کد خبر 1353896
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
تظاهرات در بلغارستان همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا

شهروندان بلغارستان حین دیدار وزیر دفاع آمریکا از این کشور با برافرشتن پرچم‌های روسیه به هرگونه کمک نظامی به اوکراین اعتراض ‌کردند.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در جریان دیدار با «کریل پتکوف» نخست وزیر بلغارستان و گفت‌وگو درباره بحران امنیتی جاری ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، با معترضان بلغارستانی مواجه شد.

 به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» تظاهرکنندگان به هرگونه کمک نظامی به اوکراین اعتراض می‌کردند و پرچم‌های بلغارستان و روسیه را در حالی که آستین و پتکوف در نشست مطبوعاتی مشترک بودند، در دست داشتند.

در حالیکه بازیگران مهم ائتلاف ۳۰ عضوی ناتو، مانند ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، کانادا و ۱۷ کشور اروپایی دیگر به اوکراین کمک نظامی کرده  و سایر متحدان را تشویق کرده‌اند که از این روش پیروی کنند، اما بلغارستان روز شنبه بار دیگر از شرکت در بحث ارسال تسلیحات دفاعی به کی‌یف خودداری کرد.

نخست وزیر بلغارستان با «جعلی خواندن» اخبار منتشر شده در این زمینه گفت: «می‌خواهم خیلی واضح بگویم که در مورد کمک نظامی به اوکراین صحبت نکرده‌ایم. ما با هم کار می‌کنیم تا جناح شرقی ناتو را تقویت کنیم، اما چیزی بیش از این مورد بحث قرار نگرفته است».

پتکوف گفت بلغارستان که با اوکراین مرز مشترک ندارد، هزاران پناهنده را پذیرفته و متعهد شده است که از طریق کمک های بشردوستانه و ارائه کمک‌های پزشکی به اوکراین کمک کند.

وی افزود: «با توجه به نزدیک بودن به درگیری، باید بگویم که در حال حاضر ما قادر به ارسال کمک نظامی به اوکراین نخواهیم بود. این امکان پذیر نخواهد بود.»

این در حالی است که«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو نیز گفته که در مواجهه با روسیه، این ائتلاف نیاز به ارزیابی مجدد وضعیت نیروهای خود و تقویت دفاع امنیتی خود دارد.

آستین گفت که ایالات متحده و بلغارستان به انجام آموزش‌های نظامی و کار برای بهبود آمادگی نظامی بلغارستان و تقویت قابلیت همکاری ناتو ادامه خواهند داد.

اخیرا  نیز شماری از هواداران روسیه در صربستان  در پایتخت این کشور تجمع کردند. هواداران روسیه در بخش‌هایی از «بلگراد» پایتخت صربستان  در حمایت از روسیه تظاهرات کردند و شعار دادند؛ صرب‌ها با روس‌ها هستند. تظاهرکنندگان پرچم روسیه تزاری و همچنین صربستان را به اهتزاز درآوردند.

شورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند آمریکا تاکنون محموله‌های نظامی بسیاری  از جمله موشک‌های ضد تانک «جاولین» به اوکراین ارسال کرده است. 

پوتین  هشدار داد که  اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد. رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام سال نو مبارک پیشنهاد می‌کنم راجع به بیماری نادر و ژنتیکی [SMA] تحقیق کنید. هم برای پیشگیری از به دنیا آمدن نوزاد مبتلا؛ هم اگر خواستید برای کمک به هزینه‌های درمان و نگهداری کودکان مظلوم مبتلا به آن و دعا برای آنها؛ و هم اگر توانستید برای حمایت و کمک رسانه‌ای و آگاهی بخشی. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نام بیماری را در اینستاگرام یا گوگل سرچ نمایید.
  • DE ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 1
    کا دنیاپربودازاین بیمارای small یاهربیماری دیگه ایی به جزبیماری شهوت قدرت وخودخواهی که داره بنیان انسانیت رومیکنه به نظرشما ایناسالمن ؟! کجابایدمراجعه کنیم توی گوگل بگردیم جایی پیدامیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس