افزایش کمک های نظامی و مالی ناتو به اوکراین

دبیرکل ناتو اعلام کرد: ناتو در حال افزایش کمک به اوکراین از جمله در زمینه های نظامی، بشردوستانه و مالی است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد: ناتو در حال افزایش کمک به اوکراین از جمله در زمینه‌های نظامی، بشردوستانه و مالی است.

بیشتر بخوانید:

ناتو استقرار پاتریوت در اسلواکی را آغاز کرد

استولتنبرگ در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: متحدان ناتو حمایت خود را از اوکراین از جمله از طریق تأمین تسلیحات، کمک‌های بشردوستانه و همچنین از طریق کمک‌های چند میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور افزایش می‌دهند.

وی افزود، علاوه بر این، کشورهای عضو این ائتلاف تحریم‌های بی سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال می‌کنند که برای وادار کردن مسکو به پرداخت بهای یک جنگ غیرقابل توجیه و کاملاً بی‌معنا علیه اوکراین طراحی شده است.

ینس استولتنبرگ اعلام کرد که از هر گونه تلاش برای پایان دادن به جنگ اوکراین استقبال می‌کند و ترکیه تلاش‌هایی را برای تسهیل گفتگوها میان مسکو و کی یف انجام داده است.

گفتنی است، روسیه بامداد روز ۲۴ فوریه با صدور فرمان پوتین حمله خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد نسل کشی کی یف قرار گرفته‌اند توصیف کرد.

در جریان جنگ اوکراین ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه بانک‌ها و مؤسسات مالی روسیه اعمال کرده و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بسته‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 7
    باید غرب اوکراین توسط نیروهای ارتش متحد سرخ روسیه و بلاروس اشغال بشه تا مانع انتقال تسلیحاتی ناتو شود. نیروی های نئونازی ارتش اوکراین هم باید به صورت کامل منهدم و نابود شود و ارتش باقیمانده اوکراین باید تحت امر ارتش متحد روس و بلاروس قرار بگیرد. دیگر نباید اجازه داد ناتو گسترش و اجازه داد کشورها عضو آن بشوند.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    ناتو نمى خواهد يا نمى تواند شروط روسيه را بپذيرد چون به معنى قبول شكست درمقابل روسيه است لذا مجبور به دادن هرنوع كمك ميشود تا بازور خواسته خودراپيش ببرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس