردی که فایل صوتی آن میان مردم دست به دست می‌شد و برخی فتنه‌گران تقلای زیادی کردند تا تکذیب این بیانات را از بیت استاد بگیرند اما شکست خوردند؛ گفته بود:

"بنده روی منبر امام حسین(ع)، در خانه خدا، آن هم در مجلس حضرت زهرا(س) اگر چیزی را یقین نکنم، نمی گویم. بدانید و آگاه باشید هرکس کوچک ترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هرکس اندیشه ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد، خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید.

قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده‌ای، پوسیده ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ عز اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی گذرد... –اگر کسی- خدای نکرده با این مرد بزرگ که امروز آبروی اسلام است، عز اسلام است، این فرزند حضرت زهرا (س) بخواهد مخالفت کند، عاقبت بخیر نمی شود؛ حواستان باشد؛ یک چیزی می دانم و می گویم امروز از اوجب واجبات یکپارچگی و تائید حضرت آیت الله خامنه ای است. [۲]

*انتشار این سخنان در بحبوحه فتنه ۸۸ در روزنامه کیهان مورد استقبال فراوان مردم و جریانات دانشجویی کشور قرار گرفت و آبی بود بر آتش فتنه‌گران.

جریانات فتنه‌گر تلاش کردند تا با فضاسازی مبنی بر اینکه "جلسه‌ای که استاد در آن سخنان فوق را ایراد کرده ربطی به فتنه ۸۸ ندارد"؛ این کمک بصیرانه به نظام و رهبری را بلااثر کنند غافل از اینکه محتوای سخنان بصیرانه آقای فاطمی‌نیا زمان و مکان نمی‌شناخت و او با هوشمندی در بیان این سخنان و نیز اصرار و تأکیدش بر ماندن بر موضع حمایت از رهبری عملا به مردم و دوستداران خود گفت آنچه که باید می‌گفت.

(ماجرای تقلای فتنه‌گران برای بی‌اثر کردن این سخنان راهبردی را در اینجا بخوانید)

این خوانش تاریخی از سلوک مرحوم فاطمی‌نیا نشان می‌دهد که دین و اخلاق او منفکّ از "جهاد سیاسی" نبود و آقای فاطمی‌نیا در معرکه‌ای که بزرگان زیادی در آن رفوزه شدند اما خوش درخشید و درسی همیشگی به همگان داد.

اینکه جریان فتنه و برخی معدود از "فاطمی‌نیا گوها" به پایمردی آن مرد وارسته در فتنه بزرگ سال ۸۸ اشاره‌ای ندارند و حتی در صدد حذف یا تکذیب آن رخداد هستند نیز از تأملات روزگار ماست...

آقای فاطمی‌نیا در جریان شهادت حاج‌قاسم نیز دستنوشته‌ای مطنطن منتشر کرد و در بخشی از آن ضمن تبریک و تسلیت شهادت آن عزیز به محضر ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری نوشته بود:

"شهید سعید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شخصیت استثنایی وارث بر مالک اشترها و عمارها و میثم ها و دیگر شجاعان و غیوران از اصحاب شاه ولایت امیرالؤمنین صلوات الله علیه بود. این قبیل افراد، روی کره خاکی تنها دل خوشیشان انجام وظیفه و عبودیت است و پیوسته مشتاق عالم بالا هستند".[۳]

گفتنیست، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به مناسبت ارتحال استاد فاطمی‌نیا از او با آرزوی "رضوان‌ا... علیه" یاد کرده و فرمودند: اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایه‌ی تاسف و اندوه است. از خداوند متعال مسئلت میکنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند. [۴]

***

تأکید معاون اول رئیس‌جمهور بر افزایش جریمه گرانفروشان

موضع تاریخی استاد فاطمی‌نیا در فتنه ۸۸ / اگر میرسلیم رئیس‌جمهور می‌شد!

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور رئیسی در سخنانی با تاکید بر اینکه با متخلفان باید طوری برخورد کرد که تخلف به صرفه نباشد، ادامه داد: باید جریمه بازدارنده باشد. نمی‌توانیم بالا سر هر دکانی و هر فردی یک آدم بگذاریم که این کار را بکند. باید جریمه به شکلی باشد که برای متخلف صرف نکند.

به گزارش ایسنا وی افزود: در دوره گذار به کمک مضاعف نیاز داریم. ما این چند هفته را انتظار داریم تعزیرات عادی کار نکنند و دوستانمان جهادی باید کار کنند تا این آرامش را به مردم بدهند که ما در بازار حضور داریم و به قیمت‌ها مسلط هستیم. [۵]

*صحبت‌های آقای مخبر امیدبخش است و مردم منتظر رویت نتایج آن هستند.

پیش از این یک نماینده مجلس نیز با تأکید بر اینکه میزان جرایم فعلی برای گرانفروشان بازدارنده نیست، گفته بود: دولت باید در این زمینه لایحه بیاورد و ما هم منتظر لایحه دولت هستیم. [۶]

***

1_ snn.ir/004Es8

2_ https://www.magiran.com/article/2008332

3_ https://hawzahnews.com/xbJSC

4_mshrgh.ir/1375596

5_https://www.isna.ir/news/00061958306/

6_mshrgh.ir/1373176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    48 0
    جالبه یه تحقیقی درباره منبع درآمد آقای میرسلیم و رفقاش بشه و به مردم اعلام بشه. تعارض منافع رو به وضوح خواهید دید
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      11 4
      باید معلوم بشه چند نسل قبل این آقا اهل کجا و دین واقعی اش چیه
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      18 3
      و بلاخره یکی از مافیای خودرو مشخص شد
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      17 2
      عزیزم اگر تحقیقی راجب منابع مالی هر یک از سران از راس تا زیر انجام بشه رسوایی جزایری و .... رو میشه و بوی تعفن فساد کشور را برمی داره
    • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 4
      بسم الله راهکار بازدارنده برای کاهش گران فروشی الزام نصب برچسب بزرگ حاوی شماره های اطلاعات سپاه ، تعزیرات و.. روی شیشه مغازه ها و فروشگاهها است تا اگر مردم گران‌فروشی دیدند بلافاصله همانجا گزارش کنند. منتظر این اقدام موثر هستیم. یاعلی
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 1
      میرسلیم از سرمایه داران قبل از انقلابه. یکی از آشنایان ما قبل از انقلاب در منزل پدر میر سلیم کلفت بود
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      14 0
      گفته بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی امار ناچیزی است. مگر 900000 ایربگ باز شده است که چنین نتیجه ای گرفته ای IQ
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      سال 59 در وزارت کشور بود
    • abbas IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 0
      ,الان میفهمم چرا این مملکت پیشرفت نمیکنه
  • Reza IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    27 2
    چرا همچین افتی از مجمع اخراج نمیشه؟ میرسلیم به کجا وصله؟ ایا جز سهامدارای تابوت سازاس
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 0
      شورای نگهبان هم ایشان را تایید کرده بود
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    17 0
    نماینده خاص خودرو سازان جناب میرسلیم را در برنامه زنده با حضور کارشناسان واقعی و بی غرض و نظر که فردا به چیزی متهم نگردند . لطفا در صدا و سیما . برنامه ای خاص خودرو داشته باشند . مثلا چرا بخاطر عده ای بقول ایشان و خودرو سازان که ضرر بسیار میدهند و مردم نیز طبعا از آن آسیب میبینند . این روند باید ادامه داشته باشد . و تا کی منتظر اتفاق مورد انتظار همه ، بایستی بود که علیرغم صحبت ها ، آن میسر و کامل نشد . این وعده ها چرا محقق نشده .
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    21 1
    آقای میر سلیم !!!. همین مانده که مسئولین خودرو سازی ما از کشور بروند و کارخانه های خودروسازی خارجی ها را به ورطه ورشکستگی برسانند ...مثل اینکه متوجه نیستید که مردم ایران نگران فرار مغزها و نخبگان از کشور هستند نه این جماعت بی هنر
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    26 0
    خداروشکر که میرسلیم رییس جمهور نشد
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    18 0
    میرسلیم شرکت طراحی خودرو طرف قرارداد با ایرانخودرو داره
  • فرهاد IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    37 8
    درود بر استاد فاطمی نیا. ان شاءالله با اهلبیت پیامبر محشور بشه
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      2 0
      انشالله
  • SE ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    20 0
    ۹۰۰ هزار خودرو تصادف کرده اند و 100 خودرو ایربگ شان باز نشده است؟ جناب میرسبلیم
  • امیررضا IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    19 1
    سلام. واقعا امثال آقای میرسلیم لااقل یکبار برنامه ای مثل ثریا یا مستندهای دیگه رو نگاه میکردند که پژوهش های خیلی خوبی شده بود. تناقض هم در کلام ایشان متاسفانه بود که میگذریم. واقعا لیست مجلس تهران اشکال زیادداشت ولی از ترس اصلاحات به امثال این ها رای دادیم. متاسفم. ممنونم
  • FR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    11 1
    دادن پستهای غیر دموکراتیک به سران مافیایی در نهادها، عاقبت تعارض منافع دارد، سرمنشاء فسادهای عظیم، مثل مافیای قلدر ضد ایرانی خودرو، تایید همین است.
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 0
    پس اونهایی که نزدیک به نیم قرن هست که ما ملت رو از داشتن یه صنعت خودروسازی پیشرو محروم کردن امثال این هستن
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 0
    مطالب جناب میرسلیم وآقعا روشنگر وجالب بود ،چون عمق نگاه ناعادلانه ایشان به جریان خودرو سازی مارا از دیدگاه های خود روشن کرد
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    7 1
    این أقای فاطمی نیای واقعیست. نه آن مردی که برخی بصورت روتوش شده به جامعه معرفی میشود.ممنون
  • ق IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    گویا عضو هیئت مؤتلفه(میر سلیم)،اتلاف عمر را با ائتلاف اشتباه گرفته اند! دلالان بازار خودرو همان مجرمان بظاهر خودروساز و وابسته به مافیای سیاسی اقتصادی نئولیبرالهای یهودی بهایی هستند،اینکه یکنفر از مافیای فاسد خرج ارز را بهانه قرار داده و مشاوره مزورانه ای را به آقای میر سلیم بدهد چیز عجیبی نیست!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 0
    میر سلیم میگه از 900هزار تا 100تا ایربک باز نشده حالا اون899900 تا که تصادف نکرداند که ببینیم ایربک باز میشه یا نه
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    شرف مردبهتر از مقام اوست
  • م IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    یکی اینو جمعش کنه زمانی که مردم اینقدر ناراحتند این شخص هم نمک روی زخم مردم می پاشه. بنده خدا ! گفته شده در تصادف ایربگ باز نشده نه اینکه همه خودروها باید ایربگش باز بشه.مرم تا کی صبر تا کیفیت خودرو درست بشه؟
  • شریفزاده IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    اگر میرسلیم رئیس‌جمهور می‌شد! الحمدالله که نشد. با این ادبیاتی که ایشان صحبت کردند. خوب شد که نشد. اکر بشود دستشان را از صنعت حخودرو سازی قطع کنندخیلی عالی می شود. خودروهای ایرانی همان تابوت متحرک هستند با قیمت های نجومی .
  • سروش IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    جناب آقای میر سلیم پس با این تفاسیر شرکت هایی مثل تویوتای ژاپن وقتی حدود 10 الی 15 خودوریش در سراسرجهان با یک مشکل مواجه می شود غلط کرده فراخوان میزد و تا کمر خم می شود که از جهانیان و مردم کشورش عذرخواهی کند. مسئولیت پذیری دیروز ژاپنی ها باعث شده امروز بزرگ شوند جناب!!!!
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    با این حرفهایی که دروغ بودنش مثل روز روشن است می توان بی کفایتی این آقا رو در هر منصب دولتی تشخیص داد واقعا متاسفم که چنین افرادی چنین پست هایی رو در مملکت اسلامی اشغال کردند و برای مردم بدبخت تصمیم می گیرند مگه قحطی آدم داریم که امثال میرسلیم رو بیرون نمیندازید
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 0
    همه براستادفاطمی نیا رحمت می فرستند وازدرگذشت مرحوم متاثروغمگین هستند.اقای میرسلیم دست ازمافیاهابردار وکاری نکن که بعدازمردنت همه لعنت بفرستن.بارای مردم به بالادست رسیدی به رای مردم احترام بگذاروالا وبامردم باش لعنت خدارابه خودنخر
  • یا لثارات الحسین NL ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 3
    انتقام خون حاج قاسم شادی دل مومنان و عذاب روح اشرار است.این رو همیشه اینجا میذارم تا قبل از سالگرد سوم سردار انتقام و حذف قاتل عملی بشه...یاحق
  • مردم IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    به نظرم تمامی شغلهای میر سلیم اعلام بشه بعد مردم نظرشون را راجع به ایشان اعلام کنند بهتره
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    ما که از گفتار درمانی بعضی از این اشخاص غیر متخصص و غیر مسیول خسته شدیم
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 3
    ما که از گفتار درمانی بعضی از این اشخاص غیر متخصص و غیر مسیول خسته شدیم
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 3
    یکی مثل آیت الله آقا فاطمی نیا چقدر محبوب یکی هم مثل برخی دنبال منافع خودروساز و رانت منفور مردم
  • محمدایوب IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 3
    پیشنهاد میکنم سید حسن مصطفوی حتما فرمایشات آقای فاطمی نیا را بخواند شاید انشاالله عاقبت به خیر شود
  • مجید IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    مطالب آقای میرسلیم را باید به صورت فنی جواب داد نه با احساسات خب اگر دلت توان واردات را داشت که ندارد و خواهیم دید که این طرح واردات ماجرایش از جای دیگری آب میخورد که مربوط است به آزاد شدن بعضی منابع ارزی که ایران در خارج داشته و امکان خرید دیگری برایش نیست مگر خرید آشغال از همان کشورها! مثل سامسونگ و ال جی که باید به زور به ما کالا بفروشند و بدهی کشور کره به ایران پرداخت نمی شود! خب حالا باید زمینه سازی کنیم و بعد هم واردات و .... از این زاویه موضوع تغییر می کند هزار تا مثال دیگر هم وجود دارد که در تولیدات داخلی مشکل داریم ولی واردات انها را اجازه نمی دهیم زیرا ارز مورد نیاز در آ ن کشور نیست و الان آمریکا خواسته تا خودرو وارد کنیم نه ما! بنده خواهشم این است که مردم را فریب ندهیم
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق و واردات بی‌رویه، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    صحبت مرحوم فاطمی نیا مربوط به چه سالیه؟
    • حاجی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 0
      خیلی بهش فکر نکن مال چه سالیه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      این صحبت ها برای همه ی سالهاست...
    • محمدایوب IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 0
      14/32چشم تو باز کن نوشته در فتنه 88 واثبات حرفشون عاقبت پدر فتنه در استخر رو ببین
  • عبدالله IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    الحمدلله رب العالمین و خدا را شکر که ایشون با این معلومات و این طرز فکر رئیس جمهور نشدن. ایشون با این معلومات و طرز تفکر جایی در مجلس ندارن.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    وقتی صحبت های میرسلیم را می خوانیم بر عمر از دست رفته خودمون که زیر دست چنین افرادی تلف شد افسوس می خوریم
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    کسی هم نمی دونه میرسلیم خودش جز هیات مدیره شرکت خودرویی نیست.دکتر،مگه ۹۰۰هزار تصادف شده که صدتا ایربگ باز نشده آمار ناچیز باشه،کی به این رای داده نماینده شده
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    مثل اینکه این آقای میرسلیم حالش خوش نیست.اگر قرار بر دفاع باشه بایستی منطقی و عقلانی باشه.اونی که ما شنیدیم خودروسازها واسه خودشون یک حکومتند من در عجبم وقتی خودروهای تولید داخل را به یک چهارم قیمت شان میشود در بیرون از کارخانه و باخرید کلیه قطعاتش مونتاژ کرد خودروسازهای ما چرا زیان ده می باشند؟؟
  • محمدایوب IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    استاد فاطمی نیا فرمود هرکس مخالف رهبر عزیزمان بود عاقبت به خیر نمیشود دنیا طلبان افساد طلب پدر معنویتان را ببینید وعبرت بگیرید البته شما آنقدر حرام خوردید که چشمانتان کور وگوشهایتان کر شده است وحق را نمی بینید
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    اظهارات فوق البته جای یک خوشوقتی بزرگ را هم برای همه ایرانی‌ها آشکار می‌کند و آن اینکه مردم شانس آوردند که آقای میرسلیم با این اظهارات شاذ اقتصادی رئیس جمهور نشد وگرنه...
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    صد تا ماشین تصادف کرده ایر بک باز نشده رانت حوار مشخص شد
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    درود بر استاد فاطمی نیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس