تهدیدات ادعایی روسیه و چین در اولویت بودجه نظامی آمریکا

پنتاگون در سند بودجه خود بر لزوم تمرکز بر تهدیدات روسیه، چین، ایران و کره شمالی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سند بودجه سال مالی آمریکا، پنتاگون را قادر می‌سازد بر روی آنچه تهدیدات روسیه و چین قلمداد شده است تمرکز داشته باشد.وبگاه وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بودجه سال مالی ۲۰۲۳ به وزارت دفاع اجازه می‌دهد قابلیت‌های خود را کسب، توسعه و مدرن‌سازی کند تا از آمادگی رزمی نیروها در تمام حوزه‌ها اطمینان یابد تا با چالش‌های فزاینده از سوی جمهوری خلق چین و تهدیدات حاد روسیه رویارویی کنند».

 در این بیانیه آمده ادعا شده است، در بودجه جدید آمریکا تلاش شده آمادگی مقابله و بازدارندگی در برابر«تهدیدات جدی برخاسته از روسیه و تهدیدات متناوب کره شمالی، ایران و سازمان‌های افراطی خشونت‌طلب» لحاظ شوند.

طبق این بیانیه، بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۳، ۷۷۳ میلیارد دلار خواهد بود که سی میلیارد دلار بیشتر از بودجه سال قبل بوده و پس از امضای آن توسط رئیس جمهور آمریکا باید از سوی کنگره تأیید شود. 

در این بین، ۳۴ میلیارد دلار از بودجه نظامی آمریکا صرف نوسازی و تجهیز تسلیحات اتمی و حامل‌های بمب‌های اتمی از جمله هواپیماهای جنگی و زیردریایی‌ها و سکوهای زمینی خواهد شد.

علاوه بر این، ۶.۱ میلیارد دلار برای طرح بازدارندگی در اقیانوس آرام در برابر چین از جمله گسترش تأسیسات نظامی در گوام اختصاص یافته و ۴.۲ و میلیارد دلار برای فرماندهی اروپا صرف خواهد شد که ۳۰۰ میلیون دلار آن به اوکراین ارسال می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس