روحانی 15 درصد اختیار داشت، رئیسی 100 درصد!

نسخه اصلاح طلبان در اقتصاد و سیاست خارجی و به طور کلی در کشورداری باید به عنوان «درس عبرت» مورد توجه دولتمردان باشد.

سرویس سیاست مشرق- این روزها رسانه ها و فعالین اصلاح طلب با شلوغ بازی و فرافکنی مدعی شده اند که چرا در ۸ ماه اخیر، شاهد فتح الفتوح عظیم اقتصادی نبوده ایم و چرا مشکلاتی که در ۸ سال گذشته تلنبار شده، در این ۸ ماه جمع و جور نشد!

به عنوان نمونه روزنامه جمهوری اسلامی در شماره ۵ اردیبهشت در مطلبی با عنوان  «این فاصله طبقاتی قابل تحمل نیست»  نوشت: «آنچه از واقعیت‌های موجود در عرصه زندگی روزمره مشاهده می‌شود، متأسفانه اینست که شما از مدیریت مناسب برای حل مشکلات معیشتی مردم برخوردار نیستید و تصورتان اینست که با اقدامات مقطعی از قبیل توزیع کمک‌های موقت که در حکم صدقه دادن است می‌توانید اقتصاد کشور را سروسامان بدهید.»

روحانی ۱۵ درصد اختیار داشت، رئیسی ۱۰۰ درصد! / شعبده بازی «بانیان مشکلات موجود» برای پرت کردن حواس مردم

در ادامه این مطلب آمده است: «اگر در عرصه مذاکرات به هر دلیل حاضر نیستید از نقطه‌نظرات صاحبان تجربه استفاده کنید، لااقل در عرصه اقتصاد و مدیریت از صاحبنظران این رشته و کسانی که تجربیات موفقی دارند استفاده کنید و مردم را از شرایط بسیار تلخ معیشتی نجات دهید.»

حالا کمی به عقب می رویم تا ببینیم این روزنامه منتسب به جریان اصلاح طلب در دولت روحانی درباره وظیفه دولت چه گفته بود.

روزنامه جمهوری اسلامی- ۷ بهمن ۹۶- در شرایطی که دولت دوم روحانی روی کار آمده بود و قریب به ۵ سال از آغاز فعالیت روحانی سپری شده بود، در مطلبی نوشته بود: «شما آقای رئیس‌جمهور حداکثر ۱۵ تا ۲۰ درصد از قدرت را در اختیار دارید و روشن است که با این میزان از قدرت نمی‌توانید کشور را اداره کنید و پاسخگوی تمام مشکلات و معضلات باشید

روحانی ۱۵ درصد اختیار داشت، رئیسی ۱۰۰ درصد! / شعبده بازی «بانیان مشکلات موجود» برای پرت کردن حواس مردم

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشته بود: «در چنین شرایطی شما به حرف زدن با مردم نیاز دارید. وقتی قدرت و اختیارات لازم را ندارید باید دلایل موفقیت‌ها و عدم موفقیت هایتان را با صراحت و بدون پرده پوشی با مردم در میان بگذارید. هدف این نیست که با سخنان صریح و شفافتان مردم را علیه کسی یا چیزی تحریک کنید و بشورانید، بلکه هدف این است که مردم بدانند از رئیس جمهورشان چقدر می‌توانند انتظار و توقع داشته باشند.»

در دولت روحانی، فعالین و رسانه های اصلاح طلب بارها مدعی شده بودند که رئیس جمهور و مجموعه دولت فقط ۱۵ درصد و نهایتا ۲۰ درصد اختیارات دارند و با این میزان اختیارات، به هیچ عنوان نمی توان از دولت برای رفع مشکلات انتظار داشت.

حالا همان طیف مدعی هستند که چرا دولت که ۱۰۰ درصد اختیارات را در دست دارد، همه مشکلات را در ۸ ماه برطرف نکرد.

به نظر شما بی عملی ۸ ساله دولت روحانی در حوزه مسکن، در ۸ ماه قابل جبران است!؟ در دولت قبل بی‌عملی در حوزه مسکن، مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد. در حدفاصل سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ قیمت مسکن ۷۲۲ درصد افزایش یافت و به عبارتی بیش از ۸ برابر گران شد. و اما در دولت سیزدهم با کلیدخوردن طرح نهضت ملی مسکن، روند امیدوارکننده‌ای آغاز شد. براساس گزارش‌های منتشر شده، آهنگ رشد قیمت مسکن در تهران در بهمن‌ ۱۴۰۰ حدود ۱۶، ۴ درصد بود که در مقایسه با بهمن سال ۱۳۹۹ که برابر ۹۷، ۲ درصد بود ۸۰، ۸ درصد کاهش داشته است.

در روزهای گذشته «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی گفته بود: «برنامه وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش دو میلیونی است تا بتوان در پایان دولت مردمی وعده دولت را درخصوص مسکن به مرحله عمل رساند. هم‌اکنون حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف فوندانسیون تا نازک کاری هستند، در برنامه است تا از مرداد به بعد افتتاح پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار بگیرد. پیش از این هم اعلام شده بود که  پی ‌سازی  حدود ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تکمیل شده و پروژه‌ها وارد سایر مراحل ساخت شدند. هم اکنون اراضی ۷۰ درصد از ۴ میلیون واحد مسکونی تامین شده است.»

در روزهای گذشته رئیس‌جمهور گفته بود: «چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر، علت اصلی گرانی‌هاست...اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این ۸ ماه موجب شد که نرخ تورم دوازده ماهه از حدود ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به حدود ۴۶ درصد در اسفند ۱۴۰۰ رسیده؛ یعنی بیش از ۱۳ واحد درصد کاهش داشته است.»

جریان اصلاح طلب در ۸ سال گذشته با ۱۰ برابر کردن قیمت دلار، رکوردی قابل توجه را در کارنامه خود ثبت کرد. نسخه اصلاح طلبان در اقتصاد و سیاست خارجی و به طور کلی در کشورداری باید به عنوان «درس عبرت» مورد توجه دولتمردان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شاهرخ TH ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    16 15
    روحانی ، بالا ترین امکانات را بدون نظارت در اختیار داشت . تمرکز و سازماندهی پنهان ان بیش از ان چه که در جراید و مدیا ، بیان میشد ، بود . جرایم متعدد را در سابقه زشت خود دارد . حالا هم ، به عنوان چماقی که در اختیار ، سرمایه گذار خارجی است و اهرم فشار علیه دوات سیزدهم ، فعالیت مبیکند . از میزان تخریب انها کم نشده و خود را پشت، دولت سیزدهم پنهان کرده اند . مجازات لازم است .
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      12 5
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا فقط باید سکوت کنند تا دولت انقلابی گندکاری هاشون را جمع کند.
    • DE ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      7 1
      روحانی ۱۵ درصد اختیار داشت، رئیسی ۱۰۰ درصد اختیار دارد ! و جهانگیری کلا اصلا اختیار نداشت حتی منشی خودش را عوض کند‌. اختیار دارید این چه صحبتیه میفرمایین .‌ من بکی رو میشناسم اصلا اختیار زبونش دست خودش نیست بیچاره حجاریان را میگویی نه بابا منظورت تاج زاده است پَ .چطور مگه چطور مگه‌بچه نارمکی‌ ؟ آره از کجا فهمیدی ؟ داوود .....خخخخ ولی اون زشت کلام اختیار زبون‌ش ۱۰۰ درصد دست عمو سامه‌
    • حسین IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      مرگ بر گروهک 4200 تومنی.و لعنت خدا بر خوارج زمان.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    14 7
    هم روحانی اختیار داشت و هم رئیسی اختیار داره منتها هر دو در چارچوب قانون اساسی و وظایف قوه مجریه نه کمتر نه بیشتر. اونی که شرایط و اختیارات فرا قانونی میخواست روحانی بود. کم مونده بود برای توافق اختیار واگذاری چند استان به آمریکا رو هم درخواست کنه! بهش نمیدادن میگفت اختیار ندارم!
  • اصلاح طلب IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    14 16
    وقتی رئیس جمهور از جناح اصلاح طلب باشه همه اختیاراتش رو سلب می کنن
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 0
      نه خیر فقط اینجا اشتباها به جای عقل گفتن اختیار!!
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 0
      باند بازی و رانتخواری و عوامفریبی ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است در 8 سال گذشته میگفتن رئیس جمهور تدارکاتچی و هیچکاره است !!! حالا میگن رئیس جمهور همکاره است !
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      5 0
      روحانی بیشترین اختیارات را داشت حتی در برجام تمام خطوط قرمز و شروط 9 گانه رهبری را زیر پا گذاشت اما عُرضه کار کردن نداشت.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      2 0
      لال، ببند
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 0
      بله اختیار واگذاری قدرت کشور به آمریکا جوری که تا مرز فروپاشی و تجزیه بره از چپ هه گرفته میشه.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    9 8
    هدف این جماعت افسادطلب مظلوم نمایی و اختلاف افکنی (بمنظور ممانعت از ایجاد امید در مردم) و بحران نمایی (از طریق القائات رسانه‌ای و به نقل از دیگران) است تا زمینه را برای حضور خودشان در انتخابات آتی مجلس (آنهم بعنوان منجی و بدون پاسخگویی بابت ۸ سال کم کاریهای دولت متبوع شان) فراهم آورند! سرطان اصلاحات
  • رمضانی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    38 7
    آقا تا کی می خواهید با روحانی روحانی کردن از زیر بارمسئولیت حل مشکلات شانه خالی کنید با این روندی که می بینیم تا آخر دوره دوم جناب رییسی هم کلید واژه روحانی سپر بلای مشکلاتشونه مگه ایشون در مناظره ها نفرمودند با بخط کردن اقتصاددانها حلال فوری مشکلات اقتصادی خواهند شد پس چی شد؟ لطفا حالا که ارکان تصمیم گیریها یکدست شده دوای درد مشکلات ملت باشید دعاگوی شما هستیم دولت و مجلس انقلابی
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      2 4
      تورم فعلی نتیجه 10 برابر شدن حجم نقدینگی و چاپ 500 هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه توسط دولت روحانی است از رئیسی انتظار معجزه نداریم !
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      3 2
      چون روحانی ریل گذاری نکرده بود بمب گذاری کرده! نمیدونم رییسی اشتباه کرد یا فداکاری ولی واقعا اداره کشوری که از دست روحانی در اومده کار خیلی سختیه انصافا.
    • رمضانی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      1 0
      دوستان عزیز من خودم به جناب رییسی رای دادم اما رای دهنده ای مطالبه گرم نه بی دلیل عاشق چشم و ابروی کسی .
  • محمدایوب IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    8 10
    ازیک نفر پرسیدند روباه می زاید یا تخم میگذارد گفت از این .... هرچه بگویید بر می آید حالا ازاین روباه صفتان افساد طلب مانند مسیح مهاجری چه انتظاری دارید
  • حیدری IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    10 3
    ما به آقای رئیسی رای دادیم
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    6 6
    اگر این جماعت 15 درصد اختیار داشتند پس چرا تو هر دوره واسه ریاست یه مملکت رو به آشوب میکشونن.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    18 5
    ایلان ماسک با ۴۳ میلیارد دلار توییتر را خرید. اونوقت تیم مذاکره کننده کنونی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده در کره جنوبی چندین ماه است در وین خیمه زده است. آخر هم برای ملت معلوم نشد پول آزاد شده یا نه
    • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      3 1
      بسیار حزن انگیز است!
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 0
      چند سال برای خوش آیند اربابتان نفت مفت بذل بخشش می کردید و عرضه پول گرفتن هم نداشتید، حالا زبان باز کردید. افساد طلب های خائن.
  • علی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    11 7
    گرانی سابق، بی‌عرضگی و بی‌غیرتی مسئولان بود، ولی امروز امتحان الهی است و بستری برای تربیت انسان و تزکیه نفوس!
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      3 2
      گرانی امروز دستپخت دولت بی کفایت قبل است.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      2 0
      چند سال برای خوش آیند اربابتان نفت مفت بذل بخشش می کردید و عرضه پول گرفتن هم نداشتید، حالا زبان باز کردید. افساد طلب های خائن.
    • RU ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      9 3
      تا پایان امسال هم گردن روحانی بیندازید آخرش که چی؟
  • جهودشناس IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    38 10
    کلاً ذات و سرشت کمونیستها با دروغ و پدرسوختگی آمیخته است. شاید مردم عادی نفهمند ولی ما به خوبی متوجه هستیم که مکتب توده مکتب دروغ و ریا و نیرنگ است. کمونیستها خودشان عمداً مردم را فقیر میکنند تا مردم را به توده جذب کنند.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      6 1
      پس چرا در کشورهای کمونیستی هم خانه دارند و در هر خانه سفره هست و روی هر سفره نان هست؟ اما در کشورهای سرمایه داری دهها میلیون نه خانه دارند و نه سفره و نه نان؟
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      رک و پوست کنده بگو مسولین ایرانی دارند این کار را میکنند فقر گرانی
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    بیا ثابت کن ، حرف بیهوده و فریبنده نزنید ، معیارهای شما کدامست . روحانی آنمقدار و رئیسی اینمقدار اختیار داشته
  • ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    ترکیه کلکسیون سر، دارد بوی پیراهن اردوغان همان بوی خونی است که از گردن نوازد عراقی هنگام‌بریده شدن سر نوزاد می آید.
  • علیرضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 1
    اهل کوفه هم مردمی بودند که بهمین راحتی حواسشان پرت میشد و گول میخوردند
  • محسن IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    4 2
    اقای مسیح مهاجری از اون اصلاح طلب دو اتش است که هر روز تیتر برعلیه سپاه و بسیج ایمه جمعه نیروهای انقلابی در روزنامه جمهوری اسلامی میزند خدای نکرده کسی کوچکترین انتقاد به میر حسین موسوی اهاشمی و خانواده اش بکند و بدترین هجمه و انتقاد ازاو را صادر میکند خط قرمز روزنامه ، هاشمی وخانواده اش میباشد ۴۰ سال بیت المال کشور ، روزنامه جمهوری اسلامی را بر علیه نظام استفاده میکند کسی هم جرات برخورد ندارد گویا روزنامه ارث پدرش است ا اونجا روزنامه جمهوری نیست به واقع مسجد ضرار است که باید تخریب شود حضرت امام میفرماید خون دلی که پدر پیرتان از اینها خورده ار هیچ کس نحورده و اسلام بیشترین ضربه واسیب را از اخوند فاسد خورده
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 1
    همون ۱۵ درصد را هم نداره
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 4
    لعنت بر تو مشرق دغل کار حقه بار
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 1
    نظم جدید دنیا پول ونقدینگی کشور را میبرند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 2
    سگ روحانی شرف دارد به خودش
  • امین جعفری IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    4 1
    آقایان چه ۱۵ درصد چه ۱۵۰ درصد تورو والا جلوی گرانی را بگیرددددددد سفره ها دارد جمع میشودددد
  • کارشناس IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    6 3
    رئیسی بزودی خودکشی میکنه
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    ۱-ظاهراسیاستهای کلان ایران طبق شعارهاصرف ومبناهادرست (اقتدار،استقلال،انواع پیشرفت،عدالت،رفع تبعیض،سهمیه وانواع امتیاز،خیانت،جنایت وفساد خودیها،زنهای برتر،اقا واقازاره پروری..‌)درتئوری وتاحدودخیلی کمی عملا درست بوده
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 1
    با این صددرصد هنوز چیزی ندیدیم
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 2
    رئیسی همون ۱۵ درصد اختیارات روحانی را هم نداره
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 3
    خداوند را شکر این درصد ها از کجا اختراع میشه راستی بخاطر 40 میلیار دلار جهانگیری وسکه های طلا روحانی که به باد رفت درصد خورده
  • UA ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 2
    روحانی بدترین فرددرایران است اگرهزاران بارمجازات کنندکم است
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 1
    خدا را شکر ۱۵درصد اختیار داشت به این روز افتادیم لابد اگه صد در صد بود الان اوکراین شده بودبم‌
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    افساد طلبان پدر این مملکت را درآورده اند
  • لاله IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 0
    اون چیزی که روحانی نداشت عقل بود و ایمان.
  • شاهد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 0
    روحانی بالاترین اختیارات را برای فلج کردن کشور و بدبخت کردن مردم داشت .اما رییسی بالاترین همت رو برای خدمت و ریشه کردن فساد و ظلم داره.
  • مجید IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    رییس جمهور اختیارات زیادی دارد
  • KW ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    هرچی که فکر میکنید مردم هستند خودتون هستید.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 0
    یه مثال از اختیار 15 درصدی حسن روانی .. سند تحقیری 2030 است .. رهبر فرمودند که ما شانه مان را زیر 2030 نمیدیم .. در مقابل همین حسن روانی گفت تا من هستم ..متعهد به اجرای 2030 هستم .. این یک از هزار مورد است .. حالا چرا مفت میزنند .. این ذات ...طلب ها است .
  • محمودی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    لابد منظور ۱۱۵ ویا ۲۱۵ درصده دیگه؟آخه روحانی که برای خداهم بندگی نمیکرد،شمایی که این حرفها را میزنید اگر کشور را با آن همه تعهدات:اصل وسوداوراق،تهی کردن ذخایرطلای از زمان نادرشاه و...به شما میدادند چیکار میکردی که حالا زخم زبان میزنید،البته مدت کوتاهیه که باافزایش بهای نفت بشود شهرسوخته روحانی دوباره ساخته و بعد هم نقطه سر سطر.
  • رضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 1
    درود بر روحانی
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    آنقدر حقوق بازنشستگان کشوری را با توجه به تورم کم دادند برای سرپوشی این حیله گری ودردی شان گفته اند بیایید به شما وام بدهیم. مقدار وام 12 میلیون. آیا این عملکرد وخدمت رسانی پس از 30 سال خدمت است که پول پرداخت کردیم؟
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    البته باید پذیرفت که اقای روحانی از انجاییکه راننده ویا رحم اجارهای بوده درصد بالایی از اختیاراتش دست شیطان وپیروان اصلاح طلبش بوده
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    اینکه روحانی 15درصد و رئيسی 100درصد اختیار دارند صحیح است چون حسن روحانی 85 درصد اختیاراتش را تفویض کرده بود به گردانندگان برجام و غربی ها !! ولی آقای رئيسی هیچگونه تفویض اختیاری به غرب و شرق نداده.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    با 15درصد ویران کرد مملکت را اگر بیشتر بود چی؟
  • حبیب IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    باسلام، قاچاق بهانه گرانفروشی است،اگر نرخ قیمت محصولات آلمان و فرانسه را مقایسه کنیم بله، قیمت اینجا خیلی ارزان است و دلال ها و بر اندازان فقط همین را جار میزنند که آی قاچاق و... اما اگر دستمزد ایران و آلمان و فرانسه را با هم مقایسه کنید میبینید که چقدر محصولات داخلی گران هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس