دمشق: سازمان منع تسلیحات شیمیایی گزارش تقلبی ارائه می‌دهد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که آمریکا با دخالت در گزارش سازمان منع سلاح شیمیایی درباره سوریه به دنبال اعمال فشار سیاسی است.

به گزارش مشرق، «بسام صباغ»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در  جلسه روز دوشنبه شورای امنیت گفت: نقائص جدی و تقلب در گزارش‌های هیات حقیقت یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سوریه، وجهه این سازمان را لکه دار کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، صباغ افزود: اطلاعات قبلی واشنگتن از نتایج تحقیقات این هیات موید دخالت کشورهای غربی در کار آن برای اعمال فشار سیاسی است.

او گفت: لازم است دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی به صورت تخصصی کار کند و از استفاده از اطلاعات ناقص و نادرست که توسط کشورهای متخاصم به دستاویزی برای طرح اتهامات نادرست علیه سوریه تبدیل می‌شود، خودداری کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بار دیگر بر مخالفت کامل کشورش با استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر کسی، در هر زمان، هر مکان و تحت هر شرایطی تاکید کرد و  گفت: سوریه با سازمان منع تسلیحات شیمیای همکاری مثبت دارد و امیدوار است که روند کار این سازمان اصلاح شده و به ماهیت فنی بازگردد.

وی تاکید کرد: سوریه از تعهد شورای امنیت به قطعنامه ۱۵۴۰ برای پایان دادن به  استفاده تروریست‌ها از سلاح های شیمیایی و سایر سلاح های کشتار جمعی حمایت می‌کند و منتظر اجرای موثرتر آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    بله طبق معمول روسیه و اذنابش راست میگن نه مشرق؟!
  • DE ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    عزیزم که اصرار داری بر این که غرب راست می گه، بی‌بی‌سی» خودش اعتراف کرد مستندی که درباره حمله شیمیایی ادعایی در «دوما»ی سوریه در سال 2018 ساخته بود، دارای نقایص جدی بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس