پرواز خطرناک جنگنده‌های اف-16 ترکیه حین رزمایش ناتو

وزارت دفاع یونان از نقض مجدد حریم هوایی این کشور بر فراز دریای اژه از سوی هواپیماهای نظامی ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع یونان سه شنبه شب به وقت تهران از نقض مجدد حریم هوایی خود از سوی انواع جنگنده‌ها و پهپادهای نیروی هوایی ترکیه خبر داد. نیروی هوایی ترکیه روز سه‌شنبه با چهار فروند جنگنده «اف-۱۶»، یک فروند هواپیمای جاسوسی «سی ان-۲۳۵» و یک فروند پهپاد با پرواز بر فراز دریای اژه حریم هوایی یونان را نقض کرد.  

به گفته وزارت دفاع یونان، هواپیماهای ترکیه بر اساس قوانین بین‌المللی از سوی جنگنده‌های یونان  شناسایی و رهگیری شدند. طبق اعلام وزارت دفاع یونان، هواپیماهای نظامی ترکیه در مجموع ۱۶ بار حریم هوایی یونان را نقض کردند.

رسانه ها در روزهای گذشته  از مذاکرات  آتن با رژیم  موقت صهیونیستی برای خرید پهپادهای اسرائیلی به ویژه پیشرفته‌ترین نوع آن که «هرون» است خبر دادند. .این پهپاد می‌تواند ماموریت‌های تهاجمی را نیز انجام دهد.

در همین حال، رفتار ترکیه در دریای اژه اقدامات یونان برای تقویت توان بازدارندگی نیروی هوایی خود را توجیه می‌کند. در روزهای اخیر، جنگنده های نیروی هوایی ترکیه پروازهای خود را در خاک یونان از سر گرفتند که منجر به یک سری رهگیری‌ها شد.

مذاکراتی نیز با رژیم  موقت صهیونیستی برای خرید پهپادهای اسرائیلی به ویژه پیشرفته‌ترین نوع آن که  «هرون» است در جریان است . این پهپاد می‌تواند ماموریت‌های تهاجمی را نیز انجام دهد.

روزنامه «گریک سیتی تایمز»  نیز  به نقل از تحلیلگران حوزه نظامی نوشت  که رادارها و موشک‌های جنگنده‌های یونان این توانایی را دارند که جنگنده‌های ترکیه را شناسایی کرده و قبل از اینکه خلبانان متوجه شوند به آنها حمله کنند.

تحلیلگران نظامی گفته‌اند که ضروری است ترکیه برای تقابل به یونان،  ناوگان جنگنده «اف-۱۶» خود را ارتقا دهد، ارتقایی که در حال حاضر در یونان در حال انجام است، اما در ترکیه انجام نشده است. «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه  اخیرا گفت که پیشنهادهایی در راه است، اما اینک فقط دو جنگنده رادارگریز به غیر از «اف-۳۵» درحال تولید هستند که یکی «سوخو-۵۷» ساخت روسیه و دیگری «جی-۲۰» ساخت چین است. گفته می‌شود قیمت بالای سوخو-۵۷ مهمترین مانع در مسیر خرید این جنگنده از سوی آنکاراست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 8
    غربی ها دارن دست وپای نوکروشن ترکیه رو جمع میکنند
    • NL ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      1 0
      اینجرلیک
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 5
    ارد غان دلش یه سیلی آبدار میخاد. یونان باید اقدام کنه
  • وطنم ایران IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 1
    یونان به جای بیانیه دادن باید بزنه. پهپاد آمریکا اومد تو حریم ما بیانیه دادیم؟ زدیم افتاد زمین آهن گرازش رو نشون دادیم
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 1
    واقعیت اینکه جنگنده های غربی بسیار سرتر از جنگنده های روسی هستن
  • NL ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 2
    ترکیه کلکسیون سر، دارد بوی پیراهن اردوغان همان بوی خونی است که از گردن نوازد عراقی هنگام‌بریده شدن سر نوزاد می آید. ای اردوغان کامیون کامیون سلاح و پول برای داعش النصره فرستادی، جواب خدا را چه میدهی؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 4
    آریایی ها با آلمانی نازی و هیتلر هم جنگیدند چون نژاد پرست شده بود. کسی با نژاد مشکل ندارد ترکیه نژادپرست شده برای همین بر همه ترک ها و فارسهای جهان واجبه بر علیه اش باشند.
    • حسین IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 2
      آریایی ها( البته در صورت وجود داشتن) همون کسانی نبودند که با خواهر و برادر خود ازدواج میکردند؟ و دختران رو زنده بگور میکردند؟ واقعا اگر اسلام نبود هنوز شاید با پشگل گاو به مداوای بیماران میپرداختین و در آب مقدس ( بخانید آب متعفن) به استحمام میپرداختین
    • پان آریایی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      آریایی ها همون هایی هستند که داری زیر سایه شان زندگی میکنی و همین کامپیوتر و اینترنت که با آن کامنت میگذاری ساخته آریایی هاست زنده به گور کردن دختران هم که رسم اعراب بود آلت پرستی هم که افتخار ترکان سر افراز بود
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 1
    از کامت ها میشه فهمید که ما اصلا سیاست خارجه مدون نداریم کلا نمیدونیم با کی باید دوست باشیم با کی دشمن همینجوری هر دولتی میاد سیاست خارجی ما هم با اون عوض میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس