کد خبر 1350288
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور اوکراین و امیر قطر

منابع خبری گزارش دادند، رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی با امیر قطر درباره جنگ در این کشور گفت وگو کرده‌ است.

به گزارش مشرق از الجزیره، «ولادیمیر زلنسکی» چهارشنبه شب با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» تلفنی گفت وگو کرده است.

بر اساس اعلام دیوان امیری قطر، در این گفت وگوی تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات اوکراین به ویژه درباره جنگ جاری گفت وگو کردند.

این گزارش می افزاید، امیر قطر و رئیس جمهور اوکراین بر لزوم پایان بحران در این کشور از طریق گفت وگو و دیپلماسی تأکید کردند.

همچنین دو طرف درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چهارشنبه گذشته نیز رئیس جمهور اوکراین با امیر قطر تلفنی گفت وگو کرده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس