کد خبر 1354263
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
انفجار وحشتناک مخزن گاز در ورامین

منابع خبری از وقوع چندین انفجار در پایتخت اوکراین در شامگاه یک شنبه خبر دادند.

به گزارش مشرق، شهردار کی‌یف پایتخت اوکراین از وقوع جندین انفجار در این شهر در شامگاه یک شنبه خبر داده است. 
براساس گزارش شبکه الجزیره، ویتالی کیلچکو شهردار کی‌یف مدعی شده، انفجارها در منطقه «پودیلسکی» ساختمانهای مسکونی و تجاری را هدف قرار داده است و بر اثر این حملات حداقل یک نفر کشته شده است.

در خبری دیگر منابع روسی اعلام کردند که ارتش این کشور چندین موشک کروز دریاپایه  از ناوهای خود در دریای خزر به سمت اهدافی در شرق اوکراین شلیک کرده است. 

بیشتر بخوانید:

پیش‌روی نیروهای روسی به پایتخت اوکراین

وزارت دفاع روسیه روز یک شنبه از استفاده از موشک فراصوت علیه نظامیان اوکراینی خبر داده بود و گفته بود: «نیروهای ما از موشک‌های فراصوت کینژال در بمباران تأسیسات نظامی اوکراین استفاده کردند و بیش از ۱۰۰ نیروی ویژه اوکراین در بمباران دقیق یک مرکز آموزشی در ژیتومیر کشته شدند».

براساس گزارش پایگاه خبری الجزیره، وزارت دفاع روسیه یک شنبه اعلام کرده بود که با موشکهای مافوق صوت از دریای سیاه و دریای خزر اهدافی در اوکراین را هدف قرار داده است. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه ۲۰۷ پهپاد، ۱۴۶۷ تانک و ۱۴۸ راکت‌انداز چندگانه را منهدم کرده است.

وی ادامه داد: «در مجموع از آغاز عملیات نظامی ویژه، ۲۰۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۴۶۷ تاکن و دیگر خودروهای زرهی، ۱۴۸ راکت‌انداز چندگانه، ۵۷۳ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و ۱۲۶۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده است».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز یک شنبه شب در پیام ویدئویی روزانه خود آنچه که حمله روسیه به غیرنظامیان در یک مدرسه خوانده است را محکوم کرد. 

زلنسکی مدعی شده، روسیه یک مدرسه که صدها غیرنظامی در آن پناه گرفته بودند را بمباران کرده است. 

وی در عین حال تنها راه پایان جنگ را مذاکره مستقیم با ولادیمیر پوتین همتای روس خود خوانده است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    چند متخصص آلمانی و هلندی ناتو هم کشته شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس