کد خبر 1358845
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
ممنوعیت ورود کشتی‌های روسیه به بنادر اتحادیه اروپا

رئیس کمیسیون اروپا از ممنوعیت ورود کشتی‌های روسیه به بنادر کشورهای عضو این اتحادیه به استثنای کشتی‌های حامل مواد غذایی و انرژی خبر داد.

به گزارش مشرق، در ادامه اقدامات کشورهای غربی و متحدان آمریکا در قبال روسیه بابت عملیات این کشور در اوکراین، اتحادیه اروپا اعلام کرده که ورود کشتی‌های روسیه به بنادر کشورهای عضو ممنوع خواهد بود.

به گزارش منابع خبری، «اورسولا فُن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا  بعد از ظهر سه شنبه  به وقت تهران در این زمینه گفت: «اتحادیه اروپا روی تحریم‌های جدید، از جمله محدودیت‌های واردات نفت کار خواهد کرد. اتحادیه اروپا سالانه چهار میلیارد یورو تحریم واردات زغال سنگ روسیه را اعمال خواهد کرد.»

وی افزود: «اتحادیه اروپا ورود کشتی‌های روسی (عملیاتی) به بنادر اتحادیه اروپا را به استثنای کشتی‌های حامل مواد غذایی و انرژی  رارممنوع خواهد کرد.»

فن درلاین همچنین ممنوعیت کامل تراکنش در چهار بانک مهم روسیه را اعلام کرد.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز  دوشنبه روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

سالیوان در نشست خبری در کاخ سفید اظهار داشت: «این هفته تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعلام خواهیم کرد. ما شواهدی را جمع‌آوری می‌کنیم که تأیید می‌کند روسیه مرتکب جنایات جنگی و نسل‌کشی در اوکراین شده است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در ادامه ادعاهای ضد روسی خود گفت: «روسیه در حمله به کی‌یف شکست خورد و نیروهایش برای تمرکز بر شرق و جنوب اوکراین عقب نشینی کردند. ما جرائم و جنایات جنگی در اوکراین را دنبال می‌کنیم تا می‌بینیم که آیا آنها به نسل‌کشی تبدیل می‌شوند یا خیر».

مشاور امنیتی رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما به فشار اقتصادی بر روسیه ادامه خواهیم داد. روس‌ها سعی کردند تمام اوکراین را تحت سلطه خود درآورند، اما شکست خوردند».

سالیوان درباره کمک‌های نظامی هر روزه واشنگتن به کی‌یف توضیح داد:‌ «حمایت ما از اوکراین شامل سلاح‌های تهاجمی، اطلاعاتی و سیستم‌های دفاعی پیشرفته است. نیروهای اوکراینی شجاعانه دفاع می‌کنند و ما کمک‌های نظامی و امنیتی بیشتری ارائه خواهیم کرد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    روبل در مقابل نفت و غذا! روسیه اروپا را تحریم کرده یا اروپا روسیه را؟
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    قلدری کیف را مردمش باید تشخیص دهند و اگر ناراضی بودند باید شورش میکردند که نکردند.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 0
    این تحریمهای اروپا هم خیلی خنده دار و بچه گانه است همه چی رو تحریم میکنه بغیر انرژی و مواد غذایی که خودش نیاز داره و اصلن نمیتونه اونها رو تحریم کنه . مثل بچه ای میمونه که با بابا و مامانش قهر میکنه و یه استثنا قائل میشه که وقتی پولم تموم شد شما حق دارید لحظه ای آشتی کنید و به من پول بدید و دوباره قهر کنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس