تمهیدات پلیس در شب‌های قدر؛ ازاستقرار تیم‌های عملیاتی تا گشت‌زنی گروه‌های ضربت

آماده‌باش صددرصدی نیروهای انتظامی، ترافیکی و امنیتی پلیس تهران در راستای تأمین امنیت و تسهیل در تردد شهروندان برای حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها از جمله تمهیدات پلیس تهران در شب‌های قدر است.

به گزارش مشرق، امشب اولین شب از شب‌های قدر است؛ شب‌هایی که ناب‌ترین فرصت معنوی برای ارتباط با خدای متعال و بهترین زمان کسب فیوضات دنیوی و اخروی است؛ فرصتی برای حضور در مساجد و حسینیه ها که بعد از دوسال سیطره ویروس کرونا و محددیت برگزاری مراسم و هیئات، امسال با واکسیناسیون سراسری افراد و کاهش آمار و تلفات و بازگشت جامعه به شرایط عادی، مهیا شده و این ماه رمضان، اولین رمضانی است که بدون محدودیت‌های کرونایی می توان در مساجد، تکایا، حسینیه ها و امامزاده ‌ها برای احیای شب قدر حضور داشت.

 حضوری که باید برای تأمین امنیت آن نیز تدابیری اندیشید؛ از مدیریت ترافیک گرفته تا تسهیل در تردد و تامین جای پارک خودروها؛ همچنین تامین امنیت معابر و منازل و مکان‌های برگزاری مراسم که در این راستا پلیس تهران نیز اعلام کرده با آمادگی کامل و حضور صد درصدی مأموران در صحنه حضور دارد.

ازاستقرار تیم‌های عملیاتی تا گشت‌زنی گروه‌های ضربت

* آماده‌باش صددرصدی یگان‌های انتظامی، ترافیکی و اطلاعاتی پلیس در شب‌های قدر

 سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه پلیس پایتخت در شب‌های قدر در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی خواهد بود، اظهار داشت: در شب های قدر تا پایان مراسم احیا، یگان‌های انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اطلاعاتی پلیس پایتخت در آماده باش ۱۰۰ درصدی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص امکان حضور شهروندان در مراسم لیالی قدر و راهپیمایی روز جهانی قدس با رعایت ملاحظات بهداشتی بطور حتم در لیالی قدر امسال شاهد حضور گسترده شهروندان در این مراسم خواهیم بود، تصریح کرد: در شب‌های قدر گشت‌های انتظامی و ترافیکی در محل‌های تعیین‌شده مستقر و در سطح شهر گشت زنی هدفمندی خواهند داشت.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه با اقتدار امنیت و آرامش شهروندان را تأمین خواهیم کرد، گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری مراسم مناجات خوانی تا سحرگاهان در نقاط مختلف شهر تهران هستیم که ماموران پلیس هم در کنار مردم حضور خواهند داشت.

ازاستقرار تیم‌های عملیاتی تا گشت‌زنی گروه‌های ضربت

* تمهیدات ویژه ترافیکی در شب‌های قدر/ پلیس راهور: تردد کامیون‌ها ممنوع

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس راهور در شبهای قدر اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ در شبهای قدر با تمهیدات ویژه ترافیکی و حضور صددرصدی در اطراف محل های برگزاری مراسم شب قدر به خصوص امام زاده ها، تکایا و حسینیه ها نسبت به تسهیل تردد و نظم بخشیدن به رفت و آمد حاضرین در مراسم اقدام خواهد داشت؛ ضمن اینکه ممکن است در برخی معابر که در اختیار مراسم قرار می گیرد محدودیت های تردد مقطعی داشته باشیم.

سردار حمیدی افزود: تردد کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین که در حالت عادی در ساعت ۲۳ تا ۵ صبح آزاد است در شب های قدر در معابر شهر تهران ممنوع است و پلیس ضمن اعمال قانون نسبت به توقیف کامیون ها اقدام خواهد کرد.

رییس پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از حاضرین در مراسم شب قدر و مراسم عزاداری شب شهادت مولای متقیان علی (ع) با پوشش تیره حاضر خواهند شد رانندگان باید با دقت و توجه لازم و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کرده و از توقف و پارک خودرو در محل های ممنوع که منجر به سلب آسایش دیگران و بر هم زدن نظم است خودداری کنند.

وی گفت: ماموران پلیس راهور پایتخت در معابر مختلف در خصوص پارک خودروب شرکت کنندگان در مراسم، راهنمایی لازم را خواهند داشت ضمن اینکه معابر بزرگراهی نیز با توجه به افزایش تردد تا سحر تحت نظارت و توجه پلیس است.

ازاستقرار تیم‌های عملیاتی تا گشت‌زنی گروه‌های ضربت

*استقرار تیم های عملیاتی و گشت زنی گروه های ضربت / مردم موارد مشکوک را اطلاع دهند

سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از آمادگی کامل پلیس پیشگیری و کلانتری‌های سطح شهر تهران برای تامین امنیت در شب‌های قدر خبر داد.

 رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: مجموعه ماموران پلیس پیشگیری در کلانتری و سرکلانتری های پایتخت در آماده‌باش کامل بوده و به صورت گشت خودرویی، پاس پیاده، گشت موتوری و گروه های ضربتی و همچنین نیروهای کمکی و امداد در محلات، معابر و میادین حضور فعال خواهند داشت.

 سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه تیم‌های عملیات و تجسس کلانتری‌ها نیز به صورت محسوس و نامحسوس در معابر و محلات گشت‌زنی خواهند کرد از استقرار تیم های عملیاتی در مجاورت مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها خبر داد و گفت: در راستای تأمین امنیت شهروندان و پیشگیری از جرایم به خصوص سرقت، تیم‌های عملیاتی و گروه‌های ضربت در محلات مستقر خواهند بود.

 وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب از طریق پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    نمدونم چرا دیشب فکر میکردم شب قدر شده..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس