کد خبر 1355059
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
دبیر کل ناتو: چین حمله روسیه به اوکراین را محکوم کند

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو از پکن خواسته تا حمله روسیه به اوکراین را محکوم و در تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان جنگ مشارکت کند.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو روز چهارشنبه از چین خواست تا عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین را محکوم کند.

وی در این اظهارات سه تقاضا از پکن مطرح کرده است، محکوم کردن عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، مشارکت در تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز در خصوص بحران اوکراین و پرهیز از کمک به روسیه.

مقامات چینی در روزهای اخیر ادعاهای آمریکایی‌ها در خصوص کمک به روسیه در جنگ با اوکراین را تکذیب کرده بودند.

استولتنبرگ همچنین در سخنانش مدعی شده است که اگر روسیه در این جنگ از سلاح شیمیایی استفاده کند، ماهیت جنگ تغییر خواهد کرد. امروز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز که به‌صورت مجازی با پارلمان ژاپن سخن می‌گفت، مدعی شد گزارش‌هایی در خصوص احتمال حمله روسیه با گازهای سمی از جمله «سارین» دریافت کرده است.

روس‌ها نه‌تنها چنین ادعاهایی را تکذیب می‌کنند، بلکه تاکید دارند واشنگتن در اوکراین آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیک ایجاد کرده بود.

جنگ اوکراین اکنون وارد بیست و هشتمین روز خود شده و تاکنون ۲۵ کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌یف کرده‌اند. روس‌ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    11 2
    غلط زیادی هم حدی دارد فاشیست دانمارکی. ساکت!!
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    چین هرگز تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم نخواهد کرد . چرا که در آینده نه چندان دور شاهد حمله این کشور به تایوان خواهیم بود ودر حقیقت حضور همه جانبه ناتو و آمریکا در تایوان تمام منافع ملی و امنیت کشورچین را به مخاطره انداخته اند و قطعا شاهد واکنش از سوی چین خواهیم بود . لذا به نظر نمی رسد که چین روسیه را محکوم کند مضافا اینکه چین با روسیه در جهات مختلف بین المللی همرای و همراه بوده واز حیث اقتصادی تعامل راهبردی دارند و دو شریک بال منازعه در عرصه جهانی بوده که با همدیگر همکاری های مشترک و متقابل دارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس