کد خبر 1368098
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
جنگ در سوریه هنوز به پایان نرسیده است

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه مدعی شده که جنگ در سوریه هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «گی‌یر پدرسن»، نماینده سازمان ملل در امور سوریه در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شد که بن‌بست راهبردی کنونی در سوریه نباید باعث این تصور شود که سوریه به منابع کمتری نیاز دارد، یا دستیابی به راه‌حل سیاسی امری ضروری نیست.

بیشتر بخوانید:

بیانیه حماس درباره حمله تل‌آویو به سوریه

پدرسن خواستار تمرکز بیشتر بر سوریه شد و گفت: «تمرکز قطعنامه ۲۲۵۴ که هفت سال پیش به اتفاق آرا به تصویب رسیده بود، راه حلی سوری را برای جنگ سوریه از طریق مذاکره مستقیم میان حکومت و مخالفان خواستار شده بود.»

نماینده سازمان ملل با اشاره به ادامه جنگ در سوریه گفت: «بار دیگر شاهد افزایش حملات هوایی در شمال غربی، برخوردهای شدت‌یافته در اطراف عفرین و شمال شرقی، و تبادل موشک و أتش توپخانه، و انفجار بمب دست‌ساز و جاسازی شده در اتومبیل و دیگر رویدادهای امنیتی در تمام جبهه‌ها هستیم.»

پدرسن همچنین گفت که مشقات مردم سوریه به بالاترین سطح خود از آغاز جنگ تاکنون رسیده و از آن جا که تمرکز جهانی روی بحران اوکراین است، به پناهجویان سوری توجه کمتری می‌شود.

ادامه شرایط جنگی مورد ادعای نماینده سازمان ملل در سوریه در شرایطی است که یک منبع میدانی بلندپایه و آگاه از فعالیت گروه تروریستی «داعش» به تازگی فاش کرد که این گروه از نیروهای آمریکایی در منطقه التنف در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن، در شرق حومه استان حمص، که ارتش آمریکا در آن جا تدارکات لجستیکی و نظامی را مستقرر کرده، حمایت زیادی دریافت می‌کند.

این منبع آگاه گفته است که حمایت آمریکا از سازمان‌های تروریستی از طریق خطوط تدارکاتی به مناطق «رقه» و «حماه» می‌رسد.

پیش تر دادستانی نظامی سوریه حمایت آمریکا از داعش را ثابت شده دانست و تأکید کرد حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه، نقض منشور سازمان ملل است. دادستانی نظامی سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: حضور نظامی آمریکا در سوریه هیچ توجیه قانونی ندارد و نمی‌توان جز اشغالگری اسم دیگری بر آن گذاشت. نماینده دادستانی نظامی سوریه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه تحولات اخیر استان الحسکه در شرق سوریه در واقع اجرای برنامه اشغالگران آمریکایی برای ماندگاری بیشتر در خاک سوریه است، تأکید کرد: سوریه با حضور آمریکا در خاک خود موافقت نکرده است و بر همین اساس این حضور، غیرقانونی و مخالف منشور سازمان ملل است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس