اربیل موساد

ضرب شست جانانه ایران به صهیونیست‌ها در اربیل و بی‌اعتنایی آمریکا به ماجرا، مقامات رژیم صهیونیستی را عصبانی و سرآسیمه کرده است.

به گزارش مشرق،‌ «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در این زمینه نوشت: سه تن از فرماندهان نظامی و امنیتی اسرائیل در گفت وگو با مسئولان وزارت دفاع آمریکا نسبت به خودداری واشنگتن از پاسخ دادن به دو حمله اخیر ایران علیه مراکز آمریکایی در سوریه و عراق ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید:

ایران جنگ را راه حل هیچ بحران و اختلافی نمی‌داند

جنگ اوکراین و تاثیرات آن بر تحولات منطقه

روزنامه چاپ لندن از قول مقامات صهیونیستی می‌افزاید: تهران عدم واکنش واشنگتن به حملاتش را نمایانگر ضعف آمریکا می‌داند که شایسته مقام و جایگاه واشنگتن و هم‌پیمانانش نیست و این امر بر طمع ورزی‌های رژیم ایران برای انجام حملات بیشتر خواهد افزود.

بیشتر بخوانید:

النجباء: مقاومت عراق به حمله ایران به اربیل افتخار می‌کند

به گزارش روزنامه سعودی، آنچه که بر نگرانی ژنرال‌های اسرائیلی افزوده، این است که آمریکایی‌ها اعلام کردند هدف ایران از حمله یکشنبه به اربیل انتقام گرفتن از حملات اسرائیل بوده و به عبارت دیگر اسرائیل را هدف قرار داده است. آنان توضیح دادند که حمله ایران به اربیل توسط موشک انجام گرفت و با پهپاد شکل نگرفت. این به آن معنا است که فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب ایران سطح عملیات خود را تا سطح اهدافی که پرچم آمریکا بر فراز آنها برافراشته شده، ارتقا بخشیده‌اند.

در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت: ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران پس از حمله به اربیل، مسخره است.

بیشتر بخوانید:

سپاه با هدف قرار دادن مرکز موساد معادلات درگیری را تغییر داد

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو به قدرت‌های جهانی که همچنان، حتی پس از شلیک موشک‌های جمهوری اسلامی به کنسولگری ایالات متحده در کردستان عراق، به مذاکره بر سر قرارداد هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهند، حمله کرد و طی یک پیام ویدئویی به انگلیسی و عبری گفت: قدرت‌های جهانی نزدیک است توافق هسته‌ای که زرادخانه هسته‌ای به دست آیت‌الله‌ها می‌دهد را امضا کنند. مسخره است که قدرت‌های جهان همچنان در وین به مذاکره با ایران ادامه می‌دهند.

نتانیاهو خطاب به آمریکایی‌ها گفت: تلاش اسفبار برای امضای قرارداد ناقص هسته‌ای با ایران، نه تنها مسخره است، بلکه خطرناک نیز هست. ایران چندین موشک به حوالی کنسولگری آمریکا در عراق شلیک کرد، و هنوز ایالات متحده، به همراه دیگر قدرت‌ها دارد راست به سمت امضای یک توافق هسته‌ای می‌رود که زرادخانه‌ای هسته‌ای در اختیار آیت‌الله‌ها قرار خواهد داد و همچنین تحریم‌ها را برخواهد چید و صدها بیلیون دلار به آنها خواهد داد تا به عملیات تروریستی مانند دیروز، که کار هر روزشان در سراسر خاورمیانه و جهان است ادامه دهند.

وی افزود: «این توافق حتی از توافق قبلی نیز بدتر است زیرا در طول سه سال آینده، طبق همین قرارداد، ایران کشور آستانه «هسته‌ای خواهد بود. اورانیوم غنی شده» کافی برای ایجاد دهها و دهها بمب هسته‌ای خواهد داشت و ICBM، موشک بالستیک بین‌المللی خواهد داشت تا هر جای ایالات متحده را که خواست، بزند. ما نمی‌بایست اجازه دهیم رژیم یاغی مهاجم مانند ایران، تسلیحات هسته‌ای در اختیار داشته باشد. یعنی هیچ درسی نگرفته‌ایم؟

در این میان، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت: از زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۱۲ موشک علیه تأسیسات ایالات متحده در اربیل عراق شلیک کرد، پاسخ آمریکا در سطح ملموس، سکوتی کرکننده بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    نتانیاهو سر صدا نکن عمر اسرائیل به سر امده
  • سروش IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    عربده هایی که گوش شنوا نداره!!!! بیچاره ها به کجا رسیده اید ؟؟ ناله و زجه های شما را فقط اصلاحات در ایران می شنود و در هیچ جای جهان هستی خریداری ندارد. همین بس که موجودیتتان و پنهان سازی دروغ هایتان و حمایت از شما برای جهان غرب هزینه هاش داره سر به فلک می زنه در واقع به اتمام تاریخ مصرفتان چند صباحی بیشتر نمونده.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • پیروز IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    در کتاب ویکتور استروفسکی افسر جاسوس سابق موساد خودش اعتراف می کند زمانی که ناهوم آدمونی رئیس وقت موساد از حمله به مقر تفنگداران آمریکایی و فرانسوی مطلع میشود اینطور اظهار نظر می کند:آدمونى در امتناع از دادن اطلاعات خاص در مورد کامیون به آمریکایى‏‌ها، گفت: "نه، ما به لبنان نرفته‏‌ایم که آمریکایى‏‌ها را حفظ کنیم. آن‏ها خودشان کشور بزرگى هستند. فقط اطلاعات معمولى برایشان ارسال کنید"و در پاراگراف بعدی استروفسکی می نویسد:در قرارگاه موساد از این‏که ما هدف حمله نبوده‌‏ایم، نفس راحتى کشیدیم. تا آنجا که به موساد مربوط بود، این جریان حادثه‌‏اى جزئى ارزیابى مى‌‏شد که ما در مورد آن تا حدودى سهل‌‏انگارى کرده بودیم؛ اما باید جریان را به کسى نمى‏‌گفتیم. مسئله این بود که چنانچه جریان را افشاء مى‌‏کردیم، ردّ آن را مى‏‌گرفتند و عاملمان کشته مى‌‏شد. آن‏گاه دفعه‏‌ى بعد، چنانچه نوبت حمله کردن به ‏خود ما بود، خبر نمى‌‏شدیم. در این صورت آمریکایى‌‏ها چه مى‌‏گفتند؟ لابد شانه‏‌اى بالا انداخته و مى‏‌گفتند: "اسرائیلى‌‏ها در لبنان فضولى کرده و خودشان را قاطى جریان کردند. این هم سزایشان
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    آقای نتانیاهو نوبت تسویه حساب با شما می رسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس