گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه و شاه بحرین درباره اوکراین

رئیس جمهور روسیه سه‌شنبه شب با شاه بحرین درباره بحران اوکراین تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «ولادیمیر پوتین» و «حمد بن عیسی آل خلیفه» در این رایزنی تلفنی درباره تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و مبارزه با کرونا گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی مواضع مسکو در قبال بحران اوکراین و مذاکرات با این کشور را به اطلاع شاه بحرین رساند.

در همین رابطه خبرگزاری رسمی بحرین نیز گزارش داد، در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف به اهمیت حل دیپلماتیک اختلافات بین کشورها از طریق گفت وگو و ابزارهای مسالمت آمیز برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها، پرداختند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفندماه) نیز در سخنرانی خود در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در منطقه دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    امیر بحرین. حیف نیست به اینها میگید شاه؟ حداکثر دیگه ملک.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    آره اوکراین و کرونا ، هراس برتون داشته ، موشک سروقت شما نیاد ، راه اشتباه نروید ، ما که از ذست شما ، چه اسم با مسمائی در موردتون بکار ببرم که لایق و سزاوار آن هستید ، خاخام گفت امثالهم در طویله جای دارید چه به پذیرائی ، با این وجود با ذلت آغوش بروی شان می گشائید و سرزمین در اختیار دشمن آقای به تمام معنای منطقه ، ایران خودتان میگذارید ، حق داریم عصبانی باشیم ،حیفه که گویم شرم بر شما باد ، همان بهتر که همان مردم عزیز و شریف بحرین مان ، بحساب شما رسیدگی کنند ، قبل از اینکه بخواهید رو به ایران کنید و یا شرفیاب شوید
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس