درد و رنج مردم سوریه در نتیجه اقدامات کشورهای غربی ادامه دارد

«بسام صباغ» در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که درد و رنج مردم سوریه در نتیجه اقدامات کشورهای غربی ادامه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که رنج مردم سوریه در نتیجه اقدامات کشورهای غربی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

اقدامات آمریکا در سوریه برای افزایش تهدیدها

«بسام صباغ» در جریان جلسه شورای امنیت گفت: بهبود وضعیت بشردوستانه مستلزم لغو اقدامات اجباری غیرقانونی، پایان دادن به اشغال خارجی اراضی سوریه و توقف حمایت از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب است.
صباغ تاکید کرد: دولت سوریه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت انسانی، تأمین نیازها و خدمات اولیه و بازسازی آنچه که توسط تروریسم ویران شده، بازگرداندن سوریه به مسیر توسعه پایدار و تضمین بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و زندگی عادی انجام می‌دهد، با این حال، این تلاش‌ها با موانع بزرگی مواجه است که به دلیل سیاست‌های غلط و نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل از جمله اعمال اقدامات اجباری یک‌جانبه کشورهای غربی، دستیابی به نتایج مورد انتظار را محدود می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا در مناطق مرزی عراق و سوریه دنبال چیست؟

صباغ افزود: تولید سالانه گندم سوریه قبل از جنگ حدود دو و نیم میلیون تن بود که در حال حاضر به دلیل تصرف و غارت تولید گندم سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان جدایی طلب مورد حمایت آنها در شمال شرق این کشور، برای تأمین نان شهروندان سالانه به واردات یک و نیم میلیون تن گندم نیاز است.

صباغ در ادامه گفت: کمبود قابل توجهی در آب آبیاری مورد نیاز برای کشاورزی در نتیجه نقض مداوم توافقات دوجانبه توسط رژیم ترکیه در تنظیم جریان رودخانه فرات وجود دارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افززود: سوریه قبل از بحران ۹۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کرد اما امروز تولید آن از ۲۶۰۰ مگاوات فراتر نمی‌رود و این کسری در تولید انرژی ناشی از غارت نفت و گاز توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی و ایادی آن و جنایات گروه‌های تروریستی و حملات آنچه موسوم به «ائتلاف بین‌المللی» است که خسارات زیادی به بار آورده و منجر به از کار افتادن حدود ۵۰ درصد از سیستم برق شد.

صباغ ادامه داد: اقدامات اجباری یکجانبه که به طور غیرقانونی توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر مردم سوریه تحمیل شده است، بخش‌های مختلفی از جمله بانکداری، انرژی، ارتباطات، حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی را تحت تأثیر قرار داده است و این امر باعث تشدید درد و رنج سوری‌ها و کاهش شاخص‌های توسعه پایدار شده است، زیرا پیش از سال ۲۰۱۱ رشد اقتصادی به ۹ درصد رسیده بود.

وی گفت: به دلیل عدم اراده سیاسی برخی کشورهای غربی در اجرای قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت، پیشرفتی در اجرای پروژه‌های احیای زودهنگام در سوریه وجود ندارد.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: سوریه بر تعهد خود به راه‌حل سیاسی ناشی از گفتگوی ملی میان سوری‌ها و در نظر گرفتن تعهد کامل به حاکمیت، استقلال و وحدت و تمامیت ارضی خود تأکید می‌کند

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس