آمریکا روند خصمانه خود علیه سوریه را ادامه می دهد

«بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا روند خصمانه خود علیه سوریه را ادامه می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، «بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا بر رویه خصمانه خود علیه سوریه پافشاری می کند.

وی در بیانیه ای تصریح کرد که بیانیه «لیندا گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل در ۱۵ مارس سال جاری میلادی (۲۴ اسفند)، تکرار همان چیزی است که مقامات واشنگتن طی ۱۱ سال گذشته در پیش گرفته اند. خط مشی مشترک آنها، جدایی از واقعیت، توصیف اشتباه رویدادها و ارائه اطلاعات ساختگی به منظور گمراه کردن اذهان عمومی است.

صباغ در ادامه اعلام کرد که ابراز نگرانی گرینفیلد درباره اوضاع انسانی سوریه با اقدامات خصمانه غیرقانونی کشورش علیه ملت سوریه کاملا در تضاد است.

اقدامات آمریکا علیه سوریه پیامدهای فاجعه باری در تمامی جنبه های زندگی در پی داشته است و نقض قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت سازمان ملل درباره حمایت از پرونده های کمک رسانی لازم برای تقویت پایداری ملت سوریه و اجازه بازگشت به آوارگان سوری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ابراز نگرانی نماینده واشنگتن درباره مصائب سوری ها با وجود حمایت کشورش از شبه نظامیان و گروههای تروریستی، ریاکارانه است.

این تروریستها با سرقت داراییهای ملی سوریه اهالی سوریه را با بحران روبه رو کرده اند و همچنین از طریق اشغال مستقیم بخشهایی از اراضی سوریه و نفوذ به این کشور برای هماهنگی سیاستهای خرابکارانه، به نقض آشکار حاکمیت سوریه و قطعنامه های شورای امنیت و منشور سازمان ملل پرداخته اند.

صباغ ادعای گرینفیلد مبنی بر تمایل آمریکا به ایجاد راه حل سیاسی برای بحران سوریه را به سخنانی توخالی توصیف کرد که هدف آن منحرف کردن افکار عمومی سوری ها، طولانی کردن بحران سوریه و جلوگیری از هر گونه راه حل واقعی است.

وی گفت: مقصود آمریکا از راه حل، احترام به خواست مردم سوریه و انتخاب های ملی آنها نیست، بلکه تحمیل چارچوب های سیاسی و نظامی است که در خدمت منافع آمریکا و انجام دستورالعمل های آن می باشد.

«بسام صباغ» در پایان اظهار داشت که مردم سوریه به کسی اجازه تحمیل شروط و دیکته کردن چیزی را نمی دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس