کد خبر 1371958
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: ارگان حزب کارگزازاران، امروز تمام صفحه اول خود را به کاریکاتوری برای معاون اول رئیس جمهور اختصاص داده تا کوچک شدن نان را به عنوان نتیجه تصمیم دولت القا کند.

البته طبق تصمیم دولت، قرار نیست نان گران شود. اما باید بررسی کرد که در طول این سال ها، چه کسانی، نان مردم را آجر کردند؟ روزنامه سازندگی که امروز معاون اول رئیسی را هجو می کند، 22 فروردین 1397 تملق  روحانی را می گفت و تصویری سوپرمن وار از جهانگیری را منتشر می کرد که در حال پایین آوردن قیمت دلار است!

این تصویر سازی دروغین در حالی بود که دلار در دوره روحانی، از 3700 تومان به 33000 تومان هم رسید. اگر انصاف در کار بود، رسانه های اصلاح طلب، باید ظرف سه سال گذشته، کاریکاتور دولتمردان روحانی را می کشیدند که با زدن رکورد های تورم، نان و سفره مردم را کوچک کرده بودند.

اما اردیبهشت 1400، وقتی نامزدی جهانگیری برای انتخابات جدی شد، روزنامه کارگزاران نه تنها کاریکاتور هجو آمیز نکشید، بلکه تصویر او را کنار تیتر "بازگشت به فن سالاری" گذاشت!

این روزنامه همچنین نوشته بود: "جهانگیری در تمام این سالها نشان داده که مرد روزهای سخت است. درست در روز و ساعتی که سختی‌ها فرا می‌رسند، او نیز می‌آید. پیش‌تر، کاریکاتوریستی او را در شمایل سوپرمن کشیده بود و واقعاً نیز نشان داده که در ساعت سختی، کنار مردم می‌ایستد. اگرچه عموماً قدرش دانسته نمی‌شود، اما او کارش را می‌کند»!

این تملق گویی های تحریف آمیز، درست در ماه هایی عنوان می شدکه دولت روحانی، آخرین دلار های اختصاص یافته برای واردات کالا در طول سال را هم خرج کرده و هیچ بودجه ای برای هشت ماه بعدی باقی نگذاشته بود!

 کار که از کار گذشت و مصائب تصمیم سازی غلط عیان شد، روزنامه سازندگی، تازه 29 دی 1400، درباره ارز 4200 تومانی از  قول مرعشی  تیتر زد: "استخوان در گلو"!

تعبیر صریح تر و وقیح تر، توییت عباس عبدی بود که 30 آذر 1400 نوشت: "دو پوست موز زیر پای دولت است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟"!

اگر آزادگی، استقلال رای، صداقت و ترجیح منافع مردم بر اغراض حزبی در فضای رسانه ای غالب بود، امروز از رونامه سازندگی و اعتماد گرفته، تا مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی و محمد مهاجری در خبر آنلاین، باید دولت مدعی تدبیر را آماج انتقاد و کاریکاتور و هجو قرار می دادند؛ نه دولتی را که کمر همت بسته تا تپه های یادگاری اشرافیت غربگرا را از چشم انداز زندگی مردم پاک کند

این البته توقع بیجایی است، از جماعتی که سر سفره اشرافیت نشستند و حلال و حرام و صدق و کذب، تفاوتی برای شان نداشت.

‍ توقع بیجا از کار چاق کن‌ها!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    زمان مصدق، ظاهرا سرویس اطلاعاتی دولت انگلیس کلی از مجله های ایران رو به خط کرده بود و علیه مصدق کاریکاتور و ... میزد. تکرار تاریخ؟
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 1
    دولت رئیسی نباید بر ثابت نگه داشتن قیمت نان سنتی پافشاری کند. پایان این پافشاری می شود ماجرای بنزین سال ۹۸ . خطر قاچاق نان سنتی نیز به ویژه در شهرهای مرزی بسیار بالاست .
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    کاریکاتور یست بی استعدادی بوده.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    روزنامه سازندگی شرف نداره و لقمه شبهه ناک
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    متاسفانه مغزها آکبند هستند
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    خداوتد اراجیف گویان را روسیاه محشور می کند
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 0
    پس با این حساب عباس عبدی اعتراف کرده که ارز ۴۲۰۰ تومانی یک تله بوده است!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس