کد خبر 1359824
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
پرچم عراق نمایه

یک عضو جریان «حکمت ملی» عراق در سخنانی ضمن اعلام اینکه این کشور با بن بست سیاسی مواجه است، گفت: بر اساس تعداد آراء، هیئت هماهنگی در حال حاضر فراکسیون اکثریت در پارلمان محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، «فادی الشمری» عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق در سخنانی گفت: هیئت هماهنگی شیعی در تلاش است خود را سازماندهی کرده و حرکات خود را برای آماده شدن برای مرحله بعدی مشخص کند.

بیشتر بخوانید:

روزهای حساس، سرنوشت‌ساز و پر التهاب عراق

بر اساس این گزارش، وی عنوان کرد: هیئت هماهنگی کمیته‌هایی را برای آماده سازی برای طرح یک ابتکار عمل تشکیل داده است. عراق در حال حاضر شاهد یک بن بست کامل سیاسی است. ائتلاف سه گانه (صدر، حلبوسی و بارزانی) بدون داشتن یک برنامه واقعی شکل گرفت.

این شخصیت عراقی افزود: اعضای ائتلاف سه‌گانه با این هدف متحد شدند که رؤسای سه گانه را به تصویب پارلمان برسانند. طرح ابتکاری هیئت هماهنگی، جریان صدر را هم شامل خواهد شد. عامل اصلی انسداد سیاسی، نگاه‌های شخصی در موضع گیری ها است.

وی یادآور شد: ما مخالف اکثریت نیستیم به شرط اینکه حقوق همه گروه‌ها حفظ شود. هیئت هماهنگی بزرگترین فراکسیون شیعی بر اساس تعداد رأی دهندگان است. مقتدی صدر به هادی العامری اعلام کرده است که اپوزیسیون نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    2 0
    خداوند آخر و عاقبت عراق را ختم بخیر کند . دشمن در کمین است و راهکار ارائه میدهد تا شکست نخورد و مایوس نشود . امیدواریم گورشان را برای همیشه از سرزمین امام حسین گم کنند و در آخر دقت و هشیاری نصیب من هم بکند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس