بایدن کمک ۲۰۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین را تایید می‌کند

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا قصد دارد هفته آینده به وزارت خارجه دستور دهد تا کمک فوری نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به اوکراین ارائه شود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد این کمک امنیتی شامل تسلیحات، خدمات نظامی و آموزش برای اوکراین  می شود و بخشی از حمایت گسترده تر آمریکا از اوکراین در قالب کمک های نظامی و تحریم است.

پس از حمله روسیه به اوکرین در اواخر فوریه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن یک میلیارد دلار کمک به اوکراین ارائه کرده است.

همچنین کنگره آمریکا در این هفته  کمک اضافی به اوکراین به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار را تصویب کرد که یک بودجه  ۶.۵ میلیارد دلاری برای هزینه های ارسال نیرو و تسلیحات به اروپای شرقی و یک بودجه  ۶.۸ میلیارد دلاری دیگر برای پناهندگان اوکراینی  و کمک های اقتصادی به این کشور اختصاص می دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت :بایدن قصد دارد این لایحه کنگره و همچنین کمک جدید امنیتی به اوکراین را در هفته آینده امضا کند.

در همین حال شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد که بایدن به وزارت خارجه آمریکا اجازه داده است تا کمک ۲۰۰ میلیون دلاری را به اوکراین ارائه دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس