سومین روز جنگ روسیه اوکراین

زلنسکی در تماس تلفنی با جانسون، ضمن اشاره به آماده باش نیروهای بازدارنده هسته‌ای روسیه، ۲۴ ساعت آینده را برای اوکراین حیاتی عنوان کرد.

به گزارش مشرق،‌ دفتر نخست‌وزیر انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بوریس جانسون در این تماس اعلام کرد که تمام تلاشش را انجام خواهد داد تا کمک‌های دفاعی بریتانیا و متحدانش به اوکراین برسد.»

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تامین ۴۵۰ میلیون یورو (۵۰۰ میلیون دلار) تسلیحات به نیروهای کی‌یف موافقت کردند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از نشست مجازی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در اواخر روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که این کمک همچنین شامل ۵۰ میلیون یورو برای تدارکات غیرکشنده مانند سوخت و تجهیزات حفاظتی خواهد بود و اتحادیه اروپا نیز قرار است جنگنده ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش نجباء به اعزام ستیزه‌جویان به اوکراین

با تشدید اوضاع در خاک اوکراین، رئیس جمهور روسیه به نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور دستور آماده باش داده است. لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ضمن انتقاد از تصمیم پوتین مبنی بر آماده باش نیروهای بازدارنده هسته ای، این اقدام مسکو را عاملی بر افزایش تنش‌ها دانست و خواستار اتخاذ تصمیمات جدی برای مقابله با تصمیم پوتین شد.

بیشتر بخوانید:

مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس آغاز شد

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز به این تصمیم واکنش نشان داد و صحبت‌های اخیر را «لفاظی‌های خطرناک» توصیف کرد. استولتنبرگ این اقدام را یک رفتار غیر مسئولانه نامید و خواستار مقابله با آن شد.

اوضاع در خاک اوکراین وخیم گزارش شده است. شهردار کی‌یف از محاصره کامل پایتخت این کشور از سوی نیروهای روسی خبرداده است. به گفته این مقام روسی، تمامی خروجی‌ها مسدود شده و هیچ راهی برای تخلیه غیرنظامیان وجود ندارد.

پس از نفوذ نیروهای روسیه به خطوط اوکراین، درگیری‌های خیابانی در خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین نیز شدت گرفته است. مقامات اوکراین گفتند که نیروهای روسیه یک خط لوله گاز در خارکف را منفجر کردند و به یک انبار نفت در جنوب کی‌یف حمله کردند.

خیریه‌های بین‌المللی و گروه‌های اجتماعی خواستار کمک‌های مالی و بشردوستانه برای کمک به مردم اوکراین هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • الف IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 15
    زنده باد اکراین
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      13 0
      زنده باد یمن داداش. کوری انتخابی دارین شماها
    • سعید RU ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 0
      کور و کر و لال .... متاسفانه خیلی ها در کشور ما به این وضع دچارند زنده باد مبارزه بر علیه شیطان بزرگ .... این روزها جای سردار مان سپهبد سلیمانی خالی است
    • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      یاشاسین پوتین. بزن تو دهن تفاله های آمریکا تو اکراین. غربگداهای تهرون بدجوری زجه میزنن! دوره وحشی گری آمریکای پدرسگ تموم شد. روسیه کبیر برگشته. غرب شرور رو تارومار می کنه.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 1
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت و برپایی فدراسیون سه تیکه شرغی و غربی و مرکزی در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روس زبان ها تشکیل می دهند احتمالا روسیه اوکراین را تبدیل به یک جمهوری فدرال مثل خودش و امریکا خواهد کرد تا خطر به قدرت رسیدن یک دیکتاتور در اینده در این کشور را از بین ببرد مطمئن هم باشید دونتسک و لوهانسک را هم بصورت دو جمهوری در چارچوب فدراسیون اوکراین حفظ خواهد کرد
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      تو اول تقلب درست بنویس نمی‌خواد حرص اوکراین بخوری .
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    پوتین بارها گفته ورود اولین نظامی ناتو به اوکراین بمعنای اعلام جنگ به روسیه خواهد بود
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    پوتین می داند گاز و نفت روسیه را اروپا از این جهت می خرد چون روسیه را ابرقدرت می داند و نفت ایران و ونزوئلا را از این جهت تحریم کرده اند چون از ایران و ونزوئلا نمی ترسند غرب با تحریم ایران و ونزوئلا پیام بدی به روسها جهت شروع حمله داد !!!
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع
  • دیده بان IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    زنده باد مردم مظلوم یمن .
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      هر متجاوزی محکوم به شکست است چه عربستان ،باشد چه روسیه ،وچه هر کشور دیگری
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    چطور ممکنه در یک روز آینده اتفاق خارق العاده اتمی بیفته. برای چی ، هدف پوتین برای مقابله با خمله هسته ای احتمالی دستور آماده باش بوده . امیدواریم هیچ زمان ، دیگر حتی ، تهدیدش هم نشنویم ، بهر جهت اکراین گوشت قربانی غربی ها شده .
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    کلاه بزرگ آمریکا بر سر اوکراین رقم خورد. تحریک اوکراین توسط غرب سبب این اوضاع شده و بدون اینکه خودشان آسیب ببینند اوکراین را نابود کردند
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    منتظر کمک نباشین. رییس جمهور دلقکتون رو اخراج کنید و به جاش یک رییس جمهور همسایه دوست انتخاب کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس