زلنسکی: رویدادهای اخیر سبب شد تا دوستان واقعی خود را بشناسیم

رئیس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی برای پارلمان کانادا گفت آنچه که بر سر اوکراین آمد سبب شد تا دوستان واقعی خود را بشناسیم.

به گزارش مشرق، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه گفت که زیرساخت‌های اوکراین از سوی روسیه در حال ویران شدن است.

وی که به صورت مجازی برای پارلمان کانادا صحبت می‌کرد، گفت: «موشک‌های کروز بر سر غیرنظامیان فرود می‌آید و زیر ساخت‌های اوکراین هر روز از سوی روسیه ویران می‌شود».

مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند که در حملات خود تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را با موشک‌های با دقت بالا هدف قرار می‌دهند.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «آنچه که بر سر اوکراین می‌آید سبب شد تا دوستان واقعی خود را بشناسیم».

زلنسکی به پارلمان کانادا گفت: «شما می‌توانید اقدامات بیشتری برای توقف روسیه و حمایت از اروپا انجام دهید».

وی تاکید کرد: «چیزی که می‌خواهیم زندگی و یاری است و ما نیازمند کمک هستیم. امیدوار هستیم که تلاش‌هایتان را دو چندان کرده و تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید ببخشید تا حتی یک دولار نیز برای تامین حملات تهاجمی روسیه باقی نماند».

زلنسکی با ابراز امیدواری برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه گفت: «باید بر فراز اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام شود».

وی تاکید کرد: «بسته شدن حریم هوایی ما برای توقف بمباران شهرها ضروری است».

زلنسکی پیشتر نیز گفته بود که اوکراین باید بداند که درهای ناتو به روی آن باز نیست. شنیده می‌شود که اوکراین به ناتو نمی پیوندد درست است باید آن را بپذیریم.

وی اضافه کرد: «ما درک می‌کنیم که عضو ناتو نیستیم و راهی را برای حفاظت مستقل از آسمان‌ها و شهروندان خود پیشنهاد داده‌ایم».

رئیس جمهور اوکراین گفت: «دسترسی بانک‌های روسیه باید به طور کامل از سامانه «سوئیفت» قطع شود و هرگونه تجارت با مسکو نیز متوقف شود».

زلنسکی افزود: «روس‌ها کشورهای اروپایی را نیز هدف قرار داده‌اند. ما با اتحاد و یکپارچگی با کشورهای اروپایی می‌توانیم جنگ روسیه در کشور خود را متوقف کنیم».

رئیس جمهور اوکراین بامداد سه‌شنبه نیز گفت که روسیه نتایجی که از حمله به اوکراین به دنبال آن بود را بدست نیاورده است.

وی در ادامه سخنانش گفت که در حال حاضر دور چهارم تحریم‌ها علیه روسیه در حال آماده شدن است.

زلنسکی اضافه کرد: «روسیه تلفات زیادی در اوکراین داشته و مسکو واقعیت را درباره تلفات خود نمی‌گوید».

رئیس جمهور اوکراین همچنین خبر داد که مذاکرات با روسیه روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد یافت.

زلنسکی به موضوع انتقال غیرنظامیان از شهرهای اوکراین نیز اشاره کرد و گفت که 3040 غیرنظامی روز دوشنبه از ماریوپول منتقل شده‌اند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا زندگی در این کشور به حالت طبیعی بازگردد.

از سوی دیگر «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه با بیان این که تحولات کنونی اوکراین، پیامد مستقیم اقدامات چند ساله آمریکا است، نقش این کشور را به شدت مخرب خواند و افزود مسکو سیاست واشنگتن را محکوم می‌کند.

وی در ادامه گفت که روسیه از آمادگی ایالات متحده برای برقراری تماس در خصوص درگیری در اوکراین اطلاعی ندارد. به گفته این مقام ارشد روس، روسیه و آمریکا رویکردهای کاملاً متضادی در قبال اوکراین دارند.

ریابکوف همچنین ضمن بیان این که ایالات متحده به طور یکجانبه در تلاش است تا روابط با روسیه را به طور کامل از بین ببرد، اظهار داشت: فدراسیون روسیه امیدوار است که پس از مدتی ایالات متحده بفهمد که ادامه بحث در خصوص ثبات استراتژیک با مسکو ضروری است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    27 6
    یه فیلم کمدی بازی کن کلی دوست جدید پیدا می کنی
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 1
      دلقک چاخان یهودی میگه موشکهای کروز بر سر مردم فرود میان در صورتی که کل امار تلفات غیر نظامی که خیلیهاشان هم دونتسکی هستند که نئونازی ها کشتند زیر هزار نفر است پوتین اگر قصد اشغال به هر قیمتی داشت که همان دوروز اول کار را تمام میکرد و اینقدر هزینه گزاف نمیپرداخت
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    22 1
    ولی هزینه این شناختو مردم اوکراین دادن
  • ش. AE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    10 1
    مثل سرهنگ قذافی مثل صدام مثل هزاران هزار گماشته تازه فهمیدی دوست کیه ؟؟؟؟ اما آخر خط چطور آزمایشگاه بیولوژیک آمریکا را احداث کردی دوست خودت را نشناختی آمریکا و اروپا پول دادن شما ها هم دادید به دوستان و فامیل های خودتون حالا فهمیدی این گرگها هیچ کاری نمیکنن واقعا تو فکر کردی این احمق ها خودشون برای تو به جنگ میکشند
  • DE ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    24 2
    تا احمق هایی مانند قذافی و صدام و زلینسکی و ... هستند تاریخ تکرار میشه.
  • AU ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    10 2
    حالا وقت داری هنوز! یه چند مدت دیگه باید بری تویه هتل ها کشورهای دیگه روزگار بگذرونی! .. زنگ بزن با اشرف غنی تا هنوز نمرده! بهت راهکار یاد بده ..!
  • کامران IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    14 3
    وقتی مسئول یک کشور یه دلقک بشه کشور را نابود میکنه.
  • DE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    خوبه خوبه ارواح ننه ات! اینقدر ننه من غریبم درنیار! حالا خوبه شب و روز از همه کشورها بشکل نقدی و تجهیزات اسلحه داره بسوی اکراینی ها سرازیر میشه. فقط 300 میلیارد دلار دارایی روسیه رو امریکامسدود کرده و دوددستی جیرنگی ریخته تو دست تو باز داری غر میزنی؟ این مبلغ کم پولیه ؟چشم ات کور میخواستی برای همسایه ات الکی شاخ نشی تا اینجور بشه!
  • س ه IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    با همین تفکر و ذهنیت باطل کشور خود را به ویرانی کشاندی! طوری صحبت میکنه و نظر میده انگاری از....... بیخبره
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    زلنسکی خودت یهودی و اسراییلی هستی و خیلی هم خوشحالی داری برای اربابان و اسلحه فروشان کار می کنی خب جنگ شده به نفع تو و اربابانت هست و خوشحالی داری امنیت جهان رو تو خطر میندازی چون صهیونیست ها دقیقا جنگ میخوان. و اصلا اوکراینی هم نیستی که دلت بسوزه بعدشم خودت صدها هزار نفر روس تبار دونباس و شهرهای دیگه در اوکراین رو به خاک و خون کشیدی و کشتن غیر نظامیان هم دقیقا زیر سر خودته و اون تروریست هایی که خودت سازماندهی کردی مردمو تو بلبشوی جنگ بکشند و بندازند گردن روسیه. و هر چی اسراییل و آمریکا بگن همونو گوش می کنی و به موقع هم فرار می کنی. یه احمق مثل زلنسکی رو گذاشتن سر کار که آخر دفعه تقصیرها سر این (مانند ترامپ) بیفته و مردم از واقعیت های پشت پرده دور بمونند.
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 1
    اعتماد بصهیونیستها خریت محضه .گرچه اعتماد ببیگانه بجز خسارت چیزی نداره حتی بشرق وغرب .انسان عاقل باید بفکر قوی کردن خود باشه .والسلام
  • علی IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 1
    مث بچه ها ونگ ونگ میکنه... گدا... حلقه بگوش... نوکر امریکایی!!!! همش میگه یه خورده بیشتر.... افتاده به التماس.... خون مردم بی گناه چی میشه
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    اون روزی که احمقانه مقابل دوربین ها اعلام کردی ما عضوناتومیشویم حتی اگرروسیه به ما حمله کندبایدفکراینجاروهم میکردی. آیا عضوناتوشدن اینقدرمهم بودکه میلیاردها دلاربه کشورت ضرربزنی وهزاران نفرروبه کشتن بدهی.
  • MD ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    زلنسکی هم چون بازیگر خوبیه داره یه جورایی عمل میکنه تا افکار عمومی رو آروم نگه داره و فشار این همه بی تعهدی غرب رو از روی مردم پایین بیاره تا مبادا نسبت به غرب خشمگین بشن و افکار و میلها به سوی روسیه متمایل بشه. زلنسکی از قبل هم میدونست چه اتفاقی خواهد افتاد و از قبل برای همین بر سر کار آورده شد تا همیشه هوای غرب را داشته باشد نه مردم اوکراین را.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    یاشاسین زلنسکی.....فرق زلنسکی با رضاخان پالان..شهامت بود درزمان رضاخان پالان ایران درعرض یک هفته تصرف شد آقا رضاخان پالان میرپنج به دستور سفیر انگلیس به تبعید رفتند البته رضاخان مترسک انگلیس بود
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    زلنسکی: رویدادهای اخیر سبب شد تا دوستان واقعی خود را بشناسیم/ حالا که دوست و دشمن را شناختی برو داخل عروسی ها جای دوست و جای دشمن را به مردم نشان بده .موز یادت نره بخوری دلقک. تازه این باهوش تر از غربگداهای ماست .این به این خرفتی که کشور اوکراین را به ویرانه تبدیل کرد دوست و دشمنش را شناخت ولی غربگداها هنوز دوست و دشمن خودشون را نشناخته اند.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    اگر راست میگی بیا و جای دوست و دشمن را هم به ما نشان بده دلقک اب زیر کاه !
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    ش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • DE ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    موقی که در کنفرانس امنیتی مونیخ میگفتی که اوکراین به سوی ساخت بمب اتمی می‌رود و دیگر به قرارداد سال 1994 که میان روسیه و اوکراین و ناتو امضاء شد پایبند نیست باید احساس خطر میکردی. حالا دیگه دیر شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس