کد خبر 1353302
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
انتقاد تند زلنسکی از مواضع آلمان در قبال اوکراین - کراپ‌شده

رئیس جمهور اوکراین با انتقاد تند از روابط اقتصادی آلمان و روسیه، بار دیگر افزایش کمک‌های نظامی غرب و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را خواستار شد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه انتقادات تندی را علیه مواضع آلمان در قبال روسیه مطرح کرد.

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز»، زلنسکی حین سخنرانی ویدئویی برای اعضای پارلمان آلمان گفت: «شاهد هستیم که شرکت‌های شما تا چه حد همچنان با روسیه در ارتباط هستند».

رئیس جمهور اوکراین در این سخنرانی که در صحن بوندشتاگ پخش می‌شد روسیه را کشوری خطاب کرد که «از کشور شما و دیگر کشورها استفاده می‌کند تا جنگ خود را به‌لحاظ مالی تأمین کند».

زلنسکی با تکرار درخواست‌های خود در سخنرانی‌های مشابه برای قانون‌گذاران آمریکایی و انگلیسی، افزایش حمایت نظامی از اوکراین و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور را خواستار شد.

او همچنین با اعتراض به روابط اقتصادی آلمان و روسیه گفت: «هنگامی که به شما گفتیم نورد استریم دو یک سلاح و آماده‌سازی برای جنگ است گفتید که فقط یک پروژه تجاری است».

تکرار درخواست‌ها و انتقادات زلنسکی از متحدان غربی در حالی صورت می‌گیرد که به نوشته وبگاه شبکه «دویچه وله»، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری با دبیرکل ناتو تأکید کرده این پیمان جمعی غرب، «مداخله نظامی» در بحران اوکراین نخواهد داشت.

با این حال «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با اشاره به حفظ جایگاه مداخله‌جویی در بحران اوکراین گفت: «ناتو این مسئولیت را دارد که از تشدید هرچه بیشتر این درگیری جلوگیری کند».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «جائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز گفته است، ناتو و آمریکا مقصران بحران اوکراین هستند و کلید حل آن نیز به دست آن‌ها است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    طرفدار سیاست نیستم؛ ارزش طرفداری هم ندارد ولی دنیا بخاطر دلقک یهودی تمام تخم‌مرغهاش را در سبد جنگ با روسیا گذاشته. فکر نمی‌کند اگر پوتین در تگنا قرار گیرد ممکن است از بمب اتم استفاده نماید. کمترین خطر جنگ جهانی هم قحطی است. چون اگر نفت به چندصد دلار برسد آنوقت قیمت سوخت لیتری چقدر خواهد شد؟ وسایل حمل و نقل از پس بودجۀ سوخت بر نخواهند آمد و دیگر ماشین دودی نمی‌صرفد: همه چیز متوقف میشود/ به قهقرا می‌رود. و السلام
  • بوسجين IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    5 0
    اولا جنگ بلاست خدا كند براي هيج ملتي پيش نيايد لعنت بر جنگ اما ديشب در كانال خبري صداي فارسي امريكانبش تاريخ شد بابت گرسنگي در اكراين جنك جهاني دوم كه استالين براي نسل كشي در اكراين ايجاد كرد و مي خواهند ٤ميليون نفري در اثر ان مردند ان را نسل كشي اعلام كنند اگر درست باشد و رسيدگي شود و ادعاي حقوق بشري درست و عادلانه باشد به نسل كشي انگليسي ها در ايران كه يك سوم جمعيت ما دراثر قحطي كه انگليسي ايجاد كردندتلف شدند هم بايد رسيدگيء] شود
  • پادشاه DE ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    3 1
    اینا همش دروغه. زنلسکی صهیونیستی هست و خودشون می خوان دنیا رو به آشوب بکشم. همون طور که کرونارو ساختن و به سراسر دنیا منتقل کردن
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 0
    آلمان چون خودش توسط کشورهای غربی به خاک و خون کشیده شده و قسمت هایی از خاکش را از دست داده زیاد تبلیغات غربی را باور ندارد
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    یک داستان واقعی سلام اخبار واقعی جنگ روسیه و اکراین اشتباه شنیده اید. اخبار واقعی اینگونه است. بعد از حمله روسیه به اکراین کشورهای امریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و...با حمایت از کشور روسیه به تحریم کشور اکراین دست زدند و تمامی سلاح و مهمات خود را به روسیه دادند و اجازه فروش سیم خاردار و گونی را به اکراین هم نفروختند و سرمایه های مردم اکراین را بلوکه کردند و به روسیه بمب های شیمیایی دادند تا سربازان و شهرهای اکراینی را هدف قرار دهند. و از اکراین خواستند تا مجروحان شیمایی خود را به آلمان بفرستند تا بررسی کنند بمب های شیمیایی که در اختیار روسیه قرار داده اند چقدر تاثیر داشته است و در آینده بمب های شیمیایی موثر تری را بسازند. کشورهای غربی پیشنهاد چندین قطع نامه را بر علیه مردم اکراین به سازمان ملل هم دادند. کشورهای غربی با ادعاهای صلح دوستی و آزادی خواهی اقدامات خود در حمایت از روسیه را توجیه میکنند. بله لطفا نام کشور روسیه را دراین داستان بردارید و نام کشور عراق را جایگزین کنید و به جای اکراین نام کشور ایران را جایگزین کنید تا بخشی از داستان دفاع مقدس مردم ایران را درک کنید
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 1
    آقای زلنسکی! کس نخارد پشت من، جز ناخن انگشت من ... . در دنیا، همه منافع خودشون رو میبینن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس