تسلیحات مورد نیاز ارتش اوکراین، محور گفت‌وگوی جانسون و زلنسکی

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه در ادامه تماس‌های تلفنی مستمر دو طرف، پیرامون تسلیحات مورد نیاز ارتش اوکراین در جنگ با روسیه گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون از فرصت برای سخنرانی در پارلمان اوکراین استقبال و عنوان کرد که ارزش‌های دموکراتیک اوکراین به عنوان وزنه تعادلی برای آنچه او «استبداد در حال شکست روسیه» خواند اهمیت دارد. رئیس جمهوری اوکراین هم اظهار داشت که استقبال پارلمان اوکراین از سخنرانی جانسون از صمیم قلب بوده و اهمیت حمایت انگلیس از اوکراین را نشان داد.

بوریس جانسون دو روز پیش در پارلمان اوکراین سخنرانی کرد و جنگ در این کشور را فصلی حماسی در تاریخ اوکراین خواند. وی در ادامه اظهارات تحریک‌آمیزی که عملاً انگلیس را در آستانه تقابل نظامی مستقیم با روسیه قرار داده است، گفت: هنگامی که کشور من در طول جنگ جهانی دوم با تهدید تهاجم مواجه شد، پارلمان ما - مانند شما - در طول درگیری به جلسات خود ادامه داد و مردم بریتانیا چنان اتحاد و عزمی را نشان دادند که ما از زمان بزرگترین خطر خود به عنوان بهترین ساعت خود یاد می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس ادعا کرد: «اکنون بهترین ساعت برای اوکراین است، فصلی حماسی در داستان ملی شما که برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند و بازگو خواهد شد.»

وی همچنین افزود: «امروز پیامی برای شما با این محتوا دارم که اوکراین، پیروز میدان خواهد بود و آزاد خواهد شد.» او تاکید کرد که انگلیس، هر آن چه در توان دارد را برای پاسخگو ساختن روسیه در قبال جنایات جنگی که در اوکراین مرتکب شده، به کار خواهد بست.  جانسون در همین پیوند از کمک‌های نظامی به کی‌یف به ارزش ۳۰۰ میلیون پوند خبر داد و گفت: «تلاش‌ها برای حمایت از کی یف در مواجهه با جنگ پوتین را افزایش دادیم.»

بر اساس این گزارش جانسون و زلنسکی درباره الزامات نیروهای مسلح اوکراین، از جمله تهیه تسلیحات دوربرد برای جلوگیری از بمباران غیرنظامیان، بحث کردند.  نخست ‌وزیر انگلیس همچنین اهمیت یک فرآیند قضایی و مستقل بین‌المللی را برای اطمینان از پاسخگویی مسئولین جنایات در اوکراین و حمایت مستمر بریتانیا از جمع‌آوری شواهد جنایات جنگی را تشریح کرد.

 بیش از دو ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند، لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد، اما لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NO ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    جانسون کاملا درست میگه در موضع ضعف باشه باید امتیاز بیشتری بده در موضع قدرت باشه میتواند چانه زنی کند درراستای منافع کشورش اشکالش کجاست
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • NO ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    بنظر من جنگ تموم بشه اوکراین باید تمام توانش را بزاره برای ساخت تسلیحات بخصوص تسلیحات هسته ای و موشکهای برد بالا چون که موقعیت کشورش در مرکز درگیری‌ها ست حالا چه طرف روس باشه چه اروپا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس