انگلیس بسته دفاعی ۳۷۵ میلیون دلاری را به اوکراین می دهد

نخست وزیر انگلیس قرار است در سخنرانی خود در پارلمان اوکراین بسته دفاعی جدید ۳۷۵ میلیون دلاری برای این کشور را به صورت رسمی اعلام کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس که شخصاً در اوایل ماه گذشته از کی‌یف بازدید کرد و بارها بر حمایت بی‌دریغ دولت خود از مقامات اوکراینی تأکید کرده است، قرار است بسته کمک نظامی جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد.

در همین ارتباط نیز دفتر نخست وزیر انگلیس در داونینگ استریت لندن روز دوشنبه گفت که بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون پوندی (۳۷۵ میلیون دلاری) را به اوکراین ارائه خواهد کرد.

انتظار می‌رود که «بوریس جانسون»، بسته جدید حمایتی به اوکراین را هنگام سخنرانی در پارلمان این کشور از طریق لینک ویدئویی اعلام کند.

بسته حمایتی برای اوکراین که انتظار می‌رود جانسون آن را به زودی اعلام کند احتمالاً شامل تجهیزات جنگ الکترونیک، سیستم رادار مقابله با موشک، تجهیزات پارازیت GPS و هزاران عینک دید در شب خواهد بود.

لندن همچنین گفته است که طی هفته‌های آینده هواپیماهای بدون سرنشین سنگین «برای حمایت از نیروهای اوکراینی» و بیش از ۱۲ خودروی تخصصی جدید تویوتا لندکروز را برای محافظت از مقامات غیرنظامی در شرق اوکراین و تخلیه غیرنظامیان از مناطق خط مقدم به درخواست این کشور ارسال خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، جانسون، نخست وزیر انگلیس قصد دارد در سخنرانی خود وضعیت کنونی اوکراین را با نبرد انگلیس در جنگ جهانی دوم مقایسه کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    خخخخخ فدای دل سوخته روسوفیلهای بی وطن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس