بورل: اشتباه کردیم به اوکراین وعده عضویت در ناتو دادیم

جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه شب گفت که این اتحادیه برای جلوگیری از به راه افتادن یک جنگ تمام عیار در اوکراین، مداخله نظامی نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، بورل در گفت وگو با شبکه "سی ان ان" ترک افزود: از یک طرف تلاش می‌کنیم از اوکراین حمایت کنیم و از طرف دیگر تلاشمان این است که از وقوع یک جنگ بزرگ جلوگیری‌کنیم.

وی که در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا سخن می گفت، تصریح کرد: روسیه می‌تواند فعالیت‌های نظامی خود را گسترش دهد که این مسأله می تواند علیه یکی از کشورهای ناتو یا هر کشور دیگری باشد. نگرانی‌های جدی در این خصوص وجود دارد.

بورل گفت: باید روسیه را از جامعه بین‌المللی منزوی و از اوکراین حمایت کنیم.

وی اظهار کرد که باید به اقتصاد روسیه ضربه زد و این مسأله را امری ضروری دانست و گفت که باید این کار صورت گیرد تا مسکو نتواند به عملیات نظامی در اوکراین ادامه دهد.

اظهارات بورل در حالی بیان می شود که اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه است؛ به طوری که بنادر و کشتی‌ها و همچنین فناوری‌های مورد استفاده در تجهیزات نظامی این کشور را محدود و متوقف خواهد کرد.

در پی اعمال این تحریم‌ها، عرضه تجهیزات به صنعت کشتیرانی روسیه ممنوع خواهد شد؛ کشتی‌های روسی نمی‌توانند از بنادر اروپایی استفاده کنند و حمل و نقل زمینی از روسیه نیز مسدود خواهد شد.

در این راستا تدابیری برای جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتال در برابر تحریم‌ها علیه روسیه اتخاذ خواهد شد.

این اقدامات به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین صورت می گیرد که پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) به دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور آغاز شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    پدر اوکراین را در آوردند حالا کشیده اند کنار
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    پیشنهاد خبیثانه حمله بیولوژیک و بمب های فسفر سفید رو اسرائیل کودک کش غاصب بی سرزمین به اوکراین داده. اسرائیل بوسیله مزدورش اوکراین کل مسیحیان اروپا را می خواهد نسل کشی کند وزلنسکی رئیس جمهور یهودی اوکراین می خواهد انتقام پدربزرگ ومادربزرگش را که به قول خودش در هولوکاست کشته شدند از اروپائیان بگیرد .بزرگترین اشتباه وخریت وخیانت اوکراین ورئیس جمهور خائن یهودی اوکراین این بود که مزدور وحمال اسرائیل شد که زلنسکی یهودی با دستور ودسیسه اسرائیل فتنه وجنگی در اوکراین به پا کند که رابطه وتعامل امریکا وروسیه را بر سر توافق برجام برهم بزند وبرجام فرو بپاشد وابرقدرتها ی حاضر دربرجام را بر سر مناقشه ساختگی اوکراین به جان هم اندازد وبذر دشمنی بین انها بکارد .اوکراین با هم دستی با اسرائیل به ایران وامریکا واروپا وروسیه خیانت کرد وحالا دارد تاوان خیانتش را می دهد.وباید زیر مشت ولگد روسیه له شود وامریکا وناتو هم به دادش نخواهند رسیدچون می دانند اوکراین مزدور اسرائیل است برای برهم زدن برجام.تنها فریاد رس اوکراین خود اسرائیل وهمدست اسرائیل یعنی اردوغان وتروریستهای دست پروده اش در ادلب هستند . که اسرائیل هم از ترس امریکا واروپا جرات کمک به اوکراین را ندارد. اوکراین با همدستی اسرائیل وترکیه متهم به ایجاد نا امنی در اروپا واشغال اروپاست . اسرائیل با مزدوران منطقه ای اش نظیر اوکراین وترکیه وآذربایجان قصد ایجاد ناامنی در اروپا ومنطقه قفقاز وشام وبه دنبال ان اشغال اروپا و انتقام هولوکاست از اروپائیان ومسیحیان اروپا وامریکا وکشورگشایی دارد.سناریوی پلید اسرائیل را امریکا واروپا خوانده اند ودست اسرائیل رو شده. روسیه باید مواظب باشد اسرائیل خریت نکند وجلو خریتش را بگیرد .چون سر نخ فتنه اوکراین فقط دست اسرائیل همان خانه عنکبوت است ولاغیر وامریکا کاملا درفتنه اوکراین بی طرف است. مذاکرات هسته ای به کوری چشم اسرائیل به توافق منجر خواهد شد و در نهایت پدر اوکراین وبعد از آن اسرائیل وهمدست منطقه ای اش ترکیه در خواهد آمد.هیتلر این جماعت کثیف یهودی را خوب می شناخت که انها را نسل کشی می کرد، جماعت یهود قاتل پیامبران الهی هستند وبه خدا هم خیانت کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس