کد خبر 1365302
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
آمریکا: تحرکات هسته‌ای روسیه را زیرنظر داریم/تاکنون نشانه‌ای ندیده ایم

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد ارتش آمریکا با تداوم جنگ در اوکراین همچنان فعالیت های هسته ای روسیه را زیرنظر دارد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد آمریکا هیچ نشانه ای از آماده سازی سلاح های هسته ای روسیه برای استفاده در طول جنگ اوکراین ندیده است، اما دو منبع آگاه با ارزیابی های اطلاعاتی اخیر ادعا کردند که از زمان جنگ سرد تاکنون مقامات آمریکایی بیش از پیش نگران تهدید روسیه به استفاده از آنها هستند.

این مقامات ادعا کردند هنوز احتمال استفاده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از هر نوع سلاح هسته ای بسیار ضعیف است و یکی از منابع احتمال استفاده از این سلاح ها را حدود یک درصد اعلام کرد.

به گفته مقامات دفاعی، "چارلز ریچارد" رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا، اطلاعات بسیار محرمانه  به‌روز شده درباره وضعیت زرادخانه روسیه و هرگونه حرکت احتمالی نگران کننده را در اختیار لوید آستین و دیگر رهبران ارشد پنتاگون قرار می دهد.

سی ان ان می گوید: نظارت بر هرگونه فعالیت هسته‌ای احتمالی روسیه همیشه از اولویت‌های پنتاگون بوده است، اما فوریت نظارت بر این تسلیحات برای آمریکا، بلافاصله پس از آغاز حمله روسیه در ماه فوریه، زمانی که پوتین نیروهای بازدارنده این کشور از جمله سلاح‌های هسته‌ای خود را در بالاترین وضعیت آمادگی قرار داد، افزایش یافت.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد پنتاگون به طور مرتب تهدید هسته ای روسیه را رصد می کند و هم اکنون دلیلی برای تغییر وضعیت آمادگی نیروهای هسته ای آمریکا  وجود ندارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز و فردا در نشست های  جداگانه ای درباره جنگ اوکراین با همتایان لهستانی و چک خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    قبل از مرگ یا فرار برای اخرین اقدام ممکنه پوتین بمب اتم بزنه. ولی عوارض الایندگی کشور اطراف را باید بدهد وگرنه لازمه همه بریزند سرش و بمبها را قبل از ترکاندن پس بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس