آمریکا: آماده کمک دیپلماتیک به اوکراین در مذاکرات با روسیه هستیم

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن آماده کمک دیپلماتیک به اوکراین در مذاکرات با روسیه است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خواهان نقش بیشتر غرب در مذاکرات با روسیه برای پایان دادن به جنگ شد، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی گفت که آمریکا مایل به برداشتن گام های دیپلماتیک مفید برای دولت اوکراین در این زمینه است.

بر اساس گزارش منابع خبری، این سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر انجام اقدامات دیپلماتیک از نظر دولت اوکراین مفید باشد، ما آماده انجام آنها هستیم.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا از طریق انجام اقداماتی چون تحمیل هزینه های شدید (بر روسیه) و ارائه کمک های دفاعی(به اوکراین)، اوکراینی‌ها را در قوی‌ترین موقعیت ممکن در مذاکرات با روسیه قرار دهیم.

میخائیل بودولاک مشاور رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه گفت که انتظار دارم در آینده‌ای نزدیک با روسیه به توافق برسیم.

به گزارش مشرق، بودولاک به شبکه الجزیره قطر گفت: دور نخست مذاکرات با روسیه به خاطر براوردهای اشتباه روسیه درخصوص اوضاع اوکراین موفق نبود.

وی اضافه کرد: هیات مذاکره کننده ما از روسیه درخواست دفاع از اراضی اوکراین و جبران خسارت تخریب تأسیسات زیربنایی کشورمان را کرد.

بودلاک افزود: پیشنهاد نظارت هوایی و نصب دوربین های مداربسته برای شناسایی عامل نقض ایجاد گذرگاه‌های انسانی را مطرح کردیم.

وی خواستار توقف درگیری، برقراری آتش‌بس و عقب‌نشینی روسیه و بازگشت آنان به قبل از ۲۴ فوریه است.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    کسی را به خیر تو امید نیست شر نساز!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس