نابودی اسرائیل - نمایه

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع سران یهودیان آمریکایی گفته است «توافق ایران و آمریکا برای احیای برجام، ضعیف‌تر از توافق اولیه است و به خشونت بیشتر در خاورمیانه منجر می‌شود.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت:

در حالی که یاوه‌گویی‌های مقامات صهیونیستی درباره ایران و مذاکرات وین ادامه دارد، یک مدیر سابق وزارت دفاع این رژیم گفت: نتانیاهو با وجود همه تلاش‌هایش در برابر ایران، شکستی تاریخی را به یادگار گذاشت.

بیشتر بخوانید:

«اسرائیل» به سمت جنون حرکت می‌کند

اخیرا بنی‌گانتز وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود «اگر توافق با ایران در مذاکرات وین امضا شود نشان‌دهنده پایان راه نیست و باید اقدامات بیشتر برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای انجام شود و توسعه موشک‌های بالستیک ایران باید متوقف شود.

دستاوردهای توافق، ایران را قادر می‌سازد تا جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را دوباره داشته باشند. هرگز نباید با ایران کنار بیاید و همچنان که اسرائیل هرگز با آن کنار نخواهد آمد.».

همچنین نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع سران یهودیان آمریکایی گفته است «توافق ایران و آمریکا برای احیای برجام، ضعیف‌تر از توافق اولیه است و به خشونت بیشتر در خاورمیانه منجر می‌شود.

در توافق سال ۲۰۱۵ مهلت زمانی ده ساله برای امکان بازگشت ایران به غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته در نظر گرفته شده بود، در حالی که این مهلت در توافق کنونی تنها دوسال و نیم است. ا

ز زمانی که توافق اولیه امضا شد دو اتفاق روی داد: ایران ظرفیت غنی‌سازی‌اش را بسیار بالاتر برد و زمان از دست رفت. همچنین ایران با برداشته شدن تحریم‌ها، میلیاردها دلار پول به دست می‌آورد و صرف گسترش ترور در منطقه می‌شود».

با وجود این اظهارات، عاموس گیلعاد مقام سابق وزارت دفاع اسرائیل تصریح کرد که  شکست نتانیاهو در برابر ایران در تاریخ ماندگار خواهد شد و تاریخ، درباره نتانیاهو  به خاطر ناکامی‌هایش در قبال ایران و سوق دادن این کشور به سمت هسته‌ای شدن بیشتر، به شدت قضاوت خواهد کرد.  

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، گیلعاد (مدیر سابق دفتر امور سیاسی- نظامی وزارت دفاع اسرائیل)، در نشست روسای سازمان‌های یهودی آمریکا که در قدس برگزار شده، گفت: تلاش‌های نتانیاهو برای منصرف کردن ایالات متحده از توافق هسته‌ای  شکست خورد و اکنون با ایرانی روبرو هستیم که می‌تواند از نقطه گریز هسته‌ای عبور کند. این شکست در قبال برنامه هسته‌ای ایران در تاریخ ماندگار خواهد شد.

گیلعاد تصریح کرد: تشویق آمریکا به خروج از برجام در دولت ترامپ، از سوی نتانیاهو یک اشتباه بزرگ بود. شما نباید قراردادهای بین‌المللی را لغو کنید، مگر اینکه جایگزینی برای آن داشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس