جمع‌آوری کمک ۶ میلیارد یورویی برای اوکراین در کنفرانس اهداکنندگان

نخست وزیر لهستان از جمع‌آوری کمک ۶ میلیارد یورویی برای اوکراین در کنفرانس اهداکنندگان با مشارکت اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش مشرق، کنفرانس موسوم به اهداکنندگان با پیشنهاد سوئد و لهستان و مشارکت اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه با هدف جمع‌آوری کمک مالی بیشتر برای اوکراین در ورشو برگزار شد.

«ماتئوس موراویسکی» نخست وزیر لهستان در نشستی مطبوعاتی مشترک با همتای سوئدی خود «مادالنا آندرسون» گفت: در کنفرانس امروز بیش از شش میلیارد یورو جمع‌آوری شد که این پول برای حمایت از اوکراین و همه کسانی که از این کشور حمایت می کنند، هزینه خواهد شد.

در این کنفرانس «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین به شکل ویدئو کنفرانس حضور یافت و بار دیگر درخواست کشورش را از اتحادیه اروپا برای موافقت با اعطای وضعیت نامزدی عضویت مطرح کرد.

وی همچنین تاکید کرد: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا باید واقعیت مطلق باشد، نه فقط یک وعده یا چشم انداز.

وی همچنین امروز در پیامی توئیتری از راه‌اندازی سامانه برخط جمع‌آوری کمک عمومی خبر داده بود.

در کنفرانس امروز همچنین «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپایی از اختصاص کمک ۲۰۰ میلیون یورویی برای آوارگان در داخل خاک اوکراین خبر داد.

وی اعلام کرد: امروز برای هدف آشکاری گرد هم آمده ایم: حمایت از مردم شجاع اوکراین که با مهاجم می جنگند و از آزادی خود دفاع می کنند.

وی عنوان کرد: امروز اتحادیه اروپا بار دیگر به درخواست حمایت از اوکراین پاسخ مثبت داد.

«شارل میشل» رئیس شورای اورپایی نیز اعلام کرد: تلاش های این نهاد برای همبستگی با اوکراین بر سه حوزه کلیدی متمرکز خواهد شد: کمک های بشردوستانه، نیازهای نقدینگی کوتاه مدت و بازسازی اوکراین.

خبرگزاری فرانسه همچنین در خبر دیگری از اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو کمک بیشتر فرانسه به اوکراین خبر داد.

«امانوئل مکرون» در پیامی ویدئویی برای این کنفرانس مبلغ کمک کشورش را از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو به ۲ میلیارد یورو رساند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و به تازگی وارد سومین ماه خود شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    فروپاشی زورگویی غربی ها نزدیک است.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    فروپاشی زورگویی غربی ها نزدیک است.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    مرگ بر استکبار
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس