کد خبر 1368105
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
خسارات اوکراین از جنگ به ۶۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: مجموع خسارات وارد شده به اوکراین از جنگ به ۶۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه با مقامات محلی و منطقه‌ای در مورد بازسازی اوکراین پس از جنگ دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون: نمی‌خواهیم جنگ اوکراین به جنگ اتمی تبدیل شود

زلنسکی در این دیدار گفت: «برآوردهای اولیه از خسارات اوکراین از این جنگ به ۶۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. بیش از ۳۲ میلیون متر مربع مکان مسکونی، بیش از ۱۵۰۰ مرکز آموزشی و بیش از ۳۵۰ مرکز درمانی تخریب یا آسیب دیده است. نهادهای اقتصادی متحمل زیان‌های هنگفتی شدند - صدها شرکت از بین رفته اند. حدود ۲۵۰۰ کیلومتر جاده و تقریباً ۳۰۰ پل ویران یا آسیب دیده اند. و این فقط آمار نیست. این تلفات مربوط ماریوپل، وولنوواخا، اوختیرکا، چرنیهیو، بورودیانکا و ده‌ها شهر، شهرک و روستا است.»

به گفته رئیس جمهور اوکراین، بیش از ۱۱.۵ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ خانه‌های خود را ترک کرده اند و حدود ۵ میلیون از آنها به خارج از کشور رفته اند و ۹۵ درصد از مهاجران می‌خواهند به کشور خود بازگردند.

وزیر اقتصاد اوکراین نیز در این نشست گفت: «خسارت وارده به زیرساخت‌های اوکراین در نتیجه جنگ به ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.» الکساندر کوبراکوف گفت که بیشتر خسارت‌ها به زیرساخت‌های راه آهن، جاده و پل وارد شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    5 0
    نوش جانتان.
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      4 0
      هر که با طناب امریکا و اسرائیل ته چاه رفت همین عاقبتش خواهد بود . این بدبختها در طول یک سال قبل حدود یک میلیارد دلار کمکهای مالی دریافت کردند و با خماری این مبلغ و هارت و پورت ناتو و امریکا دچار ضرر هزار برابری شدند که هر روز بر میزان آن افزوده خواهد شد ...
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 3
      البته نوش جان اربابتان پوتین. ایشون مهمون جیبشه. مثل حمله عراق به کویت قطعا تمام غرامت از همون ۶۰۰میلیارد اموال بلوکه شده دارودسته اربابتون پرداخت میشه. همه که مثل بعضیا احمق نیستن از خیر غرامت بگذرن!
  • جهودشناس IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    4 0
    کشوری به نام (خزر) بجای اوکراین ساخته خواهد شد و بعدش هم بهتون نمیگم تا موعدش برسه.
    • ناشناس IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      آقای جهود شناس . میدونستی بیشتر دارو دسته پوتین جهود هستند ؟؟ مثلا مدودوف یا ابراهیموویچ ؟؟ یا مثلامیدونستی 30 درصد از جمعیت رژیم صهیونیستی را جهودهای روس تبار تشکیل میدهند ؟؟ میدونستی پوتین متعهد به حفظ امنیت روس تبارهای رژیم صهیونیستی است ؟؟
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 1
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اونی که ادعای مسلمان بودن داره و با دلایل واهی از لشگر متجاوز حمایت میکنه به آیه ۳۲ سوره مائده مراجعه کنه شاید توبه کرد
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    روسیه مهمان جیب خودش است تمام این خسارت ها با پول های بلوکه شده روسیه جبران میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس