لزوم بهره گیری از نگهبان محله در راستای پیشگیری از جرم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به استفاده از دست افزارهای الکترونیکی در ماموریت‌های ۱۱۰ کلانتری ها، بر لزوم بهره گیری از نگهبان محله در راستای پیشگیری از جرم تاکید کرد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در کمیسیون تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با تاکید بر اینکه همه ظرفیت کلانتری باید صرف ارتقاء امنیت و احساس امنیت جامعه شود، بیان داشت: اصلی‌ترین فلسفه وجودی کلانتری‌ها کشف جرم و دستگیری مجرم است از این‌رو باید تلاش شود که همه ظرفیت و توان کلانتری‌ها کشف محور و گشت محور باشد.

ببینید:

فیلم/ بازسازی صحنه جرم سارقان مسلح خیابان میرداماد

وی با اشاره به اینکه کلانتری‌ها می‌بایست یگانی‌هایی ضربتی باشند و در لحظه پرونده‌های سرقت را در دستورکار خود قرار دهند، افزود: همه تجهیزات خودرویی و موتوری کلانتری‌ها در سازماندهی جدید موظف به گشت زنی هدفمند و اجرای ماموریت‌های ۱۱۰ می‌باشند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر این که از همه تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از جرم با بهره گیری از ظرفیت و قابلیت‌های موجود سایر سازمان‌ها باید استفاده شود، عنوان داشت: لازم است که از ظرفیت نگهبان محله در راستای افزایش امنیت مجتمع تجاری و مسکونی استفاده شود.

وی افزود:در حال حاضر حدود ۱۹۸ شرکت انتظام در پایتخت داریم که می‌بایست از این ظرفیت بزرگ برای ارتقاء سطح امنیت و مقابله با نا امنی و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم.

سردار رحیمی با اشاره به بهره‌گیری کلانتری‌ها از تجهیزات آی تی، بیان داشت:به منظور تسریع در ماموریت‌های ۱۱۰ و کاهش ضریب اشتباه از دستاورد از دست افزارهای الکترونیکی در کلانتری‌ها استفاده می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    کلی بیکار داریم ....می تونیم از ظرقیت اینها هم برای محله استفاده کنیم ..
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    پس نیروی انتظامی و پاسداران و و ووو چیکار میکنند.
    • ح ر IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      یک کمی فکر کن متوجه اشتباهات می شوی
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    پلیس محله چه معنائی دارد !! فرزندانمان را به رایگان بخدمت می برید و .. هزینه پلیس هم بدهیم لطفا تعارف نفرمائید چیز دیگری میل داشتید بفرمائید تعارف نکنید
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      ببخشید شما آقا دزده نیستی که از این طرح دردت اومده.
  • فرهاد IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    قدیما با اینکه دزدی به این شدت نبود هر محله یه شبگرد داشت،خیلی خوبه منتها اصولی انجامش بدند،ضمنا کارآفرینی خوبی هم میشه و حقوق شبگردهارو اهالی پرداخت میکنند.
  • ح ر IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    با وضعیت خرابی که با رشد چشمگیر انواع و اقسام سارقان به وجود آمده نیروی انتظامی باید از دولت و مجلس پیگیر مسئله بهره گیری از نگهبان محله در تمام محلات شهرها زیر نظر نیروی انتظامی شود و نباید مخالفت برخی شهروندان مانع از این کار اساسی شود
  • ح ر IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    بهره گیری از نگهبان محله تحت نظر نیروی انتظامی بهترین مکمل و کمک نیروی انتظامی برای جلوگیری از سرقت ها ووو و همچنین به کارگیری افراد بی کار جویای کار می باشد که حتما باید در کل کشور عملی شود و نباید مخالفت برخی از شهروندان مانع از تحقق این امر ملی شود
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    چند سال بعد از انقلاب تو خیابون ها و کوچه ها ماموران دو به دو پیاده گشت می‌زدند. الان واقعا نیازه گشت های موتوری دو نفره در هر محل شبها مستقر بشن.
  • US ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    اینکه یک کشوری سه نوع نیروی نظامی و انتظامی داشته باشد و کافی نباشند علت به کار گرفتن ان نیروها در جای نامناسب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس