اقتصاد اوکراین در حال فروپاشی است

صندوق بین المللی پول هشدار داد حمله نظامی روسیه در حال فرو بردن اوکراین به یک رکود بی‌سابقه است.

به گزارش مشرق، صندوق بین المللی پول هشدار داد هرچند دولت اوکراین هنوز کارآمد و سیستم بانکی آن همچنان پایدار است، با این حال حمله نظامی روسیه در حال فرو بردن این کشور به یک رکود بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید:

مکرون به وابسته کردن اقتصاد فرانسه به روسیه متهم شد

بنابر برآوردهای این سازمان بزرگ اقتصادی جهان، تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال ۲۰۲۲، دستکم و با فرض خاتمه سریع درگیری، حدود ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که اگر درگیری‌ها مشابه جنگ‌های لبنان، عراق، سوریه یا یمن ادامه پیدا کند این سقوط بین ۲۵ تا ۳۵ درصد خواهد بود.

صندوق بین المللی پول همچنین گفت این جنگ امنیت غذایی جهانی را به خطر انداخته است.

در همین حال رئیس بانک جهانی اعلام کرد: تحریم‌های غرب علیه روسیه تأثیر بیشتری نسبت به جنگ اوکراین بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    اوکراین در مسیر فدرالیته در حال حرکت است و دارد عراقیزه می شود امریکایی ها خیلی زود تیرشان را رها کردند بی موقع و بسیار بد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس