کد خبر 1365385
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور ۴۰ نهاد روس و ۲۹ شخصیت را به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا اضافه کرده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های جدید علیه شخصیت های روسیه شامل  "سنیا یوداوا" رئیس بانک مرکزی روسیه و "میخائیل زادورنوف" رییس بانک اوتریکتی اف سی و همچنین سایر افراد مرتبط با موسسات مالی روسیه می شود.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود این تحریم ها شرکت هایی را که در صنعت استخراج ارز دیجیتالی روسیه فعالیت می کنند، هدف قرار می دهد.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، روسیه دارای سومین صنعت استخراج ارز  دجیتالی در جهان است.

وزارت خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد که این اولین بار است که آمریکا "یک شرکت استخراج ارز دیجیتالی را تحریم می کند."

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: علاوه بر این، وزارت امور خارجه آمریکا برای ۶۳۵ شهروند روس محدودیت‌های روادید اعمال خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد: این افراد  در سرکوب مخالفان در روسیه و خارج از آن و فعالیت‌های تهدید کننده تمامیت ارضی اوکراین و نقض حقوق بشر در اوکراین نقش داشته‌اند.

از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد و آن را «عملیات نظامی ویژه» خواند، کشورهای غربی تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه سیستم مالی و شرکت‌های روسیه اعمال کرده‌اند. 

با این حال ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد که "روسیه در برابر فشار بی‌سابقه مقاومت کرده است" و اینطور استدلال کرد که روبل تقویت شده است و این کشور رکورد مازاد تجاری ۵۸ میلیارد دلاری را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است. 

وابستگی شدید اروپا به انرژی روسیه، اتحادیه را در شرایط کنونی در یک وضعیت شکننده قرار داده‌ است؛ از نگاه ناظران، تامین ۴۰ درصد از واردات گاز طبیعی و یک چهارم نفت از سوی مسکو سبب شده جایگزین کردن منابع انرژی روسیه در کوتاه‌مدت کاری بسیار دشوار و حتی غیرممکن برای اروپایی‌ها باشد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس