احزاب سیاسی نمایه

سوالی که احزاب و مردان سیاسی باید به آن پاسخ بدهند اینست که احزاب بی‌کارنامه و تحریم‌گر انتخابات دقیقا به چه درد ایران و مردم ایران می‌خورند!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مردم احزاب بی‌کارنامه و تحریم‌گر انتخابات را می‌خواهند چه کار!؟

عرب‌سرخی: انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم/ خاطره نماینده سابق از دربار سعودی!

محمود میرلوحی، فعال اصلاح طلب و از تحریم کنندگان انتخابات 1400 اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

"انتخابات باید به روز شود. دنیا تحولات زیادی را به چشم خود دیده است اما ما همچنان در ۴۰ سال پیش خود مانده‌ایم. هنوز ماندیم که درباره احزاب چه کاری انجام دهیم. امروز احزاب در دنیا نقش مهم و موثری در انتخابات دارند. امروز احزاب در انتخابات جز کار تبلیغات و پوسترچسبانی چه سمتی دارند؟ [1]

*آقای میرلوحی شکسته نفسی کرده اند و از اشاره به پیشرفت بزرگ احزاب اصلاح طلب در ایران خودداری کرده اند...

در واقع ایشان حاضر نشده اند به مردم بگویند که احزاب اصلاح طلب ایرانی دیگر همان تبلیغات و پوسترچسبانی (که جزو لاینفک اقدامات معقول در یک حزب سیاسی است) را هم انجام نمی‌دهند و مرتکب "تحریم انتخابات" شده اند!

رفتاری که در همه جای دنیا یک جرم و البته بزرگترین جرم محسوب می شود اما کثیری از چپ های ایرانی در روز روشن مرتکب آن شده اند و امروز نیز خود را مصلح وضع موجود و تئوریسین انتخاباتی جلوه می دهند!

از طرف دیگر باید دانست که مردم گناهی ندارند وقتی عمده احزاب از ارائه مانیفست اجرایی و کارنامه کارآمدی عاجزند یا به آن آگاه نیستند. طبیعتا مردم به چنین احزابی که برخی از آنها به تازگی به هنر تحریم انتخابات و شمشیر کشیدن علیه جمهوریت نیز آراسته شده اند و هیچ هنری غیر از سیاست بازی ندارند نیازی احساس نمی کنند.

دقت کنیم که مادام که در یک جهاد تبیین، مقصران و مفتیان وضع موجود به مردم معرفی نشوند و ریشه و فرایند مشکلات دقیقا برای جامعه تشریح نشود؛ حل مشکلات به شانس وابسته خواهد بود نه به فرایندهای عقلانی!

*** 

خاطره نماینده سابق از دربار سعودی!

عرب‌سرخی: انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم/ خاطره نماینده سابق از دربار سعودی!

جلال جلالی‌زاده، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با نقل یک خاطره گفته است:  

"به یاد دارم هنگامی که با آقای کروبی به عربستان رفته بودیم و داستان بازداشت آقای لقمانیان پیش آمد ما که خبر نداشتیم؛ اما ملک عبدالله خطاب به آقای کروبی گفتند من دوست‌دارم مسئولان ایرانی با یکدیگر وحدت داشته باشند [!] آقای کروبی گفتند بحمدالله وحدت و اتحاد در بین ما بسیار زیاد و خوب است. "[2]

*ما نقل این خاطره عجیب و عرض ارادت جلالی زاده به محضر دربار سعودی را به قضاوت مخاطبان محترم می گذاریم...

گفتنیست، حسین لقمانیان از نمایندگان تندرو در مجلس ششم بود که به دلیل یک نطق غیر منطقی در اعتراض به فرایندهای قضایی کشور، دستگیر شد و به زندان افتاد.

*** 

گنجشک ها و امکان تکان دادن درخت!

عرب‌سرخی: انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم

عرب‌سرخی: انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم/ خاطره نماینده سابق از دربار سعودی!

فیض ا... عرب سرخی، از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد در اشاره به رفتار تحریمی جبهه اصلاح طلبان در انتخابات 1400 و احتمال تکرار این رفتار در جریان انتخابات های بعدی گفته است: 

"اگر حاکمیت تصمیم بگیرد که انتخابات، رقابتی و مشارکتی باشد ما هم هستیم اما اگر بخواهند انتخابات درون جناحی باشد، ‌ ما نیستیم. ما که تأیید نمی‌شویم که بخواهیم حضور پیدا کنیم. "[3]

*پیش از این هم پیش بینی می شد که رجال اصلاح طلب بر سیاق مسیری که سعید حجاریان برای آنها ترسیم کند گام خواهند برداشت و از عهد معهود جریان چپ برای پیروی از هسته سخت اصلاحات تخطی نخواهند کرد.

چه اینکه سعید حجاریان پیش از این در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی شرق تأکید کرده بود که اصلاح طلبانِ تحریمی انتخابات 1402 را هم تحریم خواهند کرد. [4]

دقت کنیم که تحریم انتخابات یک رفتار شریرانه و معارض با مبانی مردمسالاری دینی است که مرتکبین آن بایستی به اشدّ مجازات برسند.

بهانه "نامزدهای ما تأیید صلاحیت نمی شوند" هم یک حرف باطل است زیرا اولا روال سیاسی نظام جمهوری اسلامی طی 43 سال گذشته تغییری نکرده و این اصلاح طلبان تحریمی هستند که تغییر کرده اند، ثانیا در جریان انتخابات اخیر 2 رجل اصلاح طلب نیز تأیید صلاحیت شدند و ثالثا حتی اگر هیچ رجلی از یک جریان سیاسی هم تأیید صلاحیت نشود اما وظیفه حضور و تشویق به حضور در انتخابات از مردان سیاست و احزاب ساقط نمی شود. زیرا مسئله جمهور و انتخابات قانونی بر هر چیزی رجحان دارد.

در عین حال بایستی در نظر داشت که اگرچه مشارکت بالا در یک انتخابات موجب افتخار است اما حیات انتخابات و جمهور به "رعایت مُرّ قانون" از سوی حاکمیت برای برگزاری انتخابات است نه به میزان مشارکت.

به این معنی که اصلاح طلبانِ تحریمی با تحریم انتخابات عملا خود را بی عزت می کنند و درخت جمهور با پریدن یک گنجشک هیچ تکانی نخواهد خورد.

بدیهیست که تحریم انتخابات به معنی قبول نداشتن ساختارهای سیاسی و قانونی کشور است و از همین روست که عقلانیت حکم می کند مرتکبان چنین رفتار نامتمدنانه ای تنبیه شوند تا بازار بی قانونی و لگدمال کردن عقلانیت به راه نیافتد.

*** 

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1208124

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1207776

3_http://sobhema.news/?p=20955

4_mshrgh.ir/1352504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    35 16
    همین روز اول شروع جدی کاری در قرن جدید ناچاریم با دیدن و خواندن و شنیدن خزعبلات اصلاح طلبان ..ـهوع آور کفاره بدهیم! خدا تا آخر سال بر ما و تا آخر قرن بر آیندگان رحم کند با وجود این قشر غرب پرست و ستاینده آل سعود!!!
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      12 2
      دولت اصلاح طلب روحانی ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل داد این یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند افساد طلبان بی کفایت باید از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور حذف بشوند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      7 12
      شما کفاره نمیخواد بدید. پماد سوختگی بیشتر به کارتون میاد
    • حاجی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 2
      دمت گرم خوب گفتی پماد سوختگی براشون بخر منم رای نمیدم زحمت بکش 2 تا براشون بخر
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      کاشک یه مقدار تاریخ این چند سال گذشته را مطالع میکردید بعد این نطرها را میدادید ما متاسفانه هر سال تورم در رقمی داشتیم چه چپ چه راست
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      خاجی شما اون پماد قبلی را مصرف کن
  • DE ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    21 5
    ما حیف نون ها انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم زیرا اگر بنا باشد باز جلوی خلافکاران ودلال ها و شیتیلگیران و داداچ ها و میلیاردرها و دوتابعیتی ها و آنهاییکه کلا زن و بچه شون مقیم خارج هستند را بگیرند خب ماهم انتخابات را تحریم میکنیم.خب شما حیف نون ها آدم حسابی که خلاف نکرده باشه ندارید معرفی کنید؟ نه که نداریم اتفاقا خیلی هم خوبش رو نداریم.‌ مگه در رژیم کاپیالیستی و امپریالیستی امریکا نمایندگانشون میلیادر و ریییس جمهورشون رییس دزدها و خلافکارها و خودش میلیاردر نیست ترامپ حتی هواپیمای مسابری شخصی داره ولی فقط خودش سوار میشه بعد انتظار دارید نماینده مجلس ما با پراید بیاد. خب شما ها که الگوتون ارباب رعیتی و اشرافی گری و امریکا و سرمایه داریست چرا نمیرید همونجا پیش اربابتون نماینده بشید؟؟؟ خب ما را اونجا آدم حساب نمیکنند ما را فقط داخل ایران برای اهدافشون میخوان نه اونجا. سوالی که احزاب و مردان سیاسی باید به آن پاسخ بدهند اینست که احزاب بی‌کارنامه و تحریم‌گر انتخابات دقیقا به چه درد ایران و مردم ایران می‌خورند!؟ که سالانه هزاران میلیارد پول این مردم را به جیب میزنند و علیه نظام و انقلاب و ایران و ملت چغلی ما را به عموسامشون میکنند و آدرس تحریم های فلج کننده میدهند؟؟
    • FR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      آفرین ! واقعا
    • FR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      آفرین
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      حق شون رو از انقلاب میخوان . نمیدونم این انقلاب کی بوده پول اینا رو خورده ، از طرفی خودشونو استوانه انقلاب و خود انقلاب میدونن از طرفی ازش طلبکارن . در عوض طلب شون جیب مردم رو خالی میکنند بنقل از هاشمی رفسنجانی میگن زیر چرخ توسعه انقلابشون حداقل ۱۵ درصد له میشن .
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    9 2
    آقای فلانی جوجه رو آخر پاییز میشمارن
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    6 3
    نطق غیر منطقی
  • SE ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    18 3
    این مردم هستند که به افسادات پشت کرده و آنها را تحریم کرده اند
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    15 7
    اصلاح طلبان باید ازصحنه سیاست کشور کنارگذاشته شوند این ستون پنجم دشمن چگونه انتظار دارند باخیانت های که به جمهوری اسلامی کردند باز هم درحاکمیت حضور داشته باشند
    • کامران IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 22
      همتون باید برید کنار همتون گند زدین به مملکت
    • به کامران US ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      دقیقا امثال شما با یکی کردن خادم و خائن بیشترین ضربه را به کشور زده اید و خواهید زد.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 4
    دو انتخابات قبلی خیلی چیزها رو ثابت کرد
  • SE ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    10 4
    افراد شایسته میتوانند در میدان رقابت شرکل کنند نه افراد معلوم الحال
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    14 6
    "عرب‌سرخی: انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم" بهترین کاری که این جماعت برای پیشرفت ایران می تونند بکنند همینه. یه مدت تحریم کنند مملکت به آرامش می رسه و کشور پیشرفت می کنه
  • نیما IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    14 6
    بودن یا نبودن اصلاح طلبان در انتخابات مهم نیست
  • فهیم IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    13 3
    ۱-اقای عرب سرخی بازی ایران و انگلیس کدام تیم را تشویق می کنید ۲- نیازی به تحریم شما در انتخابات نیست مردم شما و فرقه شمارا قبلا تحریم کردهاند
  • راستگو IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    10 2
    سلام گول این حرفای پوچ نخوریدبذاریدازاین قبیل افراداصلادرانتخابات شرکت نکننداینهاایمان واعتقادبه اسلام وقران ندارند وبه کشورهم اهمیت نمیدهندهدف مقام وپول هست وطبق دستورات اجنبی حرکت میکنند
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    6 7
    تندروها اگر عقلشان را به کار بیندازند این همه مشکل برای خود و دیگران ایجاد نمی کنند.
    • چی میگی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      5 0
      ؟!
  • محمدرضا کیانفر GB ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 6
    ما که تأیید نمی‌شویم که بخواهیم در انتخابات حضور پیدا کنیم.
    • DE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      9 2
      خب مجبورید رانت و شیتیل و بخور بخور و پارتی بازی کنید و زمینها و کارخانجات را به نفع‌رفقای اسپانسر انتخاباتی تون تعطیل کتید و مجوز واردات برای درهم شکستن تولیدات داخل به رفقاتون بدهید. فقط ۲۰ میلیارد تومان آنروز را از بودجه دانشگاه آزاد خرج ستاد انتخازاتی مستر چیز چیز چیز میر غضب کردند که کنار اون ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیارد دلار و ۶۵ تن طلا و بیلیارها تومان حقوق نجومی و حق ماموریت حق دوری از زن و فرزند چون خانواده شون اروپا و امریکا زندگی میکنند در این دوران اشرافیگری و هپل هپوی اصلاحطمکاران بلعیده شد بدون پیگرد قانونی فقط به اعتراض رسانه ای بسنده شد. حالا تازه دو قورت و نیمشان باقیست و طمعکار بودند طلبکار هم شده اند که چرا به ما اجازه نمیدید مطامع عموسام در کشور ایران را پیاده کنیم.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    16 3
    اگر شورای نگهبان امثال عرب سرخی را تایید کند یعنی رژیم صهیونیستی را تایید کرده
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    6 4
    مهمترین وکارساز ترین اسلحه غرب در مواجهه وضربه زدن به جمهوری اسلامی عناصر خود فروخته یا منحرف وغرب زده داخلی است که متاسفانه با این جبهه اصلی دشمن برخورد نمیشود
  • افشین IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    11 5
    اصلاح طلب ها دیگه طرفدار ندارن. به این بهانه دنبال ایجاد فرصت واسه احیا هستن اما کور خوندن
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    9 5
    اینقدر تحریم کنین تا ...
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    10 4
    من یک کارگر فصلی هستم ولی اصلاطلبا مجرمن چون فقط فکر سرمایه دارن و اصلان به استانهای ضعیف کاری ندارن ملت نابود کردن باید محاکمه بشید اصلاطلبا افتخار ایران به احمدی نژاد و ریسی هست و اگر رهبری نبود اصلاحات ملت به نوکری انگلیس دعوت میکردن
  • Javat4 IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    7 5
    اصلاح طلب و اصولگراها خدا شرتون رو از سر مردم کم کنه ، آمین چاپ که نمیکنی اما حرف حق رو گفتم شهامت داشتی درج کن
  • ناشناس IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    7 0
    مردم عقل دارند وخودشان مي توانند تتجزيه وتحليل گنند .
  • FR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 1
    آنقدر اینها بی سوادند و در لاک خود فرو رفته اند که متوجه تغییرات و تحولات در دنیا علیه ادعاهای احزاب و جناح های ورشکسته سیاسی در مهد دموکراسی ها نیستند خوب است کمی به وضعیت امروز فرانسه که یکشنبه آینده انتخابات ریاست جمهوری بر گزار میشود قدری توجه کنند نه اینکه حرفهای تاریخ گذشته روشنفکرهای فرانسوی در قرن گذشته را تکرار کنند سیستم انتخاباتی فرانسه کاندیداها را ملزم میکند که پانصد امضا برای تایید کاندیداتوری از بین منتخبین سیستم حاکم در ادوار گذشته را اصیل کنند یعنی کسی خارج از سیستم حکومتی نمیتواند حتی کاندیدا شود چه رسد به اینکه هر روز علیه نظام شاخ و شانه بکشد
  • عبدالله IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    7 0
    چهره های کریه اصلاح طلبان. همون بهتر که شرکت نکنید.چون شماها اضافه و سربار این مملکتید.
  • DE ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    6 0
    عرب سرخی کیه؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    7 0
    الحمدلله
  • ناصر IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    6 0
    با سلام اگر اینکار را بکنید در حق مردم ایران لطف کردید چون ما در این کشور هر فسادی دیدیم از جانب شما لیبرالهای اصلاح طلب بوده با نبودنتان حتما کشور پیشرفت میکند
  • ali IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    4 1
    عجیبه خود دوستان عرب سرخی هشت سال کشور را به دره نابودی کشوندند و مردم را دلسرد کردند تا جایی که در سال 400 امید مردم کم شد و پای صندوق ها کمتر امدند الان اعلام می کنند ما انتخابات را تحریم کردیم مردم رای ندادند .نخیر عزیز خرابکاری کردید مردم رای ندادند.الان هم اگر اقای رییسی با فرمون شما بره جلو انتخابات بعدی مشارکت خیلی خیلی کمتر میشه .رییسی خدمت کنه مشارکت چند برابر میشه.کسی به دهن امثال شما نگاه نمی کنه.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 0
    مشرق بدبخت چه انتظاری هست اپوزسیون تشکیل بدین اصلاحات در ایران مرده
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    7 1
    به درک که تحریم می کنین کی اصلا شما رو تحویل میگیره
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 1
    نمایندگان مجلس ج اسلامی هستن دیگه! از فیلتر شورای نگهبان رد شدن دیگه!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    4 0
    بدرک اسفل سافلین
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 1
    اونی که شما بهش می گین تندرو دیگه کیه؟
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 1
    تا وقتي اين افساد طلبان هستند نيازي به حضور رسمي دشمن نيست ، چون اينها در لباس به اصطلاح دوست كار دشمن را انجام ميدهند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    3 1
    خوشحال میشیم
  • عباد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 1
    بس کنید این منافق بازی را مرگ بر امریکا
  • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    3 1
    نه مسله اینه که آقای وکیلی بعد از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد از تمام ظرفیت خودمان به صورت عریان استفاده کردیم ولی سبد رای خودمان را دیدیم واقعیت همینه که ملت از این جریان به طور کامل عبور کرده و این حضرات خوب آگاه هستند و با ادبیات سطحی و پوچ در حال توجیح خودشان هستند به اذن الهی شکستی به مراتب سنگین تر در انتظار این جماعته
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 1
    دلیل اصلی اکثر افرادی که در انتخابات شرکت نکردند ، مشکلات معیشتی و اقتصادی بود که آنهم نتیجه ی خیانت یا سوء مدیریت (خوشبینانه‌ترین و ساده لوحانه ترین حالت) دولت های اصلاح طلب بود.
  • ماحسون IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 1
    حقیقتا من کاری چرندیات این افراد ندارم و با اندک‌ فکری که خودم دارم فکر میکنم، حقیقتا دو دوره قبل که رأی دادم برا هفت پشت و آیندم بسه
  • !! IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    3 1
    این جماعت ؛ دقیقا مصداق ضرب المثل ؛ دستش به گوشت نمیرسه ، میگه بو میده ، هستن ! چون میدونن رای نمیارن ! انتخابات رو تحریم میکنن ! تا یه مدتی بگذره و حافظه ملت ، فراموش کنه ، و دوباره با خناسی ، مردم رو فریب بدن !!
  • مهران LU ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 1
    با سلام اصلاح طلبها از مزدوران و ساواکیهای زمان شاه هم دو روتر و بد ترند.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    4 0
    این افسادطلبان خیلی زرنگ تشریف دارند. چون می دونند رای ملت رو ندارند و با این همه کثافتکاری انباشته سالهای در قدرت که بیش از سه دهه از عمر نظام است انتخابات رو تحریم می کنند تا بیشتر آبروی نداشته شون حفظ بشه. ترفند اونهاست.
    • DE ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      1 0
      واقعا راست گفتی. این فس فس طلبان سرمایه اسرائیل جنایتکار سه دهه است وقت و سرمایه مردم و نظام رو بیخودی سوزندان دو متر زبون دارن!
  • فرزاد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 0
    عرب سرخی کیه واقعا؟
    • DE ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      2 0
      فکر کنم تو خیابون شوش تهران حلبی سازی داشت. بعضی از وقتها برای ظروف شوینده ازش خرید میکردیم.
    • DE ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      1 0
      تربچه هم نیست!
  • محمد ذبیح باقری نسب IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    مر قانون
  • علیرضا IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    جفا و خیاناتی که این قبیله به انقلاب مردم امام و شهدا تا کنون کرده اند نه مردم خواهند بخشید نه خدا ونه ارواح طیبه شهدا
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    اون کتاب ها رو روی هم چیده که بگه ما اهل تفکر و .... هستیم.
  • DE ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    اقای عرب سرخی لازم نکرده زحمت زیادی بکشید زیرا مردم ایران شما رو سالهاست تحریم انتخاباتی کردند و لیاقت انتخاب شدن رو بدلیل کارنامه سیاهتون که سراپا انحصار طلبی و ضعیف کردن اقتصاد ایرانه از دست دادید! عطاتون رو به لقاء تون بخشیدیم! مال خوب بیخ ریش صاحبش!
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    وقتى پاسخ سؤال نشده را ميدهى يعنى واقعيت خلاف ان درجريان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس