کد خبر 1368253
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
طرح محرمانه آمریکا و لهستان برای تصرف بخشی از اوکراین

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، آمریکا و لهستان در حال طرح‌ریزی برای تصرف و جدا کردن قسمت‌هایی از غرب اوکراین هستند.

به گزارش مشرق، «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز پنجشنبه گفت، آمریکا و لهستان به‌دنبال تصرف بخشی از اوکراین هستند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ناریشکین گفت: «بر اساس اطلاعات دریافت شده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه، واشنگتن و ورشو در حال کار کردن بر روی برنامه‌هایی جهت کنترل نظامی و سیاسی سنگینی را بر "قلمروهای تاریخی" اوکراین هستند».

این مقام روس گفت، بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، مرحله اول این «اتحاد دوباره» شامل ورود نیروهای لهستانی به غرب اوکراین با شعار «دفاع در برابر تهاجم روسیه» خواهد بود. در حال حاضر دولت «جو بایدن» در حال بحث بر روی جزئیات مأموریت آینده است.

ناریشکین همچنین گفت: «بر اساس توافقات اولیه، این عملیات بدون فرمان ناتو انجام خواهد شد اما "ائتلاف کشورهای ذی‌نفع" آن را پیش خواهند برد. ورشو هنوز نتوانسته مشارکت‌کنندگان بالقوه برای این ائتلاف را گرد هم آورد».

به گفته او، برنامه‌ریزی آن‌ها شامل استقرار به اصطلاح نیروهای حافظ صلح در مناطقی از اوکراین است که احتمال ورود نیروهای نظامی روسیه به آن‌ها وجود دارد و تدریجاً نیروهای رزمی ارتش لهستان، این نواحی را از دست گارد ملی اوکراین خارج کنند.

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه، این طرح مشابه نقشه‌ای است که لهستان در جنگ جهانی اول نیز بخش‌هایی از اوکراین را تصاحب کرد تا به اصطلاح جمعیت آن را از «تهدیدات بلشویک‌ها» محافظت کند.

اظهارات ناریشکین در حالی مطرح شده که لهستان قصد دارد ظرف چند روز آینده به بهانه برگزاری رزمایش، بخشی از نیروهای خود را در مجاورت مرزهای اوکراین مستقر کند.

«بوریس جانسون» هفته گذشته پس از ورود به هند گفته بود: «ما در حال حاضر در حال آموزش کار با سامانه‌های دفاعی ضدهوایی به اوکراینی‌ها در لهستان هستیم و در واقع در انگلیس نیز در حال آموزش کار با خودروهای زرهی به آن‌ها هستیم».

مشاور وزیر دفاع لهستان و یکی از فرماندهان یگان‌های چند ملیتی در اشغال عراق در مصاحبه‌ای گفت، جانسون با اشاره به تعلیم نیروهای اوکراینی در خارج از مرزهای اوکراین مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان افزود، رفتار نخست‌وزیر انگلیس «شدیداً غیرمسئولانه بوده و چنین اظهاراتی می‌تواند به عواقب فاجعه باری منتج شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    39 38
    بابااااا شما دیگه کی هستیننن. روسیهههه تانکو موشک آورده وسط اوکرایننن و تجاوز واضح و صریح کرده زنو بچرو کشته بعد تیتر زدین آمریکا میخواد اوکراینو بگیره؟؟؟؟؟؟؟ یزرهههه آزادگی داشته باشیننن یزرهههه آمریکا جنایتکاره قبول ولی حداقل غیر واقعی ننویسیننن
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      19 3
      این" یه ذرررره" آمریکا جنایتکاره رو از کجات در آوردی مناخیم؟؟!! تو سی چهل سال گذشته چندین میلیون نفر از جمله زن و بچه ها رو کشتن در فرهنگ شما "یه ذرررره" هست؟؟!!
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      24 11
      تجاوز به کجا؟ به استان سابقش؟!!!
    • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      15 3
      بعنوان بیطرف برو حداقل تاریخ خودشون رو بخون روسیه برای گسترش دوستی و تفاهم بخشی از خاکش رو بعد از جنگ جهانی اول به اوکرائین بخشید ولی زلنسکی با دستور امریکا بجاش به روسیه خیانت کرده و موشک ها و سلاح هاش رو بروی روسیه زوم کرد.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      7 3
      دوستی که گفته تجاوز به استان سابقش خب یعنی اگر ما هم به آذربایجان حمله کنیم یعنی اشکالی نداره؟
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      4 2
      غرب از ابتدا چشم طمع به خاک اوکراین داشت زلنسکی از نقشه ی مزورانه غرب غافل شد کشورهای قاره اروپا اکثرا نقطه ای و با مساحت اندک هستند این وسعت اوکراین عامل حسادت و چشم طمع آنها بود و نهایتا اوکراین به معنی قبلی دیگه متصور نیست از طرفی به هرصورت اکراین از ماترک ارث میراث شوروی ها است و شوروی هم همین روسیه فعلی است تازه استقلا یافته ها حالا حالا راه درازی دارند تا مرزهایشان تثبیت شود حتی خود اوکراینی هم وجود اوکراین به عنوان کشور ظرف 20 سال است تازه استقلال یافته برایشان اوکراین به عنوان کشر خیلی برای خود اکراینی ها هم جا نیفتاده - غرب و در راس آن آمریکا در هر منطقه ای باشد عامل جنگها و بی ثباتی است
    • محمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 0
      زوم کردن موشک میگه اشغال کریمه رو نمیگه وقاحت رو
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 2
      20 سال نشده از عمر این استان و عبور دادن آن از بحران تثبیت مرزها کار این دلقک بی مایه زلنسکی نبود چون روسها جمعیت زیادی در اکراین از زمان شوروی سابق در اکراین شناسنامه دارند موضوع آذر بایجان به 150 سال پیش برمی گردد البته خامی های آنها نیز نهایتا کار دستشان خواهد داد البته عجله نکنید به وقتش چون باکو با جنگ از ایران جدا شد و افغانستان با دسیسه انگلیسها جدا شد لیکن باکو متعلق به شوروی ها نبود حاصل یک جنگ با همسایه بوده و لازمه اش تدابیر زیادی است و انشا الله دور نیست که راه حل مناسبی برای همین خواسته بحق ایرانیان پیدا می شود. 150 سال پیش ایران این حق حمله و .. داشت اما قجر ها در افیون مواد مخدر غرق شدند و نشئه بودند و دائم الخمر و.. که کار از کار گذشت.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 2
      یه ذرهههههه جنایتکاره؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخ حتما اندازه ناخن تو؟هههههههههبه غربگدایی بد دردیههههههههههه
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 2
      اینقدر داری جوش میخوری برای یمن کجا بودی؟ شیعیان افغانستان هر روز کشتار میشن تو دقیقا کجایی؟ فلسطینی ها هر روز شکنجه و کشته میشن چطور؟ بفرمایید همین اوکراینی که داری حرصش رو میخوری، مردم ایران آدم نبودن که اوکراین با آمریکا علیه مردم ایران تو تحریم ها همکاری کردش؟ یا نکنه اونا چشم آبین و مو طلایی اما این وریا چشم و مو مشکی اینقدر انسان تر شدن ؟ یا بهتره از بعضیا اینطور پرسیده بشه، تو اصلا نسبت به کشورت ایران غیرت داری؟ عقل داری؟ تا براشون بهتر جا بیفته!
  • نیما IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 2
    ۸۳۰ این مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته نه آمریکا خبر دقیق بخونید
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    17 10
    آیا کشوری هست که به اندازه روسیه به ایران ضربه زده باشه؟ کدام کشور مناطق شمال ارس رو از ایران جدا کرد؟
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      13 2
      بله، انگلیس و یانکیستان، سؤال بعدی!!
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      8 3
      اره انگلستان و امریکا
    • TR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      5 34
      آذربایجان متعلق به قاجار بود نه ایران تازه تاسیس
    • حقجو IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      3 6
      اولا اون روسیه، این روسیه نیست. ثانیا ایران هم از شرق تا یونان و مدیترانه را اشغال کرده بود و این هم ربطی به ایران امروزی نداره ثالثا روسیه تزاری شمال ایران را اشغال نکرد بلکه شاهان بی غیرت ما با تحریک انگلیس و غربگرایان داخلی این مناطق را پیشکش روسیه کردند. تاریخ بخونید. در زمان فعلی و در تاریخ معاصر جهان هیچ کشوری همچون آمریکا و انگلیس بر ضد منافع مردم جهان از جمله ایران، دست به خیانت و خباثت نزده است. و اتفاقا در سالهای اخیر روسیه در اکثر موارد حامی ایران بوده‌اند الا در مواردی که سیاستمداران غربگدای ما آنها را پس زده باشند
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      8 2
      بله انگلیس و آمریکا و فرانسه
    • محمود IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      4 3
      آخه پانترک مگه شهرهای هم مرزی عراق و سوریه با ترکیه که اردوغان بهشون تجاوز می‌کنه و قصد تصاحب اونها رو به بهانه یک قرار داد تخیلی و... داره در تاریخ تأسیس کشوری به نام ترکیه متعلق به این ترکیه بوده؟ چطور بخش‌های جدا شده ایران متعلق به قاجار بودن و نه ایران! اما ترکیه ادعای چیزهایی رو داره که حتی در زمان خودش با تجاوز و خون‌ریزی بدست اومده بوده و مردمان اون نواحی در نهایت تنفر از عثمانی ها بودن؟ قاجار از ایران جدا بودند؟ اگر مرزها رو باید بر اساس نام مؤسسانش تعریف کرد پس چرا مرزها به دوران هخامنشیان برنگرده؟ حتما در این حالت می‌خوای بگی که ملاک تعیین مرزها نام ایرانه؟! حقیقتا که حقیر و بی‌هویت هستید ،
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      3 0
      لطفا به بمب های شیمیائی اهدائی غرب به صدام رجوع بفرمائید روسها با ایارن همسایه هستند خوب اختلافات و .. همسایگی طبیعی است اما یانکی در اینجا چه غلطی می کند با ما همسایه است - انگلیس برای جدایی افغانستان اینجا چه غلطی می کند - ایارن نیز در دوره قجرها با همسایگانش ازجمله عثمانی ها و روسها مثل زلنسکی بلکه ضعیفتر عمل کرد و در تله غرب افتاد کشور را آسیب از تمامیت ارضی زدند.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      4 6
      در تجاوز طلبی روسیه حرفی نیست اما بدان که مناطق جدا شده ایران را به زور نگرفت بلکه اصلاح طلبان سبز و بنفش آن موقع که زبان دنیا را بلد بودند !! با گفتگو و مذاکره و برجام وقت ( ترکمانچای و و گلستان و ... ) و با لبخند تحویل دادند
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 5
      هیشکی اندازه اسقاطیل به ایران ضربه نزده
    • یاشار IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      بله. انگلیس که افغانستان،پاکستان و بحرین را از ایران جدا کرد.
  • جمال IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 1
    خوشم میاد ماهیت خود را نشان میدید اگر آذربایجان متعلق به قاجار بود پایتخت قاجار تهران بود و همه ایران متعلق به قاجار بود
    • VEGAR IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 3
      شما اصلا کلمه ایران را از تاریخ صدسال پیش پیدا کردی اونوقت میتونی اراجیف ببافی قبل پهلویان یعنی درزمان قاجار اسم این مملکت آذربایجان و ایلات محروصه بود ولی رضاخان بعداز آنکه باجمهوری خواندن حکومت خود خیلی از مجلسیهارو وادار کرد تا ازش حمایت کنند ولی بر تخت نشست اسم ایران را به جای آذربایجان ایلات محروصه بکار برد وتازه ایکه شما تا ب امروز کدام حکومتهای گذشته تاریخ خودتون را قبول داشتین یکیشو اسم ببرین و الان نیز به جز لبنان سوریه افغان و عراق کدام کشور پیشرفته ویا عین خوتون عقب مانده را قبول دارید..الا اینکه به زور و گریه و شیون زاری خودتون را به تاریخ اعراب وصله کنین قهرمانان خودتان را نفرین کنید و قاتلان اباء و اجدادتان را ستایش کنید تاریخ ندانسته ها برید تاریخ بیطرفبخوانید نه پانترک را قبول دارم ونه ایرانشهری را ..چون اینها زاییده یهودیسم است فقط عقل و خرد خدادادی برایم بس است کسی را هم قضاوت نمیکنم همه نزادها خوبن ..وهمه بشریم فقط بعضی ها انسانیم....حسنک کجاست ...بریم دنبال حسنک بگردیم ....حسنک کجایییییی
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 1
      احمق! پرشیای بزرگ اسمش آذربایجان بوده؟؟؟ اینهمه دانشمند و کتاب از عمق تاریخ به زبان فارسی کورت کرده احتمالا،، از ابوالوفای بوزجانی تا امیر کبیر. از خشایار شاه تا مرحوم علی اسلامی ندوشن! گازت رو از پارس جنوبی میگیری
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 1
      ایران نام مقدسی است که بر تارک دنیا می درخشد و خار چشم همه دشمنان بشریت شده اما یکی به نام vegar صنعتی و سنتی را با هم زده هذیان می گوید و دنبال حسنک می گرده !
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    10 6
    روسها منبع دروغگویی هستن . در اثباتش همین بس که آمریکا چند هفته قبل از حمله روسیه بارها از حمله روسیه حرف میزد و هشدار داد اما روسها اون رو جنگ رسانه ای نامیدند . خودمون رو گول نزنیم .
    • محمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 2
      می خواستی همون موقع بگه آره می خوایم حمله کنیم
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    6 4
    تا دیروز میگفتین اوکراین خواسته به ناتو بپیونده و .. حالا میگی استان سابقش . اگه اینطور باشه که کل دنیا باید یک کشور بشه چون از ابتدا که مرز بندی کشورها وجود نداشته . یا مثلا تو کشور خودمون قبلا ایلام جزع کرمانشاه بود حالا باید دوباره به زور بیاد زیر نظر کرمانشاه؟؟؟ دیگه کم خودتونو رسوا کنید
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 3
      می دونی نان را دولت کیلوئی چند برایش تمام می شود و تناول می فرمائید؟ عمدی این طور بروز فهم می دهی یا بضاعت تو همین است حرف زدن بلد نیستی ؟ حرف نزدن هم بلد نیستی؟
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 1
    تویی که ادعای مسلمان بودن داری به آیه ۳۲ سوره مائده مراجعه کن شاید توبه کردی از حمایت از لشگر متجاوز
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 0
      موافقم. من هم مخالف لشگر متجاوزم، البته هرگاه این مثلا تجاوز باعث خشم آمریکا و متحدینش شود و منافعشان را به خطر اندازد. درست مثل خودت
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 1
    تویی که ادعای مسلمان بودی به آیه ۳۲ سوره مائده مراجعه کن شاید از حمایت از لشگر متجاوز توبه کردی
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 1
      نمردیم و دیدیم غربگدا و پادوی آمریکا و ناتو مثل تو از قرآن دلیل می آورد. لا للعجب! گربه شد عابد و مسلمانا
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      نه اینکه تو چشمه ی اشکت از تجاوز اربابت به عراق و سوریه و افغان و سومالی و ویتنام و پاناما و هیروشیما و درسدن و گواتمالا خشکیده! جون خودت تو مخالف تجاوز و لشگر متجاوزی؟
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    7 0
    اروپائیها ها وقتی در عصر قجرها بصورت میهمان و .. به غرب آسیا آمدند با مشاهده وسعت کشورها حسادتشان گل کرد چون مساحت ایران اندازه کل اروپای غربی بود با هزاران طرفند و سوء استفاده از میهمان نوازی ایرانی افغانستان بادکوبه و ...آخرینش هم بحرین بود از ایران ن جدا کردند اوکراین هم نتوانست تمامت خودش را حفظ کند و دچار سوء سیاست شد در ادامه جدائی کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی ناخواسته درون بحرانی افتاد که تکه تکه می شود البته روسها توانائی دارند نمی گذارند از اوکراین به غرب نصیبی برسد چون اوکراین از استانهای شوروی بوده و با آلمان شرقی و مجارستان و.. که در جنگ دوم به روسها رسیده بود وضعیت متفاوتی دارد.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      4 0
      ترفند درسته نه طرفند
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 0
      ممنون از تذکر شما بله ترفند صحیح است - زنده و سلامت باشید.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    5 2
    دست زنان آذری و فارس که از شدت تجاور‌سربازان عثمانی مرده است از قبر‌ بیرون مانده است جوانان آذربایجان نمرده اند انتقامشان‌ را از ترکیه‌خواهیم گرفت. تا ناموس مان به آرامش‌برسد.
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      بابا انگلیس چقدر بهت میده قومیت گرایی در ایران راه بیندازی آنهم با کمک ... شاید ما هم حرفهای تو را چاپ کردیم
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    2 0
    تغییرات در جغرافیایی سیاسی و اقتصادی اروپا داره شروع میشه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    سیتم قران این که از عالم مادی و دنیا دوربشوند اما با ماهواره و اینترنت مثل پوتک مردم می خورند و دولت نباید این بزاره ...و اینترنت را محدود کند چرا اجازه دیش های ماهواره دادن در خانه مردم باشند چرا قانون قطع درامد نیست اگر دیش ماهواره در خانه گذاشین قطع در امد یا قطع برق مواجه میشند دیگه کسی جرعت نمی کرد دیش ماهواره بزاره اگر دولت نمی تواند امنیت زنان فراهم کند اجازه صلاح و کلت کمری بده به خانم ها چرا مجازات سنگین که قران میگه اجاره بشه این نمیشه و سایت سخت افزار یا خبری نیاز که مضرات اینترنت را بده و راهکار دولت چی بوده الودگی اینترنت به داخل نیاد ؟ تنها راه حل مشکلات از داشتن انرژی هسته صرف نظر کنیم و چیزهای اساسی مثل محدود کردن اینترنت و اصلاح قوانین متمرکز بشیم چون نباید به نظرم فضای بین المل وارد ایران بشه و یک فشاریباشه هدف دین باشه و هم تنبیح کردن افراد بی دین و مجازات سنگین و هم پلیس که زیر نظر حوزه باشه به جامعه بدهند نه این پلیس که هر اشغال خیابانی و هر ادم خیان کار رشوه گیر و فاسد در ان باشه پلیس پاک زیر نظر حوزه باشه اگر ما توقع داشته باشیم کسی فوشو بی احترامی نکند و ان زمان ما پلیس الوده باشه نمیشه درست کرد و منشا ع دوم الودگی و از کجا ایران نابوده میشه پلیس فاسد که زیر بنا قوه قضایه است پس به نظرم بارفع تحریم از بی طرفی به انرژِ هستهای میشه گام بعدی رفع پلیس ها فاسد و اصلاح قوانین و مجازات سنگین و تنبیه بی دینی باشه
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      چقدر طولانی نوشتی. اسهال کلامی و قلمی نشانگر یبو س ت فکری است
  • UA ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 2
    دروغگویانی گه به امریکا تهمت می زتید پوتین کمونیست و حامیان دیکتانور اوست هرکس که غیرت دارد باید به جنگ پوتین و مزدوران او رود - روسیه اشغالگر ایران قاتل پدران ما و ابروی ایران را برده و علاوه بر ایران چند کشور دیگر را نیز اشغال کرده
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 0
      ضربه سنگین و کاری بوده، حق داری، لو رفتن آزمایشگاه های بیولوژی شوخی نیست، عرض تسلیت،
    • معین IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      توطول تاریخ فقط روسیه مارو اشغال کرده؟ یعنی کشورای دیگه نکردن؟ من نمیخوام از روسیه طرفداری کنم گورباباش مطمعنم اگه بضاعتشو داشت تاحالا کل غرب اسیارو به خویش میکشید ولی درست حرف بزن یکم فکرکن الان ما و روسیه و چین منافع مشترکی داریم و باید باهم متحد باشیم نه اینکه بریم روسیه رو محکوم کنیم ابله غربگرا
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 0
    گاوهای شیرده بلوند چشم آبی رو نمیبینم
  • نیما IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 7
    اولا اینکه تاریخ برای افتخار کردن نیست برای عبرت گرفتن است اگر اینطور بود باید مصری ها هم به فرعون ها افتخار میکردند چشمشان را بر روی ظلم آنها میبستند و مغول ها هم باید به چنگیز خان مغولا افتخار کنند و چمششان را رویی جنایاتش ببند و آلمانی ها هم به هیتلر نمی گم هیچکس در دنیا به تاریخش افتخار نمی کند چرا شاید در سرزمین هایی غیر اسلامی افتخار بکنند اما در سرزمین هایی اسلامی فقط به اسلام افتخار باید کرد زیراکه هنگامی که اعراب مسلمان به ایران حمله کردند ایرانی ها ساده زیستی حکمای خلفای راشدین از جمله امام علی را با اشراف گری حکومت ساسانی مقایسه کردند خودشان به کمک اعراب مسلمان آمدند زیرا امکان نداشت لشکر ۱۳۰هزاز نفری ارتش ساسانی از لشکر ۳۰هزار نفری اعراب مسلمان به جز کمک خود ایرانیان از درون در جنگ قادیسه شکست بخورد دوما اینکه امام حسین امام حسن در جنگ های اعراب مسلمان علیه حکومت ساسانی شرکت نداشتند زیرا که مشروعیت حکومت خلفای راشدین به جز پدر بزارگوار شون حضرت علی را قبول نداشتند و فقط اولا یک نقل در کتاب طبریه برای مشروعیت سازی برای خلفای بعد از پیامبر به غیر از امیرمونین علی علیه اسلام این موضوع مطرح کرده در هیچ یک از کتب تاریخی مطرح نشده است ثانیا بر فرض حضور علت اصلی این شرکت کار فرهنگی و جلوگیری از کشته شدن مردم غیر نظامی بود ثالثا در کدام کتب تاریخی از کشته شدن ایرانیان به دست این دو امام بزرگوار آمده که بدنبال طلب خون آنها باشیم رابعه شما چرا دنبال غرامت خواستن و گرفتن طلب خون ایرانیان از انگلیس خبیث نیستید که در دوره حکومت احمدشاه قاجار ۹ملیون نفر از هموطنان من شما را به شهادت رساند خامسه حضرت علی که امام حسین امام حسن در جنگ صفین نفرستاد جلو و گفت اینها فرزندان پیغمبر اند و به جایش محمدحنیفه دیگر پسرش را فرستاد چگونه ممکن است فرزندان پیغمبر برای نبرد برای خلفای ایکه خودشم قبول نداشت بفرستد الله اعلم
    • رضا IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      چی به خودتون دادند که احساس می کنید فقط باید دم از اسلام زد و به ایرانیت و ایرانی بودن خودمون بی تفاوت باشیم؟ اتفاقا به تارخ پر فراز و فرودمون افتخار می کنیم و از نقاط سیاه و تاریکمون هم عبرت می گیریم.. آنقدر هم اصرار نکنید که ایرانیان اسلام رو با آغوش باز پذیرفتند بلکه چقدر در تاریخ از جنایات این لشکر به اصطلاح مسلمان ثبت شده. جنایات دار و دسته عمر بن خطاب و سعدابی وقاص فراموش شدنی نیست و اینکه یادت باشه فقط به نیت جمع آوری ثروت و غارت ایران از حجاز لشکر کشیدند. اگر هم متوسل به عشق اهل بیت شدند نبود مگر آگاهی و فرهنگ بالایی که از قبل از اسلام بر این ملت حاکم بوده که البته جنابعالی و همفکران توصیه به فراموش کردن و نادیده گرفتنش می کنند.
  • نیما IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    روسیه چین ونزولا
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    از فلسطین دست کشیدین حالا افتادیم به جون اکراین ،،،،سعی کنید خبر درست حسابی وکارشناسی بنویسید
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مردمی کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس