کد خبر 1370545
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
انگلیس ده‌ها پهپاد کوادکوپتر به اوکراین ارسال می‌کند

روزنامه تایمز چاپ لندن روز چهارشنبه گزارش داد که دولت انگلیس به عنوان بخشی از بسته جدید ۳۰۰ میلیون پوندی کمک نظامی به اوکراین، ده‌ها پهپاد کوادکوپتر را به اوکراین ارسال می کند.

به گزارش مشرق، از این نشریه انگلیسی، یک منبع نظامی گفت که بین ۲۰ تا ۳۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین موسوم به Malloy T۱۵۰ که توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلیس آزمایش شده است، برای کمک به نیروهای اوکراینی تحویل داده خواهد شد.

این پهپادها با برد بیش از ۴۰ مایل و زمان پرواز ۳۶ دقیقه برای حمل ۶۸ کیلوگرم تجهیزات پزشکی و لجستیکی به سربازان اوکراینی در خط مقدم که علیه روسیه در شرق دونباس و مناطق دیگر می‌جنگند، استفاده خواهند شد.

پهپادهای یادشده که بر اساس گزارش تایمز، توسط شرکت Malloy Aeronautics ساخته شده در همه شرایط جوی، از جمله باران، باد تند، در صحرا و برف آزمایش شده اند. این پهپادها که از طریق لپ‌تاپ کنترل می‌شوند برای حمل کوله‌پشتی، مهمات، مواد غذایی و لوازم شخصی به گردان نیروی دریایی انگلیس طی مانور نظامی سال ۲۰۲۰ در قبرس مورد استفاده قرار گرفتند.

مشخص نیست که وزارت دفاع انگلیس چند پهپاد دارد و آیا آنها را از سهم خود ارسال می کند یا به طور خاص برای اوکراینی ها خریداری می شود.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس دیروز با ایراد سخنانی در پارلمان اوکراین از ارسال پهپادهای سنگین به این کشور خبر داده بود. وی سخنان نخست وزیر اسبق انگلیس وینستون چرچیل را تکرار کرد و مقاومت اوکراین را "بهترین زمان" برای ایجاد حماسه در تاریخ توصیف کرد.

جانسون اولین رهبر جهان بود که از زمان آغاز درگیری ها در پارلمان اوکراین سخنرانی کرد و مورد تشویق نمایندگان مجلس که پرچم های انگلیس و اوکراین را تکان می‌دادند قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری اوکراین هم که گفته می‌شود نخستین باری بود که از زمان آغاز جنگ شخصاً در پارلمان ظاهر می‌شد پس از سخنان جانسون، انگلیس و اوکراین را «برادر و خواهر» خواند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

نخست‌وزیر انگلیس که سه هفته پیش در سفری غیرمنتظره به کی‌یف رفت، با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد. وی در اظهاراتی مدعی شد که حوادث در این کشور، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرده است. نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم».

این درحالیست که رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ماردین IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 1
    ماهم کوادکوپترهای که مهندس جواد جوادی و مرضیه ساختند ارسال کنیم به روسیه
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس