کد خبر 1384200
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
روسیه 61 آمریکایی را به لیست تحریم‌های خود افزود

وزارت امور خارجه آمریکا از تحریم ۶۱ آمریکایی دیگر از جمله وزیر خزانه داری و وزیر انرژی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه لیست تحریم‌های خود علیه آمریکا را گسترش داد و ۶۱ آمریکایی را به لیست تحریم‌های خود افزود.

بر اساس گزارش‌ها، وزیر خزانه داری و وزیر انرژی آمریکا از جمله افرادی هستند که به لیست تحریم‌های روسیه اضافه شده‌اند. 

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه طیف وسیعی از افراد و نهادهای روسیه اعمال کرد.

تحریم‌های اخیر آمریکا شامل چند کشتی تفریحی و هواپیمای متعلق به مقامات روسیه می‌شوند. «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه و « الکسی مورداشوف» یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی روسیه نیز در این لیست تحریمی قرار گرفته‌ بودند.

«گود نیسانوف» یکی از ثروتمندترین اشخاص اروپا و سرمایه‌گذار در بخش املاک بابت روابط نزدیک با مقامات مسکو نیز در این لیست قرار گرفته است.

هم زمان با اعلام این تحریم‌ها، اعضای اتحادیه اروپا نیز بر سر بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به توافق رسیدند که شامل ممنوعیت واردات دریایی نفت روسیه از ۶ ماه آینده خواهد شد.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع فشارها و تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند.

آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه، به حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان در قبال اوکراین شدت داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس