کد خبر 1372617
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
یونان: تنش با ترکیه ممکن است از سرگرفته شود

نخست وزیر یونان با اشاره به افزایش تنش با ترکیه همسایه خود گفت، ممکن است این تنش‌ها روزهای آتی از سرگرفته شود.

به گزارش مشرق، نخست وزیر یونان روز دوشنبه گفت که یونان نمی‌تواند تعهدات خود را در قبال عضویت در ناتو در بحبوحه اختلافات ژئوپلیتیکی جاری با ترکیه انکار کند.

به نوشته روزنامه «حریت»، «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان گفت، برای یونان غیرقابل تصور است که نسبت به آینده و تعهدات خود بی‌تفاوت باشد.

به نوشته این روزنامه، میتسوتاکیس با اشاره به افزایش تنش‌ها در دریای اژه در روزهای گذشته به دلیل نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های دو طرف گفت، ۱۰ روز پیش تنش بزرگی وجود داشت و سپس متوقف شد، اما ممکن است روزهای آتی از سرگرفته شود.

ترکیه و یونان مدت‌هاست که بر سر آب‌های سرزمینی در دریای اژه و مدیترانه باهم اختلاف دارند. چهارشنبه گذشته یونان، ترکیه را به تنش زایی در دریای اژه و نقض حریم هوایی خود با جنگنده متهم کرد.

«آلکساندروس پاپایوآنو» سخنگوی وزارت خارجه یونان نیز به خبرنگاران گفت که آتن چهارشنبه گذشته ۴۲ پرواز غیرقانونی را ثبت کرده است. این مقام یونانی گفت که اعداد روز چهارشنبه حد نصاب قبلی ۲۳ پرواز یک روزه در سال ۲۰۲۰ را شکست. پاپایوآنو گفت که آتن سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و ناتو را در مورد آنچه که نقض حاکمیت یونان است، مطلع کرده است.

 معاون وزارت امور خارجه آمریکا نیز در روزهای گذشته نقض حریم هوایی یونان از سوی جنگنده‌های ترکیه را محکوم کرد و آن را «تحریک آمیز» خواند. «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که که ایالات متحده از چنین تخلفاتی حمایت نمی‌کند.

روزنامه «جمهوریت» نیز گزارش داد که آنکارا به ناتو ۳۰ مورد نقض حریم هوایی ترکیه را از سوی یونان  در سه شنبه و چهارشنبه گذشته گزارش کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    5 3
    سلام هزاران ساله مادرمان ایران بر جنگسالارِ ترک لشگر محمد ص یعنی سردار سرلشکر پاسدار قاآنی کبیر،کسی که پرچم غیرت ترکی را دوباره در جهان بالا برد‌.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    9 24
    یک برگ تاریخ فلسفه یونان می ارزه به کلِ دارا و ندار مغول
    • حسین IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      8 2
      پسر جان یک مثال خدمت مبارک عرض کنم.... مسابقات المپیک که اروپا ادعا میکنه از یونان و روم نشات گرفته و در بوق و کرنا میکنه که ما صاحب این تمدن بودیم و قبلا مسابقات در مهههههههد تمدن جهانی یونااااااااااااااان انجام میشده از همون آسیای مرکزی اومده و هزاران سند تاریخی پیدا شده که قبل اروپا مسابقات تیر اندازی، اسب دوانی، شنا، کشتی چوقان و... با حضور تماشاچی در اسیا انجام میشده.... این مثال دوم هم خدمت مبارک عرض کنم که همون خطوط لاتین که اروپا داعیه دار فرهنگ و خط رو میکنه از همون غرب چین و مغولستان یا همون سرزمین اورخون نشات گرفته..... ... راستی میدونی چرا عطر فرانسه مشهور هستش؟ چون حمام کردن در فرانسه تا همین 100 سال پیش یه چیز بد محسوب میشده و مردم برای پنهان کردن بوی بد بدن خود از عطر استفاده میکردند و به این ترتیب ترکیبهای مختلف عطر رو کشف میکردند در همون حال در اسیای میانه و ایران حمام های هزار ساله کشف شده است
    • به حسین IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 2
      مسابقات اسب دوانی تیراندازی و....مختص اسیا مرکزی نیست مانند نبرد شوالیه ها یا گلادیاتورها و.... ان زبان موغولی و خط لاتینی از سرزمین اوخور یا مغولستان نبوده چرا ؟؟؟؟خط و زبان وسیله فرهنگ و تمدن بوده که قبایل مهاجر و مهاجم کوچ نشین بدوی فرهنگ شهر نشینی فاقد ان بوده اند .اما حمام مسلمانان نه مسلمانان بدوی عربستان بیابانگرد (بلکه ایرانیها) در اثر تصرفات خود در ممالک ایران بدست اورده اند . سفرنامه ابن فظلان را بخوان تا بدانی قبایل ترک اصلا حمام نمیدانسته اند و نمی رفتند حمام ((نزد قبيله باشقرد: اين جماعت شرورترين و كثيف‌ترين ترك‌ها و سخت‌ترين ايشان در آدم‌كشي مي‌باشند. [ناگهان مي‌بينيد] مردي مرد ديگر را به زمين انداخته سر او را مي‌بُرد و آن را برمي‌دارد و بدن‌اش را رها مي‌كند. آن‌ها ريش خود را مي‌تراشند و شپش مي‌خورند. بدين شكل كه درزهاي نيم‌تنه‌ي خود را جست‌وجو كرده، شپش‌ها را با دندان جويده، مي‌خورند ….......
    • به حسین IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      1 3
      مسابقات اسب دوانی تیراندازی و....مختص اسیا مرکزی نیست مانند نبرد شوالیه ها یا گلادیاتورها و.... ان زبان موغولی و خط لاتینی از سرزمین اوخور یا مغولستان نبوده چرا ؟؟؟؟خط و زبان وسیله فرهنگ و تمدن بوده که قبایل مهاجر و مهاجم کوچ نشین بدوی فرهنگ شهر نشینی فاقد ان بوده اند .اما حمام مسلمانان نه مسلمانان بدوی عربستان بیابانگرد (بلکه ایرانیها) در اثر تصرفات خود در ممالک ایران بدست اورده اند . سفرنامه ابن فظلان را بخوان تا بدانی قبایل ترک اصلا حمام نمیدانسته اند و نمی رفتند حمام ((نزد قبيله باشقرد: اين جماعت شرورترين و كثيف‌ترين ترك‌ها و سخت‌ترين ايشان در آدم‌كشي مي‌باشند. [ناگهان مي‌بينيد] مردي مرد ديگر را به زمين انداخته سر او را مي‌بُرد و آن را برمي‌دارد و بدن‌اش را رها مي‌كند. آن‌ها ريش خود را مي‌تراشند و شپش مي‌خورند. بدين شكل كه درزهاي نيم‌تنه‌ي خود را جست‌وجو كرده، شپش‌ها را با دندان جويده، مي‌خورند ….......
    • حسین IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      به ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ داری خود زنی میکنی ها دوست عزیز.... ما داریم درمورد سند تاریخی میحرفیم ... قدیمیترین سند در مورد مسابقات اسب دوانی و تیر اندازی مربوط به اسیای میانه هستش ولی صرفا حرف و باد هوا منظورت باشه هرکسی میتونه ادعا کنه.... در مورد قدمت شوالیه ها که بزور به 3000 سال میرسد بحث نمیکنم، دارم در مورد 9000 سال صحبت میکنم دوست عزیز اشاره کردی به سفرنامه ابن فضلان عرب تبار دوره عباسیان ... همون عباسیانی که در حال جنگ با بابک خرمدین و ترکها و عجم بودن... انتظار نداری که بیاد از ترکها(دشمن رو) تعریف کنه ثانیا فقط یک نویسنده و پژوهشگر غیر عرب پیدا کنی که حرفهای ابن فضلان رو تائید کرده باشه من حرفی نخواهم داشت ولی تا دلت بخواد پژوهشگران مطرحی هستند که سخنان و کتابهای ایشون رو پر از تحریف و دروغ و خیال پردازی میدانند.... اشاره کردی به شپش دوست عزیز تا همین 20- 30 سال پیش دوربرمون پر شپش و بید بودش بلطف شامپو و تاید و رعایت بهداشت کم شده راستی شما هم مدهوش تمدن ارائه شده در هالیوود هستین که اروپا و مسیحیان رو مهد جهان نشون میده همون اروپا که در الجزایر 4 میلیون نفر رو قتل عام کردند همون اروپایی که 15 میلیون نفر در قحطی ساختگی کشتند همون اروپایی که هند بنگلادش و پاکستان و چین رو با انواع روشهای مختلف پاک سازی قومی کردند؟
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    5 4
    شاه اسماعیل همچنان خشم آلود گفت: این جان بازی تنها از من ساخته است. من امروز بینی این سلطان سلیم را بخاک میمالم. من با همین شمشیر توپهای غرنده او را از کار می اندازم....... ((قسم به خون شهدای چالدران، قسم به پرچم شیعه، ای شاه آذرنشانِ ایران، انتقام خون تو و اجدادمان را از عثمانی خواهیم گرفت.))
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    6 6
    دی ان ای = ژنتیک / ترک زردپوست است / ببخشید میدونم عاشق صنعت منتاژی کشور جهان سوم ترکیه شده ای ولی تو آذری آریایی هستی و جزء تمدن های جهان اول جهان مثل تمدن های آریایی المان، آمریکا، هند، روسیه، هلند، اسپانیا، فرانسه، مانادا هستی.
    • ایرانی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 1
      نژاد پرست بدبخت که هی دم ار اریایی بودن می زنی انسانیت به نژاد نیست
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    3 5
    کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 2
    مگه میشه نژادی وجود داشته باشهداسمش‌ترک باشه و نشان‌گرگ داشته باشه ولی در طول قرنها هیچیک از حکومتهای تاریخی منطقه نه اسم‌خودشان را ترک نکذاشتند نه از گرگ در پرچم یا نشان یا سنگنوشته ای استفاده نرکدند. حتی عثمانی هم خودش را ترکیه نام نگذاشت. پرچم سلجوقی شاهین دوسر بود درخالی که پرچم هخامنشی در دوره ای شاهین بود.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 2
    اردوغان کارش تمومه دیگه زیادی جنایت کرده و غرب میخواد عوضش بکنه و یک شیطان نژادورست تمیزتر رو بیاره در ترکیه.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    چوگان حتی اسمش هم ترکي هست در زبان‌ ترکي یعنی عصا
    • تقی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 4
      ایلبر اروتایلی، تاریخ‌نگار و ترک‌شناس نامدار ترک، در سخنرانی‌ای در دانشگاه ازمیر به جایگاه فرهنگ ایرانی در ترکیه و پیوندهای زبان و فرهنگ و شهرآیینی ایرانی و زبان و فرهنگ ترکی پرداخت و گفت: «تاریخ گذشته‌ی ایران در دنیا جایی مستثنا دارد. فرهنگ ترکی و زبان ترکی نسبت به فرهنگ ایرانی یک فرهنگ روستایی است. ایران استاد ما است و ترکان در خدمت […]
    • اطلس IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 5
      این بازی از نزدیک ۶۰۰ سال قبل از میلاد در ایران شکل گرفت و در زمان هخامنشیان بازی می‌شده‌است. چوگان به هنگام کشور گشایی داریوش اول در هند، در آن سرزمین رواج یافت. همچنین در دوره ساسانیان بخشی از فرهنگ بازی‌های این دوره بوده‌است.[۷] پس از اسلام تازیان بازی چوگان را از ایرانیان آموختند و آن را «صولجان» نامیدند. رودکی نخستین شاعری است که پس از اسلام از چوگان گفتگو می‌کند[۸] و فردوسی نیز فراوان از آن نام می‌برد. فردوسی قصهٔ چوگان بازی سیاوش و افراسیاب را به نظم درمی‌آورد و در جای دیگری می‌گوید: همه کودکان را به چوگان فرست بیارای گوی و به میدان فرست سعدی، حافظ، ناصرخسرو و مولانا هم به چوگان اشاره کرده‌اند. مغولان پس از حمله به ایران و در زمانی که با فرهنگ و هنر ایران آشنا می‌شوند چوگان بازی را نیز یادگرفته و در سراسر امپراطوری وسیع خود رواج می‌دهند. می‌توان گفت که گرایش کشورهای شرق آسیا به چوگان به همین دلیل است. از این دوره به‌عنوان جدّی‌ترین برهه خروج چوگان از ایران یاد می‌شود.[۹][۱۰]

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس