کد خبر 1368243
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
بایدن: ما به اوکراین کمک می‌کنیم تا از خود در برابر روسیه دفاع کند

کاخ سفید در بیانیه ای خبر داد که رئیس جمهور آمریکا امروز لایحه ای را به کنگره این کشور مبنی بر توقیف اموال الیگارش های روس به نفع اوکراین، ارائه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه لایحه‌ای را به کنگره پیشنهاد خواهد کرد که اجازه می‌دهد تا دارایی‌های کارآفرینان روسی که غرب آنها را الیگارش های حکومت روسیه می نامد، توقیف شده و از آنها به نفع اوکراین استفاده شود.

در بیانیه کاخ سفید در این زمینه آمده است: امروز، رئیس جمهور بایدن پیشنهادهایی را برای یک بسته قانونی جامع ارائه خواهد کرد که اختیارات دولت ایالات متحده را برای پاسخگو کردن دولت روسیه و الیگارش های روسی گسترش می‌دهد

خاطرنشان می‌شود که این طرح با همکاری وزارت خزانه داری، وزارت دادگستری، وزارت خارجه و وزارت بازرگانی ایالات متحده طراحی و توسعه یافته است.

در طرح مذکور خاطرنشان شده است: این بسته پیشنهادی اختیارات جدیدی را برای مصادره اموال مرتبط با دزدسالاری روسیه ایجاد می‌کند و به دولت اجازه می‌دهد تا از درآمدهای حاصله برای حمایت از اوکراین استفاده کند و ابزارهای اجرای قانون را بیشتر تقویت کند.

هدف این لایحه، «ساده سازی فرآیند دستگیری و مصادره دارایی‌های الیگارش های روسی، گسترش فهرست دارایی‌های مشمول توقیف، و تضمین جریان درآمد به نفع اوکراین» است.

پیشنهادهای بایدن همچنین برای گسترش منابع برای تعامل با شرکای خارجی ایالات متحده برای مصادره دارایی‌های مرتبط با فساد در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، طبق بیانیه کاخ سفید، بایدن روز پنجشنبه درخواستی نیز برای کمک نظامی بیشتر به کی یف به کنگره ارسال خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 2
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 0
      بس کن دیگه
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    الیگارش های روس زحمت کشیدن پول در آوردن
  • IT ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 1
    اللَّهُمَّ عَجِّل لِوَلِيِّكَ الْفَرَج
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 1
    خورزو خان این دستور رو صادر کرده.
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 1
    آمریکا خطرناک است عربستان - چین و دیگران باید سریعا دلارهایشان را از بانکهای آمریکا خارج کنند کسی از فردا خبر ندارد.چین اگر بخواهد استان جدا شده اش یعنی تایوان را دوباره به چین ملحق کند قطعا پول و دارایهایش توسط آمریکا سرقت میشود و آل سعود هم اگر سرنگون شود پول و دارایهای مردم عربستان توسط آمریکا سرقت میشود.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    روسیه هم دارایی های خصوصی امریکا در دریاهای آزاد رو توقیف کنه! امریکا همینجوریه، ببینه واکنشی نیست تحقیرت میکنه تا تحت فشار قرار بگیری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس