کد خبر 1351356
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: ساعت ۱:۲۰ بامداد امروز ۱۲ موشک ( احتمالا از نوع فاتح ۱۱۰ ) به اهدافی در اربیل عراق اصابت کردند.

با توجه به تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، به نظر می رسد این موشک ها از شرق دریاچه ارومیه پرتاب شده باشند.

هنوز هیچ مقام ایرانی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته اما با توجه به اعلان قبلی سپاه مبنی بر پاسخ به شهادت ۲ نظامی ایرانی در پایتخت سوریه، بدون تردید مقرهای وابسته به اسرائیل هدف عملیات بامداد امروز بوده است.

در خصوص این عملیات موشکی چند نکته باید ذکر شود؛ ‌

 دکترین امنیتی جدیدی که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است بر اجازه ندادن به اسرائیل برای حضور در مرزهای ایران تاکید دارد .

در همین راستا هیچ کشتی اسرائیلی تاکنون نتوانسته به طور سالم وارد خلیج فارس گردد و عملیات ساعاتی پیش نیز احتمالا مقرهای اطلاعاتی اسرائیل را هدف گرفته است.

 اشراف اطلاعاتی ایران در این حمله قابل توجه است زیرا اهداف موساد که احتمالا در پوشش های رسانه ای و یا تجاری در حال فعالیت بوده اند مورد اصابت موشک های سپاه واقع شده اند.

 هدف گیری دقیق موشک های ایرانی نیز در نوع خود بسیار حائز اهمیت است زیرا تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی اقلیم کردستان عراق حاکی از اصابت چند موشک به یک نقطه خاص دارد.

در واقع موشک های ایرانی به چنان دقتی رسیده اند که فرماندهان سپاه بدون نگرانی از خطا رفتن و اصابت به افراد غیر نظامی، آنان را به مکان های واقع در نزدیکی مراکز مسکونی شلیک می کنند.

 قدرت تخریب و موج انفجار حاصل از پرتابه های فاتح ۱۱۰ نیز قابل توجه بود و تا شعاع چند صدمتری اهداف را تخریب کرد.

 این عملیات نشان داد ایران از سیاست صبر استراتژیک  فاصله گرفته و هر گونه ضربه را با ضربه ای شدیدتر پاسخ می دهد. همچنین شرایط بین المللی نیز در اقدام اخیر جمهوری اسلامی بی تاثیر نیست.

 مقامات اقلیم کردستان عراق بدون تردید پیام این حمله و پناه دادن به اسرائیلی ها را دریافت کرده اند. خانواده بارزانی از دهها سال پیش رابطه ای نزدیک با موساد داشتند اما اخیرا به آنان مجوز حضور در مرزهای ایران را صادر کرده اند که عملیات موشکی امروز هشداری نیز به آنان خواهد بود.

 سپاه پاسداران می توانست با از خاک سوریه حمله را تلافی کند لکن به عمد از خاک ایران به اهداف صهیونیستی حمله برد تا نشان دهد از این پس هرگونه حمله را مستقیما و بدون تعارف مورد واکنش قرار می دهد.

 مقامات سیاسی ایالات متحده بلافاصله برای لاپوشانی موضوع، سعی کردند هدف موشک های سپاه را کنسولگری خود در اربیل معرفی کنند در حالی که هیچ خسارتی به مقرهای دیپلماتیک آمریکا وارد نیامده و ایران فعلا انگیزه ای برای حمله مستقیم به اهداف آمریکایی ندارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    47 1
    الانه که صدای ناله و سوزش سرمایه های اسرائیل در کشور بلند بشه!
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    34 1
    درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سلام به امام ره و شهدا بویژه شهید حاج قاسم ، تهرانی مقدم خداوند حافظ و نگه دار امام خامنه ای عزیز باشد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    29 1
    بسم الله قاسم الجبارین سلام بر امیر المومنین حیدر کرّار خیبر خیبر یا صهیون خیبر خیبر یا صهیون
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 0
      قاصم الجبارین به معنی در هم شکننده جباران
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    32 1
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    27 3
    باید به جمهوری جعلی باکو هم شلیک شود در انجا نیز موساد خانه کرده است.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    25 2
    علاوه بر مسؤلین کردستان عراق، تازه به دوران رسیده های جمهوری آذربایجان هم حواسشان را جمع کنند. وقتی کشوری به جاسوس های اسرائیل علیه ایران پناه می دهد یعنی در یک نبرد اطلاعاتی و در کنار اسرائیل دارد علیه ایران می جنگد. این موضوع را با تعارفات دیپلماتیک نمی توان ماست مالی کرد
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    13 1
    رژیم جعلی آپارتاید با کمک رژیم جنایت پیشه و غارتگر امریکا سعی کرده اطراف ایران را پایگاههای جاسوسی موساد این لکه سرطانی و جُزامی را زیاد کند تا بتواند عملیات علیه سوریه و فلسطین و لبنان را شروع کند و ایران را مجبور کند که به پایگاههای جاسوسی رژینم آپارتاید اطراف ایران حمله کرده ایران را با همسایگان خود درگیر نماید‌ لذا ایران بایستی بشدت و با قاطعیت هم پایگاههای این رژیم در اطراف ایران را درهم بکوبد هم‌ بلندی های جولان را از لوث وجود این جرثومه های فساد پاک کند. اینبار با کمترین خطای رژیم آپارتاید بایستی انتفاضه فلسطین از داخل و حمله لبنان و سوریه و ایران از بیرون به این رژیم صورت گیرد. سگ هار و تجاوز گر را فقط میشود با شلیک مستقیم به مغزش از کار انداخت. تا به دیگران حمله نکند. صهیونیستها این داعشی های قوم یهود از قبل از حضرت موسی ع فقط منبع فساد پیامبر کُشی‌ جنگ و خونریزی و غارت ملتها و‌ جمع مال حرام بوده اند. یکی از بزرگترین درآمدهای صهیونیستها ی حاکم بر امریکا تجارت با مواد مخدر در سطح بین المللی ایجاد جنگ و فروش اسلحه غارت ملتها خونریزی و تجاوز و از همه بدتر درآمدهای غیر اخلاقی فیلم ها و سایت های مستهجن و در آمدهای بیلیاردی هالییوود برای استحاله فرهنگی کل جوامع بشری .... اکثر رسانه های دنیا و دولت های اروپایی دست صهیونیتهاست و اکثر رسانه ها در کشورها را دست رفرمیست های امریکایی یا ترجمه به فارسی اصلاح طلبهای امریکایی داده اند. در ایران هم دست امیدها و دوستان این رژیم خونخوار است.
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      نصرمن الله وفتح قریب ،عراقیهای عوضی رونباید دوست خودمون بدونیم بخصوص این شعال حرومزاده مقتدی صدر که جیره خوروهابی های سلفی عربستانه واون باررانی ترسو کاگرسردار سلیمانی همیشه زنده مانبود برای زنده موندنش ازدست داعشیها زنشم دودستی تقدیم داعش میکرد اون حروزاده مادربه عزانشسته ازنسل اجانین کافر. زنده باد سپاه ایران زنده باد سردار حاجی زاده زنده باد ایران اسلامی مقتدر وسرافراز.
  • مجید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    22 0
    کم بود باید درد بیشتری تحمیل اسراییل میکردند
    • ایرانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      14 0
      انشا... بموقعش از نقشه جهان حذفش میکنیم
    • دوران IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 2
      جنگ ۶ روزه اسراییل را بخوان بعد نظر بدین
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 0
      دَوَران نوشته جنگ ۶ روزه اسراییل را بخوان بعد نظر بدین.خخخ جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ۱۱ روزه را چرا نمیخوانی ۳ شکست پشت سر هم تازه حزب الله موشکهای نقطه زن نداشت سوریه هم به همچنین . اصلا چرا دیوار ترس دور مناطق اشغالی را نمیخوانی. اومده بودند خاورمیانه و بعد دنیا را تسخیر کنند در مناطق شغالی مانند خر به لجن نشسته اند. اومدند زمینگیری کنند زمین گیر شدند.
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      ۱۳ ۱۲ اسرائیل سگ کی باشه.آمریکا پشتشون نباشه یمن به تنهایی گور اسرائیل رو میکنه و نوبت به ایران و حزب الله نمیرسه.
  • ایرانی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    13 0
    درود بر سپاه مقتدر
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    14 3
    لطفا پایگاه صهیونیستها در جمهوری آذربایجان رو هم هدف قرار بدین. تا علیوف هم حساب دستش بیاد.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      اسرائیل بصورت رسمی در آذربایجان پایگاهی نداره
  • از شهرستان سراب IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    ایران زمان ترامپ دیوانه عین الاسد را شخم زد الان که بایدن منفعل سر کاره اونم با پایگاه اسرائیل ببین چه میکنه بقای اسرائیل هم بخاطر ملاحضه آمریکا بوده نه قدرت اسرائیل چرا که الانکه توجهات بین المللی معطوف به حوادث اوکراین هست و شخصی متزلزل مثل بایدن بر سر کار هست که افغانستان و اوکراین رو به باد داده طبیعیه ایران اینجور سخت انتقام بگیره مخصوصا که سه چهار سالی هست صبر استراتژیک ایران تمام شده
  • دخی شوشتری IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 0
    سلام بر تمام مشرقی ها ،درود درود بر سپاه، سردار حاجی زاده سرش سلامت پاسخ کوبنده تر میخواییم، همه مقرهاشون رو کن فیکون کن تو سرشون منتظریم سردار جان. بهترین خبری بود که امروز شنیدم. نفستون حق.
  • نادررضایی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام بر امام و شهدا و درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انصافا امروز با شنیدن این خبر خوشحال کننده جدا خستگی از تنمان در رفت . زنده باشید
  • کورش IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    درودبرسپاه جانم فدایت فرماندهان سپاه وفرماندکل قوا
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    بنازم بر سپاه پرحرارت
  • احمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    دقت وصلابت برخورد شلاقی این موشکها برایم جالب است چنانکه موشکها گویی عقاب‌هایی بودند که به سمت شکار خود شیرجه موفقی داشتند ، شکی نمی‌ماند که این هدف گیری در سطح یک جهانی قرار دارند . اسراییل خوب فهمید ایران آماده است هرضربه را باضربه ای کشنده پاسخ میدهد
  • حسین علوی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    بسیار هم عالی انشالله به زودی نوبت تل آویو هست البته اگه یه عده نوکر اسرائیل از سوزش زیاد نمیرن
  • جواد IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    واقعآ موشک های دقیق که مایه افتخاروعزت وشرافت است راتبریک وقابله ستایشه ؛؛که امنیت منطقه راحفظ میکند قابل توجهه .....
  • DE ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    مغزهای متفکر ایرانی واقعا چیزی اختراع کردند که هیچ کشوری تا به حال نداشته حتی روسیه و آمریکا همیشه موشک‌های شان با چند ده متر خطا به هدف می‌خورد برای همین از مواد منفجره زیاد استفاده می‌شود ولی این موشک‌ها هم لاغر و سبک هم دقت فوقالعاده دارن. نکنه واقعا دست غیب کمک کرده به ایرانی ها.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    جانم سپاه جانم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس