کد خبر 1354885
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
آخرین آمار تلفات و تحولات میدانی/ واکنش روسیه به درخواست اوکراین

در آستاده بیست و هشتمین روز از جنگ اوکراین سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: از آغاز حمله به اوکراین ۲۳۶ پهپاد، ۱۸۵ سامانه موشکی ضد هوایی، ۱۵۴۷ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی منهدم شده است.

به گزارش مشرق، بیست و هشتمین روز از جنگ روسیه علیه اوکراین با اعلام باز پس گیری کنترل بزرگراهی کلیدی در غرب کی یف توسط نیروهای اوکراینی آغاز شد.

موج گرانی بازارهای انگلستان را درنوردید

در پی تشدید تنش‌ها در اوکراین، موج گرانی بازارهای انگستان را درنوردید

افزایش قیمت نفت همچنان ادامه دارد

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مدهی شد قیمت نفت پس از رسانه‌ای شدن داده‌های مربوط به کاهش ذخایر آمریکا، بیش از ۱ درصد افزایش یافت

آمریکا بمباران یوگسلاوی، عراق و لیبی را فراموش نکند

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت؛ آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به اتهام زنی‌های واشنگتن در خصوص عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین گفت:

مثل اینکه پنتاگون فراموش کرده است که هواپیماهای ایالات متحده و ناتو چگونه شهرهای یوگسلاوی، عراق و لیبی را بمباران کردند

 احتمال تحریم بیش از ۳۰۰ نماینده دومای روسیه

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد؛

دولت بایدن ممکن است تا فردا پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه بیش از ۳۰۰ نماینده دومای دولتی روسیه اعلام کند.

اوکراین منطقه‌ای را بازپس گرفت

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: اوایل روز سه‌شنبه، نیروهای اوکراینی پس از یک نبرد شدید، نیروهای روسی را از ماکاریف در غرب کی‌یف بیرون راندند. قلمرو بازپس‌گیری شده به نیروهای اوکراینی اجازه داد تا کنترل بزرگراه کلیدی منطقه را دوباره به دست گرفته و راه نیروهای روسی را در محدوده شمال غربی کی‌یف مسدود کنند.

البته وزارتخانه با این حال گفته است که نیروهای روسیه بخش‌های دیگری از حومه شمال غربی کی‌یف در بوچا، هوستومل و ایرپین را که برخی از آنها از زمان آغاز جنگ مورد حمله قرار گرفته بودند، در دست گرفته است.

واکنش روسیه به درخواست اوکراین

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای به شبکه تلویزیونی «روسیا ۲۴» در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان روسیه را از جایگاهش به‌عنوان عضو دائمی شورای امنیت حذف کرد، گفت: نه، این امر بر اساس منشور سازمان ملل غیرممکن است.

تایید گفتگوی پاپ و زلنسکی

رسانه‌های وابسته به واتیکان تماس تلفنی صبح سه شنبه میان پاپ فرانسیس و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را تأیید کردند، اما محتوای آن را فاش نکردند.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود در پارلمان ایتالیا گفته بود: من با پاپ صحبت کردم و او سخنان بسیار مهمی داشت. طبق گفته زلنسکی پاپ تاکید کرد: می‌فهمم که شما صلح می‌خواهید و می دانم که باید از خود دفاع کنید.

آمار تلفات ارتش اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: از آغاز حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه، ۲۳۶ پهپاد، ۱۸۵ سامانه موشکی ضد هوایی، ۱۵۴۷ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی منهدم شده است، ۱۵۴ موشک انداز مختلف، ۶۱۲ توپ صحرایی و خمپاره و ۱۳۴۳ خودروی ویژه نظامی نیز منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه روزانه خود در خصوص تلفات اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته، انهدام ۱۳۷ تأسیسات نظامی اوکراین از جمله نقاط دیده بانی و مراکز ارتباطی را اعلام کرد. در میان تأسیساتی که بمباران شد، دو سامانه موشکی پرتاب چندگانه، یک سامانه موشکی ضد هوایی، ۸ انبار موشک حاوی سلاح و مهمات توپخانه و ۱۰۱ محل نگهداری تجهیزات نظامی بود. وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید کرد که دولت کی یف به طور رسمی کنترل ۱۰ روستا را ظرف یک روز از دست دادند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس