کد خبر 1349708
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
استولتنبرگ: وضعیت در اوکراین ممکن است از کنترل خارج شود

دبیرکل ناتو امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهوری لتونی گفت: وضعیت در اوکراین ممکن است از کنترل خارج شود.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزونی راشا تودی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز در سخنانی اعلام کرد: وضعیت در اوکراین ممکن است از کنترل خارج شود.

دبیرکل ناتو در این باره گفت: ناتو می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این وضعیت از مرزهای اوکراین به سایر کشورهای مجاور (در اروپا) سرایت نخواهد کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با رئیس جمهوری لتونی در این باره اضافه کرد: در نشست امروز حمله روسیه به اوکراین و پیامدهای ویرانگر ناشی از آن را بررسی کردیم. اوکراین در رنج وحشتناک به دلیل جنگ روسیه به سر می‌برد.

اقدام نظامی روسیه در اوکراین امروز در حالی وارد سیزدهمین روز خود شد که نتیجه ۳ دور مذاکره فشرده میان طرفین، جز پیشرفت اندک در ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری، حاصلی نداشته است.

طبق آخرین گزارش‌ها، اتحادیه اروپا و آمریکا در ادامه رفتارهای دوگانه خود، ضمن تجهیز اوکراین به انواع سلاح‌ها، از لزوم پیگیری راهکار دیپلماتیک هم سخن می‌گویند و به روال این روزها، تمرکز خود را روی آن گذاشته‌اند که به هر طریق ممکن، پای چین را به این مقوله باز کنند.

از سوی دیگر اعلام شده است که تانکهای روسی وارد روستایی در ۲۳ کیلومتری شمال شرق کی یف شده اند که این نشان دهنده پیشروی غافلگیرکننده و آرام روس ها با وجود حمایت های بین المللی از اوکراین است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 0
    اوکراین بطور کامل سقوط کرده ، زلنسکی رقاصه هم تو سوراخ موش مخفی شده . آمریکا و اروپا هم مثل خر تو گِل گیر کردند. نفت ،گاز و بنزین به بالاترین قیمت در ۲۰ ساله ی اخیر رسیده و از این هم بالاتر خواهد رفت.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد ؛ و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بی خاصیت خود را به اروپایی ها بیندازد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس