کاخ سفید: این هفته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌شود

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا این هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان این هفته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه انتظار داشت، گفت: این تحریم ها می توانند اعلام شوند. ما هنوز در حال بررسی و اجرای فرآیند اعمال تحریم های اضافی هستیم. برخی از  این تحریم ها  در دست بررسی هستند.

 یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که مرحله بعدی تحریم های آمریکا صنعت نظامی روسیه را هدف قرار خواهد داد.

 همزمان، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که قصد دارد تجهیزات توپخانه بیشتری  به اوکراین ارسال کند.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی پس از ورود به پورتسموث در ایالت نیوهمپشایر در جمع خبرنگاران در خصوص ارسال تجهیزات توپخانه بیشتر به اوکراین پاسخ مثبت داد.

 پیش از این یک مقام ارشد دفاعی آمریکایی اعلام کرده بود که نخستین محموله نظامی آمریکا برای اوکراین به عنوان بخشی از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری امنیتی که بایدن مجوز آن را صادر کرده بود، درحال ورود به اوکراین است.

رسانه های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند بسته ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا شامل ۱۱ فروند بالگرد می ۱۷، ۱۸ فروند توپ ۱۵۵ میلیمتر هوتزر و ۳۰۰ فروند پهپاد انفجاری دیگر است.

همزمان، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با "هفته مقدس" مسیحیان ارتدوکس شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خسرو IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    مثل اینکه آمریکا به تحریم کردن معتاد شده و ترک آن برایش خیلی سخت است لطفا دانش بنیانهای ایران دارویی برای ترک اعتیاد آمریکا پیدا کنند اگر نخواستند ترک کنند سپاه پاسداران به فضل خدا آنها را ترک خواهد داد اما اول باید اصلاح طلبان را از سر راه بردارد که جاسوسی نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس