کد خبر 1360118
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
اسلواکی سامانه اس ۳۰۰ به اوکراین داد

رویترز اعلام کرد که اوکراین سامانه اس ۳۰۰ از اسلواکی دریافت کرده است.

به گزارش مشرق از رویترز، «ادوارد هگر- Eduard Heger» نخست وزیر اسلواکی گفت که کشورش یک سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ خود را به اوکراین اهدا کرده است تا به این کشور برای دفاع در مقابل تجاوزهای روسیه کمک کند.

او در صفحه فیسبوک خود با انتشار پستی نوشت که این اقدام به معنای پیوستن اسلواکی به درگیری با روسیه نیست.

هگر گفت: جمهوری اسلواکی پس از درخواست کمک از سوی اوکراین سامانه دفاعی اس ۳۰۰ را به این کشور اهدا کرده است.

او این را هم گفت که سیستم دفاعی اسلواکی در روزهای آینده با یک سامانه دفاع موشکی اضافی از سوی متحدانش تقویت خواهد شد.

هگر می‌گوید، اسلواکی سامانه دفاعی اس ۳۰۰ را در اختیار اوکراین و غیر نظامیان بی‌گناه این کشور قرار می‌دهد.

براتیسلاوا ماه گذشته اعلام کرد که سامانه موشکی ضد هوایی ساخت روسیه را تنها به شرط دریافت جایگزین به منظور جلوگیری از شکاف امنیتی ناتو در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

در این پیوند «شاشانک جوشی» سردبیر حوزه دفاعی نشریه اکونومیست در توئیتی همچنین از اهدای تانک‌های نوع تی ۷۲ از سوی چک به اوکراین خبر داده است.

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا افزایش کمک‌های نظامی این اتحادیه به اوکراین به میزان نیم میلیارد یوروی دیگر را پیشنهاد داده است؛ با این افزایش مجموع کمک‌ها به یک و نیم میلیارد یورو می‌رسد.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا در توئیتی با اشاره به پیشنهاد «جوسپ بورل»، حمایت خود را از آن اعلام کرد و گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد، مجموع حمایت‌های ارائه شده توسط اتحادیه اروپا برای ارائه تسلیحات بیشتر به کی یف به یک و نیم میلیارد یورو افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تمام IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    5 5
    آقای پوتین تا دیر نشده بزن بیرون از اوکراین. این ارسال سلاح بصورت پشت سر هم از طرف غرب یه معنی بیشتر نداره، اونم اینکه شما توی موضع ضعف هستید... نه توان اقتصادی گسترده دارید نه توان رسانه ای. نیروهای جنگی تونم که پیشکش... بزن بیرون داداش تا دیر نشده. یا حق
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      پیشنهاد خوبی به آقاتون دادی
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 1
      سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    7 3
    همون استینگر از اس 500 هم قویتره. جنس بنجل روسی رو دارن در جنگ با خودش خرج میکنن که به جا اون تسلیحات واقعی از امریکا بخرن. ما ایرانی ها هم قدرت تسلیحات مخصوصا اف 14 رو در جنگ با عراق کاملا لمس کردیم که نسبت به میگ های مسخره چقدر کارایی داره
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      4 3
      مطمعنی جاهل جان؟ یه نگاه به عین الاسد و یمن و ویتنام و کوبا و جاهایی دیگه که کدخدای شما درش نبرد داشته و شکست خورده بنداز بعد دهان را با چرندیات باز کن.
    • ف GB ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 1
      دم روسیه گرم که یک تنه مقابل غرب با این همه ادعا میجنگد کم هم نمی‌آورد و پیروز هم خواهد شما به کوری چشم غربگرایان
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    5 5
    همه غرب و ناتو داره از اکراین همه جور حمایت میکنه، تحریم کرده، سلاح داده، پول ها رو بسته، گروگان گرفته، تهت زده، بعد میگن روسیه چقدر ضعیفه، بابا داره مثل سخره مقاومت میکنه روسیه، افرین به این کشور بزرگ و دلاور، روسیه باید در این جنگ پیروز بشه، شکست روسیه به ضرر همه کشورهای مستقل هستش
  • DE ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    3 2
    نخست وزیر اسلواکی گفت که یک سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ خود را به اوکراین اهدا کرده است تا به این کشور برای دفاع در مقابل تجاوزهای روسیه کمک کند.او در صفحه فیسبوک خود با انتشار پستی نوشت که این اقدام به معنای پیوستن اسلواکی به درگیری با روسیه نیست ها خدا میدونه ما مانند سگ ترسو از روسیه میترسیم خخخخخ غصه نخور تو تنها نیستی کل دنیای غرب و ابر قُد قُد آمریکا و ناتوی صهیونیستی و اتحادیه اروپای صهیونیستی و تمام نوکران غربی عبری عربی هم مانند سگ از روسیه میترسند. و جرات فرستادن یک سرباز به اوکراین را ندارند . وقتی ۲۰ میلیون نفر اوکرایینی رژیم کودتای مخملی اوکرایین را تنها میگذارند و فرار میکنند و حاضر نیستند زیر اختناق دلقک و آذوف و فاشیست ها زندگی کنند چرا باید سربازهای غرب برن اونجا کشته بشن. حالا بگذریم از اینکه لشکر پغر و پشکل منافقین و شرکاء شباته روز نشستند پشت رایانه و سربازگیری میکنند برای کشته و مرده شدن در راه دلقینسکی صهیونیست. ولی غیر از خالی بندی و خشت مالی و توهین به مردم انقلابی ایران‌چیزی دیگه از توش در نمیاد.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    4 2
    اسلواكي تنش ميخواره روش نميشه بگه. از اون سمت اروپا و آمريكا هم دارن جنگ افزارهاي روسي رو بوسيله خود روسيه تو اوكراين نابود ميكنن تا اروپاي شرقي بشه خريدار آشغالهاي خودشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس