کد خبر 1374898
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
کلاهبرداری ۶۰۰ میلیونی به اسم صرافی ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری عامل برداشت ۶۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی یک شهروندکرمانی در یک صرافی ارز دیجیتال خبرداد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد رضا رضایی گفت: یک شهروند کرمانی به همراه شکواییه‌ای در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب بانکیش به این پلیس مراجعه  کرد که رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او می‌گوید: شاکی در فضای مجازی با گرداننده یک صرافی ارز دیجیتال آشنا شده که در زمان ثبت نام جهت فعالیت، اطلاعات بانکی وی توسط صاحب صرافی به سرقت رفته و مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از حسابش برداشت می‌شود.

سرهنگ رضایی گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اقدامات تخصصی انجام شده، مخفیگاه متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضائی، متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات به این پلیس انتقال داده شد.

‏به گفته این مقام مسئول متهم در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی خود اعتراف و در تشریح شگرد ‏مجرمانه عنوان کرده که از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شده و ضمن ثبت نام در یک صرافی ارز ‏دیجیتال، اقدام به برداشت اینترنتی ۶۰۰ میلیون ریال از حساب شاکی کرده است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ممکن است کلاهبرداری‌های اینترنتی به روش‌های مختلفی صورت بگیرید، از شهروندان خواست: سرویس پیامک حساب بانکی شان را فعال کنند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوء استفاده احتمالی، سریعا از آن مطلع شوند.

او گفت: مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمز دوم بانکی آنان است، لذا شهروندان ‏از اعتماد بی جا و دادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران خودداری کرده و از کلیک بر روی لینک‌های مشکوک و نصب ‏هرگونه نرم افزار ناشناخته پرهیز کنند.

‏رئیس پلیس فتا استان کرمان می‌گوید: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس