کی یف، خریداران انرژی روسیه را به همدستی با جنایت متهم کرد

اولگ اوستنکو مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهوری اوکراین با محکوم کردن کشورهایی که هنوز به خرید نفت و گاز از روسیه ادامه می دهند، آنها را به همدستی در ارتکاب جنایت های جنگی این کشور در اوکراین متهم کرد.

به گزارش مشرق، وی با تهدید به اقدام قضایی و حقوقی علیه این کشورها، از آنان درخواست کرد که فورا به تامین بودجه جنگ روسیه در اوکراین پایان دهند.  

اوستنکو که پیش از این در گفت وگو با روزنامه آبزرور انگلیس نیز سخنان مشابهی گفته بود، افزود که ما نام کشتی و ناخدا، پرچم، مقدار و مبلغ پرداخت شده برای محموله نفتی، بندر مقصد و حتی شرکت تامین کننده بیمه را می دانیم و در هنگام مناسب علیه آنان اقدام قضایی خواهیم کرد. هر شخص و نهادی که پول خونین در اختیار روسیه قرار می دهد، مرتکب جنایت های جنگی و حتی نسل کشی می شود و در ارتکاب همین جنایت ها مقصر است.

مسکو با وجود تحریم شدن نفت آن توسط ایالات متحده، هنوز هم بزرگ ترین عرضه کننده گاز به اروپاست و اتحادیه اروپا از قطع واردات از روسیه خودداری کرده است. آلمان، ایتالیا، فرانسه و لهستان، بزرگ ترین خریداران گاز طبیعی روسیه هستند.  

اوستنکو، وعده آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان را برای قطع واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری (۲۰۲۲)، غیرقابل پذیرش خوانده و خواستار قطع و تحریم فوری واردات نفت از روسیه شد.

روسیه به تازگی با سازماندهی دوباره نیروهایش، حمله گسترده ای را به منطقه دونباس در شرق اوکراین که مرکز صنعتی این کشور به شمار می رود، آغاز کرده است.  
 
 اوستنکو با اشاره به درآمد روزانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری مسکو از بابت فروش انرژی، با وجود اعلان دولت های اروپایی در باره تحریم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و اطرافیانش برای حمایت از کی یف، افزود: تصور کنید که با این مبلغ چه مقدار موشک و بمب می توان خرید.  

یوستنکو در گفت و گو با روزنامه اوکراینی کی‌یف پست؛ اعلام کرده بود که تهاجم تمام عیار روسیه به کشورش، دارایی هایش را به ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیارد دلار از بین برده و در مجموع، میزان خسارت وارده به اقتصاد اوکراین به حدود یک تریلیون دلار رسیده است.

در هفته نخست جنگ، ما متحمل ضرری به ارزش یکصد میلیارد دلار شدیم که این میزان هر روز افزایش می یابد و اکنون به حدود ۶۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

براساس اعلام وی، با توجه به زیان های مضاعف مالی ناشی از روند نامطلوب مالی و اقتصادی، میزان خسارت وارده به اقتصاد اوکراین به حدود یک تریلیون دلار رسیده که پس از پیروزی ما باید از سوی فدراسیون روسیه جبران شود.

یوتنسکو گفت که کی یف حق دارد از دارایی های پنهان روسیه برای جبران خسارت های ناشی از حملات ارتش این کشور، استفاده کند.  این دارایی ها قابل انتقال به دولت اوکراین است تا برای بازپرداخت به شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه)، جنگ تمام عیاری را علیه اوکراین آغاز کرد و نیروهای روس، شبانه روز تاسیسات مهم زیرساختی اوکراین را گلوله باران و تخریب و به شهرها و روستاهای اوکراین، حملات موشکی و هوایی می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 1
    یعنی الان در اروپا هیچ کس نیست،که بگه اوکراین به ما چه ربطی داره؟! اوکراین رو رها کن، فکری به حال ما کن؟! یا اینجور طنزها فقط در ایران عملیاتی میشه؟! یارو رفته با پوتین عکس یادگیری گرفته، اونا رو هم تحریم میکن! دعوا دوتا بچه 3 و 4 ساله باهم تویه کوچه! انگار! .. ولی مسائل اصلی و اساسی و مهم جهان،یعنی جنگ یمن و جنگ عراق و سوریه و افغانستان و .. ! رو که به برخی می گفتیم،می گفتن،برن مشکلشون رو خودشون حل کن! به ما چه مربوطه! الان ظاهرا اوکراین مهمه شده! این زلنسکی داره، میگه،بعدا میریم دادگاه ازتون شکایت میکنیم! اوه چه خبره! هنوز خیلی تا عراق،افغانستان،سوریه،یمن، و .. که شما در جنایت علیه اشون کمک کردید مونده .. برو تو صف!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس