کد خبر 1367100
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
تجهیز نیروی هوایی یونان به پهپادهای صهیونیستی

یونان قصد دارد برای تقابل احتمالی با جنگنده‌های ترکیه و رصد دقیق حریم هوایی خود، پهپادهایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی خریداری کند.

 به گزارش مشرق، در حالیکه ارتش آمریکا با توجه به وضعیت نبرد در اوکراین از اعزام مجدد پهپادهای «ام کیو-۹ ریپر» خود به پایگاه هوایی «لاریسا» در یونان خبر داده که آتن مترصد خرید پهپادهای پیشرفته از رژیم موقت صهیونیستی برای مقابله محتمل با نیروی هوایی ترکیه است.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» این پهپادها پس از تقریباً یک سال و نیم به تاسیساتی بازمی‌گردند که تحت توافقنامه همکاری دفاعی متقابل ایالات متحده و یونان  ارتقا یافته اند. اگرچه ماموریت پهپاد ام کیو-۹ با ماموریت های نظارتی در منطقه مدیترانه مرتبط است، برد آنها (۱۸۵۰ کیلومتر) همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا برای ماموریت‌های ناتو در کشورهای حاشیه دریای سیاه (بلغارستان، رومانی) با توجه به وضعیت اوکراین در یونان مستقر شوند.

برای نیروی هوایی یونان نیز استقرار پهپادهای ام کیو-۹ با توجه به مذاکرات در حال انجام برای عرضه پهپادبه یونان بین آتن و پنتاگون اهمیت بیشتری یافته است.

نیروی هوایی یونان می‌خواهد سه فروند پهپاد ام کیو-۹ و یک ایستگاه فرماندهی تهیه کند، اما  نیروی هوایی ایالات متحده به طور معمول از ۶ پهپاد از این نوع در هر پست فرماندهی استفاده می کند. با این حال، یونانی‌ها سه پهپاد از این نوع را برای رفع نیازهای نظارتی کشور کافی می‌دانند.

در عین حال، مذاکراتی نیز با رژیم  موفقت صهیونیستی برای تامین پهپادهای اسرائیلی به ویژه پیشرفته‌ترین نوع «هرون» در جریان است که می‌تواند ماموریت های تهاجمی را نیز انجام دهد. در همین حال، رفتار ترکیه در دریای اژه اقدامات یونان برای تقویت توان بازدارندگی نیروی هوایی خود را تایید می‌کند.

در روزهای اخیر، جنگنده های نیروی هوایی ترکیه پروازهای خود را در خاک یونان از سر گرفتند که منجر به یک سری رهگیری‌ها شد.

منابع خبری یونانی یکشنبه شب به وقت تهران از نقض حریم  هوایی این کشور از سوی جنگنده‌های و پهپادهای ارتش ترکیه خبر دادند. به گزارش رسانه‌های یونانی، در روز شنبه مصادف با «عید پاک» در این کشور ۱۶ تخلف از سوی  نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم هوایی یونان صورت گرفت.

بر اساس داده‌های وزارت دفاع یونان، دو فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و یک دسته پروازی سه فروندی جنگنده «اف-۱۶» با پرواز بر فراز دریای اژه حریم هوایی یونان را نقض کردند. وزارت دفاع یونان اعلام کرده که این هواپیماها مطابق با قوانین بین‌المللی شناسایی و رهگیری شدند.

اخیرا، روزنامه «گریک سیتی تایمز»   به نقل از تحلیلگران اذعان کردند که رادارها و موشک‌های جنگنده‌های یونان این توانایی را دارند که جنگنده‌های ترکیه را شناسایی کرده و قبل از اینکه خلبانان متوجه شوند به آنها حمله کنند.

تحلیلگران گفتند که ضروری است ترکیه ناوگان جنگنده «اف-۱۶» خود را به اف-۱۶ بلاک ارتقا دهد، ارتقایی که در حال حاضر در یونان در حال انجام است اما در ترکیه انجام نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 25
    دمشون گرم
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 4
    عاقبت نوکری اردوغان برای اسرایل
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 5
    بنام آلپ ارسلان شاهِ ایرانو آنکارا جلوی‌مادرمان ایران زانو خواهد زد.
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 1
      فرمان همان است که سلجوق شاه مالک‌ جان های ترکهای باستانی صادر کرد: گسترش مرزهای ایران
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      اخه چی زدی عمو، اخه ادم ارسلان که خودش تورک اغوز اس حالا کردینش هندو تبار دری خخخخخخخ
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      تورک اصیل داریم قبا از مهاجرت اقوام هندی به ایران دولت خزر شمال غرب و قفقاز تورک بودن و همه طوایف تورک شجره دارن اما شما دری زبان ها اختلاط چندین ژن هندی، پشتو، تاجیک و اردو و.. هستید و زبانتان دری تاجیک
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 4
    سلطان ترک زبان های جهان، رهبر ایران سید علی خامنه ای است.
    • یوسف از همدان IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      1 0
      جو گیر نشو ، آقای خامنه ای سید ودر اصل عرب می باشند بعلاوه مادر آقای خامنه ای اصفهانی می باشد و پدر بزرگ ایشان اهل تفرش که به آزربایجان مهاجرت کرده اند و ساکن آنجا شده اند و خود ایشان هم در مشهد بزرگ شده اند
    • به یوسف از همدان ۵۹۳۹ IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      خوب مگه ترک اصیل داریم ؟؟؟؟؟؟ترک اصیل فقط آسیای مرکزی است و به عده ای که من ترکم میکند همه بازمانده‌ای مهاجران آن ترکها به فلات ایران قره ۵ هجری و قرن هفت میلادی طبق گفته ترک شناس معروف ترکیه ایلبر اورتایلی
    • به یوسف از همدان IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      خوب مگه ترک اصیل داریم ؟؟؟؟؟؟ترک اصیل فقط آسیای مرکزی است و به عده ای که من ترکم میکند همه بازمانده‌ای مهاجران آن ترکها به فلات ایران قره ۵ هجری و قرن هفت میلادی طبق گفته ترک شناس معروف ترکیه ایلبر اورتایلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس