کد خبر 1368254
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
شنیده شدن صدای ۲ انفجار قوی در شهر مرزی روسیه

دو شاهد عینی به رویترز اعلام کردند که دو انفجار قوی در شهر بلگورود در نزدیکی مرز اوکراین شنیده شده است.

به گزارش مشرق، به گفته این شاهدان، صدای انفجارها در بخش جنوبی این شهر شنیده شده است. هنوز دلیل این انفجارها و یا وجود تلفات و خسارات احتمالی مشخص نشده است. 

روسیه در روزهای اخیر از مجموعه‌ای از حملات نیروهای اوکراینی به مناطق مرزی این کشور خبر داده و هشدار داده است چنین حملاتی خطر تشدید جنگ را افزایش می‌دهد. 

خبرگزاری تاس روسیه امروز از آماده باش سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در شهر مرزی بلگورود در شمال مرز اوکراین خبر داد. 

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز روز یکشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه پرتابگرهای موشکی متحرک اسکندر–ام را در ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین مستقر کرده است. 

اسکندر یک سیستم موشک بالستیک متحرک است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آن را با اسم رمز "اس اس – ۲۶ استون" می‌شناسد، سیستمی که جایگزین موشک اسکاد شوروی شده است.

آلکسی آرستوویچ دستیار رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه در جریان سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به کی‌یف و بازدید آنتونیو گوترش از بوچا گفت که کی‌یف حق دارد که به اهداف نظامی روسیه حمله کند. 

بلگورود یک شهر و مرکز اداری منطقه بلگورود در شمال مرز اوکراین است. روسیه روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که خواستار کنترل بر تمامی مناطق جنوبی اوکراین است. 

روز چهارشنبه هم فرماندار منطقه بلگورود اعلام کرد که یک انبار مهمات در نزدیکی روستای «استارایا نلیدووکا» آتش گرفت اما هیچ تلفاتی به همراه نداشت. 

حدود ۳ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد و سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بابک آزری TR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    7 3
    و باز هم بیرقدار می‌سوزاند هم ارباب را هم نوکر را
    • CA ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      مگه تو دست صاحبش آتیش گرفته؟
    • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 1
      معلومه نوکر کیه!!! نوکر ارباب و نوچه های کاسه لیس غربی_عبری_عربی، البته جای رجب منافق خیلی پایینه حتی پایین تر گاو شیرده، واسه اونه که خیلی ورجه ورجه می‌کنه به چشم بیاد ولی.....
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      به احتمال زیاد این حملات مستقیماً توسط امریکایی ها با پهباد های انتحاری جدید ویا... هدایت میشه.همون بلایی که سر ارمنستان توی جنگ با اذر بایجان با پهباد های انتحاری اسراییلی اوردن میخوان سر شهر های مرزی روسیه بیارن.جلوگیری از این نوع حمله ها کار خیلی سختیه چون حتی پیشرفته ترین سامانه های غربی هم در یمن و امارات از پس انتحاری های یمنی بر نیومدن.
    • DE ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      خخخخ اینقدر این پان تووووورچ ها احمق و نادان هستند که عقلشون نمیرسه بیرقدار به این خوبی!!!! را در کردستان علیه گروه تروریستی پ ک ک بکار ببرند که این همه بیش از ۴۰ ساله ارتش ترکیه هزاران کشته و زخمی داده هنوز هم پ ک ک سر جاشه. یه نفر به سرکپسولگری توووورچیه پیشنخاد کنه چون خودشون که عقلش رو ندارن. آدم بیرقدار بهتر از اف ۳۵ داشته باشه بعد نتونه باهاهش با چند هزار نفر که حتی توپ هم ندارند بجنگه
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    8 1
    میخوای روسوفیلهای بچزونی؟ یک کلمه بگو بیرقدار و برو! خخخخخ
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 1
      کافر همه را به کیش خود انگارد، انگلوفیلها چون خودشون نوکر هستند و کاسه لیس فکر میکنند همه مثل خودشون هستند و تا تقّی میاد میپرن وسط و خود شیرینی میکنن!!! خبری نیست خر داغ میکنن ولی برا شما بوی کبابه.....
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    11 0
    آخییش دردش اومد ؟!! فک می‌کرد عرض یک هفته اوکراین رو اشغال میکنه و یه مزدور میذاره اونجا ! نگو که داره ورق برمیگرده و روسیه اگه اینجور پیش بره و جلوی جنگ رو نگیرن خیلی براش گرونتر از اون چیزی که تصور میکنین تموم میشه !
  • علی IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    زمان جنگ دوم خلبان آلمان رودل طوری خار چشم روس‌ها شده بود که استالین برای سرش صد هزار روبل جایزه گذاشته بود و حالا بایرقدار داره همون خاطرات رو برای پوتین تکرار می کنه
  • نیما IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    2 0
    خدا را شکر روزی باشه که بیشتر شهرهای ان را در آتش جنگ ببینیم نامردهای عوضی
  • محمد IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 4
    روسیه وچین باید اروپا آمریکا کانادا و اسراییل رابابمب اتم باخاک یکسان کنن به امید پیروزی چین روسیه وایران وجبهه ی مقاومت آن شاالله
    • DE ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      بمب باران نمیخواد فقط کمی صبر کنید روسیه داره زمینه را آماده میکنه که کیف را از راه دور با خاک یکسان کنه فقط کافیه یکی از شهر های بررگ‌روسیه را موشک بزنند بعد دستش باز میشه چون قانون بین المللی هم همین را‌میگه زدی میخوری اوکراین هم برای همین داره میزنه چون روس داره میزنه ولی اروپا حداکثر تا آخر همین امسال اقتصادش ورشکسته میشه و اتحادیه شون و ناتوشون از هم‌ب ودی میپاشه این حرف من نیست مفسرین بزرگ اروپا دارن میگن. ایران ۸ سال جنگ با دنیا را به فرماندهی امریکای جنایتکار و غربگداهای متعفن افکار خنثی نمود و ۴۳ سال تحریم های بی مثال در تاریخ از طرف امریکای دزد غارتگر وحشی بی تمدن قرون وسطایی ابلیس و شیطان بزرگ‌ از بیرون و جاسوسان و وطنفروشان و غربگداها و کفش لیسان غربی و منافقین در داخل خنثی نمود و‌دقیقا زیر تحریمها بالاترین پیشرفتهارا نمود. حال روسیه ابر قدرت که بزرگترین کشور روی کره زمین است را نمیتوان با چند حشره پرنده و آتش بازی به زانو‌درآورد .باید ۲۰ سال جنگ و ۸۰ سال آنرا تحریم کنند تازه میشود قویتر از حالا مثل ایران. روسیه باید سر هر چارراهی یک چوبه دار بگذارد و جلوی دوربین های دنیا جاسوسان و وطنفروسان غربگداها و منافقینش را اعدام کند. این تنها راه پیروزیست.
  • رضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    5 0
    مردم شجاع اکراین درس فراموش نشدنی به هیتلر روس خواهند داد و مردم آزاده دنیا از اکراین حمایت خواهند کرد.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اردوغان اچازه داده به اوکراین تا از پهپاد علیه خاک روسیه استفاده کنه بعد پوتین اس۴۰۰ میفروشه به ترکیه
  • ساری قلی خان FR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 1
    ایول بایراکتار..
  • اسی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    2 0
    حتما از اثار ترقه بازی بچه ها بوده .خبر گزاری فارس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس