دیدار هیأتی از اتحادیه میهنی کردستان با سران هیئت هماهنگی عراق

منابع رسانه ای اعلام کردند که هیأتی از اتحادیه میهنی کردستان عراق با سران هیئت هماهنگی شیعی در منزل «جلال طالبانی» دیدار کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از سومریه نیوز، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که هیأتی از اتحادیه میهنی کردستان عراق با سران هیئت هماهنگی شیعی در منزل «جلال طالبانی» رهبر اتحادیه میهنی، دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، اعضای اتحادیه میهنی کردستان و سران هیئت هماهنگی شیعی در جریان دیدار مذکور در خصوص آخرین تحولات سیاسی عراق به ویژه مسأله انتخاب رئیس جمهور آتی با یکدیگر به رایزنی پرداختند.

در همین حال، گفته می‌شود که در دیدار میان اتحادیه میهنی کردستان و هیئت هماهنگی، طرح ۴ ماده‌ای اخیر این هیئت که به منظور برون رفت از بن بستی سیاسی در عراق ارائه شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح ۴ ماده‌ای هیئت هماهنگی شیعی در عراق عبارت است از:

۱. پایبندی به زمانبندی‌های قانونی و تشکیل فراکسیون اکثریت توسط دو طرف، به منظور حفظ حقوق بلوک شیعی و همچنین حقوق بلوک‌های سُنی و کُردی در رسیدن به ریاست پارلمان و ریاست جمهوری. این فرایند باید با ارائه یک دیدگاه مشترک توسط هیئت هماهنگی و هم‌پیمانان آن از یک سو و جریان صدر و همپیمانان آن از سوی دیگر انجام شود.

۲. پس از اعلام فراکسیون اکثریت، هیئت هماهنگی و جریان صدر باید بر سر معرفی نامزد نخست‌وزیری بر اساس پارامترهای کارآمدی، پاکدستی و مستقل بودن به توافق برسند.

۳. توافق بر سر ارائه یک برنامه دولتی مطابق با سقف زمانی مشخص. نمایندگان احزاب پیروز که به این برنامه پایبند هستند، مأمور اجرای آن می‌شوند. به علاوه مسئولان اداره کشور باید کارآمد، پاکدست و متخصص باشند.

۴. گروه اپوزیسیون در پارلمان مسئولیت نظارت بر عملکرد دولت و حسابرسی از آن در زمان اشتباهات و بی‌قانونی‌ها را بر عهده خواهد داشت. اپوزیسیون باید کار خود را به درستی انجام دهد و البته که از حمایت قانون نیز برخوردار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس